کد خبر: ۷۲۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۱۴۳
مقامات کره‌ جنوبی اعلام کردند آمریکا برای نمایش قدرت علیه کره شمالی دو بمب‌افکن مافوق صوت را بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآورد.
نمایش قدرت علیه کره شمالی/آمریکا دو بمب‌افکن مافوق‌صوت خود را بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآورد آمریکا اغلب در زمان افزایش تنش با کره شمالی جنگنده‌های قدرتمندی را به منطقه ارسال می‌کند. زمانی که کره شمالی در آغاز سال جاری میلادی یکسری آزمایشات موشک بالستیک ممنوع شده را انجام داد، بمب‌افکن‌های B-1B چندین بار بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمدند.

به گزارش خبرداغ  به نقل از شبکه ای‌بی‌سی نیوز،پرواز روز سه‌شنبه بمب‌افکن‌های B-1B کمی پس از آن صورت گرفت که دانشجوی آمریکایی که پس از 17 ماه حبس در کره شمالی در حالت کما به واشنگتن تحویل شده بود، درگذشت.



وزارت دفاع کره‌ جنوبی گفت: بمب‌افکن‌های B-1B مشغول انجام مانورهای معمول با جنگنده‌های کره‌ جنوبی با هدف نمایش قدرت علیه کره شمالی بودند.

ارتش آمریکا گفت: این بمب‌افکن‌ها دو مانور مجزا با نیروهای هوایی ژاپن و کره‌ جنوبی انجام دادند. این پروازها بیانگر همبستگی میان کره‌ جنوبی، ژاپن و آمریکا برای دفاع از یکدیگر در برابر اقدامات تحریک‌آمیز و بی‌ثبات کننده کره شمالی هستند.

آمریکا ده‌ها هزار نیروی مستقر در کره‌ جنوبی و ژاپن دارد.

خانواده اوتو وارمبیر، ‌دانشجوی آمریکایی گفتند: پسر 22 ساله‌شان روز دوشنبه پس از آزاد شدن از کره شمالی درگذشت.

تحلیلگران معتقدند که درگذشت این دانشجوی جوان به احتمال زیاد بر روابط واشنگتن و پیونگ یانگ سایه افکنده و تلاش‌های مون جائه این، رئیس‌جمهور لیبرال کره‌ جنوبی برای بهبود روابط با کره شمالی را پیچیده‌تر می‌کند.

رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت: درگذشت وارمبیر نشان می‌دهد که ما باید هم اکنون این درک را داشته باشیم که کره شمالی یک رژیم غیرمنطقی است اما مذاکرات همچنان لازم و ضروری هستند چراکه ما قادر نخواهیم بود مساله اتمی کره شمالی را تنها از طریق اعمال تحریم و فشار حل کنیم.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: