کد خبر: ۷۲۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
تعداد بازدید: ۳۹۲
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از اختصاص شعبه ویژه رسیدگی کننده به تخلفات و جرایم محیط زیستی در کرمانشاه خبر داد و گفت: بحث محیط زیست اکنون به یک دغدغه ملی تبدیل شده است چرا که مردم خود شاهد بودند بی توجهی به محیط زیست می تواند چه آسیب های فردی و اجتماعی را به دنبال داشته باشد .
اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم محیط زیستی در دادسرای کرمانشاهبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمد حسین صادقی دادستان کرمانشاه افزود:در سال گذشته بحرانی که در استان‌های جنوبی بوجود آمد تا حد بسیار زیادی مردم را دچار سختی کرد و اکنون همه می‌دانند موضوع ریزگردها عرصه را به مردم تنگ می‌کند. لذا اهتمام جدی در فرهنگ سازی و توجه به محیط زیست باید تقویت شود. 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید با طبیعت از در دوستی وارد شد افزود: برخوردهای قانونی در این زمینه با جزای نقدی که برای متخلفین در نظر گرفته می‌شود،بازدارندگی لازم را ندارد و نتوانسته است جز در مواردی مثمر ثمر واقع شود بنابراین اهتمام جدی را باید در پیشگیری و بر هم زدن اقتصاد بازار متخلفین در حوزه محیط زیست قرار داد و بیشتر از این رویه بهره برداری کرد.

صادقی افزود: در بحث آگاهی رسانی و فرهنگ‌سازی کارهای خوبی صورت گرفته است و خوشبختانه در مردم نیز نوعی نگاه تقبیح کننده و سرزنش‌گر برای تخریب کنندگان محیط زیست بوجود آمده است که با تقویت آن می‌توان آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کرد و بر قدرت بازدارندگی آن افزود.

دکتر صادقی در ادامه خاطر نشان ساخت: متاسفانه نگاه کاسبکارانه و برداشت بیش از توان و ظرفیت محیط زیست یک نگاه بین المللی است  و اخیرا رئیس جمهور آمریکا که کشورش ۳۰ درصد آلایندگی‌ها را دارد تهدید به پاره کردن معاهده پاریس که مرتبط با محیط زیست است ، کرده است.

دادستان کرمانشاه در پایان سخنان خود از اهتمام جدی دستگاه قضائی استان برای تعامل با محیط زیست بیش از پیش خبر داد و گفت در این راستا شعبه ویژه ای نیز در دادسرا به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: