کد خبر: ۷۲۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
تعداد بازدید: ۹۷۴
وریا غفوری بازیکن آرام و بی حاشیه ی فوتبال ماست. با این حال مصدومیت وی و هم چنین بازی نکردن برای استقلال وی در را معرض انتقاد قرار داده است.
از کودکی هوادار استقلال بودم و از انتخابم راضی هستم/ رامین جرأت نمی‌کند آبی‌پوش شودبه گزارش خبرداغ ، بازیکن مورد علاقه ی کی روش با اینکه در تیم ملی ذخیره رامین رضاییان شده می  گوید در صورت تمدید قرارداد با استقلال رامین جرات نخواهد کرد آبی پوش شود. 

 

عادل خلیلیان در ویژه نامه کردستان مصاحبه ای با این بازیکن انجام داده که آن را می خوانیم: 

 

*مطابق معمول مصاحبه‌هاي اين چنيني دوست داريم كه ابتدا بيشتر از گذشته شما بدانيم؟ خودت را معرفي كن و بگو اولين جرقه‌هاي فوتباليست شدنت چگونه به وجود آمد؟ 

 

 وريا غفوري هستم در 29 شهريور 1366 در محله مبارك آباد شهر سنندج به دنيا آمدم و فوتبال خود را از تيم توحيد سنندج زير نظر خالد اشرفي شروع كردم و بعد از آن يك‌سال در تيم ساينا سنندج بازي كردم و تصميم گرفتم با كمك دوست عزيزم ضيا الدين نيك نفس در تست باشگاه پاس تهران شركت كنم و بعد از قبولي در تست به عضويت پاس در آمدم. دوسال در تيم‌هاي پايه پاس بازي كردم، بعد از انتقال پاس به همدان سه سال در خدمت تيم پاس همدان بودم سپس به مدت دو سال به شهرداري تبريز رفتم و دو فصل در نفت تهران، دو فصل سپاهان اصفهان و يك سال هم در خدمت استقلال تهران بودم و مدتي هم در تيم ملي فوتبال جوانان ايران بودم، تقريباً فوتبال حرفه‌اي را با پاس تهران شروع كردم. 

 

*اولين مسابقات رسمي كه شركت كرديد را به ياد داريد؟ 

 

 بله فكر كنم در رده‌هاي پايه و نوجوانان ايران بود كه مقابل تيم‌هاي تراكتور‌سازي و ماشين‌سازي تبريز بازي كردم. 

 

*فكر نمي‌كني بيست و هشت، نه سالگي يه كم براي پيوستن به استقلال دير بود؟ 

 

بله قبول دارم فوتباليست بايد زودتر وارد اين تيم‌ها شود تا بيشتر مطرح شود ولي براي من شرايطي وجود داشت كه نمي‌توانستم ريسك كنم، همچنين مشاور هم نداشتم من هشت سال قبل مي‌خواستم به استقلال بروم كه باشگاه پاس همدان رضايت نمي‌داد، در ضمن شرايط زندگي‌ام طوري بود كه نمي‌توانستم زودتر بروم و امسال هم مقداري بدشانسي آوردم وگرنه شرايط خيلي خوب بود. 

 

*از انتخابي كه داشتي، راضي بودي؟ 

 

 بله صددرصد من از بچگي استقلال را دوست داشتم ولي گفتم اگر مقداري بدشانسي و مصدوميت نداشتم سال خيلي خوبي برايم اتفاق مي‌افتاد اما متأسفانه اين‌طور نشد. 

 

*درباره ارتباطت با عليرضا منصوريان توضيح بده و آيا وريا از اينكه در استقلال شاگرد منصوريان شد كاملاً راضي است؟ 

 

خوب من بازيكني هستم كه كاري به اطرافم ندارم و سعي مي‌كنم تمركزم را بيشتر روي كارهاي خودم بگذارم تا پيشرفت كنم، مشكل خاصي با منصوريان ندارم. 

 

*در كارنامه وريا غفوري كه حالا بازيكن استقلال است، يك گل چهل متري به سيد مهدي رحمتي ثبت شده و خيلي‌ها غفوري را از همان گل به خاطر مي‌آورند. درباره اين گل و ارتباط با مهدي رحمتي توضيح بده؟ 

 

آن سال من خيلي تلاش كردم و دوست داشتم به تيم ملي دعوت شوم ولي متأسفانه ديده نمي‌شدم چون دفاع راست پستي است كه زياد ديده نمي‌شوي، اين گل هم كادويي بود كه خداوند به من داد و مزد زحماتم را گرفتم، با مهدي رحمتي هم دوست هستم و بعضي وقت‌ها درباره آن گل با هم كري مي‌خوانيم. 

 

*بعد از شكست 6_1 استقلال مقابل العين برخي مي‌خواستند اين شكست را گردن تو بندازند نظر خودت در اين باره چيست؟ 

 

 قبلاً هم گفتم اين چيز خيلي مسخره‌اي بود من بعد از چند هفته آمدم و بدنم شرايط بازي كردن نداشت، هواي امارات هم كه شرجي بود حالا اينها مي‌شود بهانه ولي مي‌بايست از اول بازي نمي‌كردم، البته اين هم نظر من نيست بايد سرمربي تشخيص دهد اول بازي اگر بازي نمي‌كردم و يا اگر 20 الي 30 دقيقه بازي مي‌كردم مي‌توانستم خيلي مؤثرباشم. چون تازه مصدوميتم خوب شده بود به اين دليل من شرايط خوبي نداشتم و حتي كل تيم شرايط خيلي افتضاحي داشتند كه انتظار دارند بازيكن ملي‌پوش بهتر بازي كند و فكر كنم به اين دليل بيشتر روي من مانور دادند. 

 

*وريا غفوري يك ملي‌پوش است و در بازي‌هاي كه در طول فصل براي استقلال انجام دادي عملكرد قابل قبولي داشتي. حال اينكه چرا اين اتفاقات درباره تو مي‌افتد جاي سؤال دارد؟

 

من هر وقت بازي كردم شرايط بدي نداشته‌ام و با توجه به اينكه چند بار كشيدگي عضله برايم پيش آمد و زانويم را جراحي كردم، شايد يكي دو بازي خوب نبوده‌ام اما هر وقت بازي كردم عملكرد قابل قبولي داشته‌ام. من كلاً اهل حاشيه نيستم و با افرادي كه براي فوتبال مضر هستند رابطه‌اي ندارم، با رسانه‌ها هم زياد صحبت نمي‌كنم چون با من برخورد خوبي ندارند به اين دلايل جو بدي در مورد من به راه مي‌اندازند و مي‌گويند فلان بازيكن به استقلال مي‌آيد! وقتي اين حرفها را مي‌شنوم خنده‌ام مي‌گيرد شرايط خيلي بدي برايم بوجود آمده، در حد متوسطي هم نيستند كه به استقلال بيايند، وقتي نام بازيكنان را مي‌شنوم و در خلوت خودم مقايسه مي‌كنم مي‌خندم به اين وضعيت. 

 

*در راستاي اتفاقات بعد از بازي با العين در برخي رسانه‌ها و كانال‌هاي مجازي نام تو را در ليست مازاد استقلال قرار دادند در اين باره چه صحبتي داريد؟

 

معمولاً بازيكناني را در ليست مازاد مي‌گذارند كه با باشگاه قرارداد داشته باشند من هم قراردادي با باشگاه استقلال ندارم تا در ليست مازاد باشم، اينها هم شايعه بعضي از رسانه‌ها مي‌باشد، تا اين لحظه هم هيچگونه تصميمي نگرفته‌ام، در هر صورت چه استقلال مرا بخواهد يا نخواهد بايد من تا چند روز آينده تيم خود را انتخاب كنم، ان‌شاءا...با آمادگي مناسب فصل خوبي داشته باشم. 

 

*درباره وضعيت خودت با منصوريان براي فصل آينده صحبت كردي؟ و آيا خودت دوست داري در استقلال بماني؟ 

 

 بله خودم تيم استقلال را دوست دارم بعضي اوقات شرايط طوري مي‌شود آدم نمي‌تواند با چيزي كه دوست دارد جلو برود واقعيت اين است با چند جا صحبت كردم اما هنوز تصميم نهايي را نگرفته‌ام با خود منصوريان حرف نزده‌ام ولي قبل از بازي آخر در امارات صحبت كردم براي قرارداد كه وقتي به تهران برگردم ولي فعلاً براي تمديد قرارداد شرايط مناسب نيست كه تصميم بگيرم. 

 

*اگر رامين رضاييان بيايد استقلال مي‌ماني؟ 

 

با هيچ بازيكني مشكلي ندارم و اگر در استقلال بمانم مي‌نشينم و رقابت مي‌كنم اگر با استقلال تمديد كنم هيچ بازيكني جرات ندارد به استقلال بيايد اين را مطمئن هستم چون سال‌هاي قبل هم كه در تيم‌هاي ديگر بازي مي‌كردم پيشنهاد‌هاي خوبي به بازيكنان ديگر در پست من مي‌دادند ولي كسي نمي‌آمد خيلي طبيعي مي‌باشد و فكر نمي‌كنم كسي دوست داشته باشد براي خودش دردسر درست كند و وارد رقابت سنگين شود، تازه اگر هم كسي بيايد منم خوشحال مي‌شوم برايم مشكلي نيست. 

 

*منصوريان بارها به وريا غفوري گفته «وريا تيم ملي باش!» اما وريا غفوري هرگز نتوانست كيفيت گذشته را در استقلال تكرار كند. جالب اينجا بود وريا در همين دوران زماني كه در مقدماتي جام‌جهاني‌ براي تيم ملي به ميدان رفت عملكرد بسيار خوبي ارائه داد. در اين باره توضيح مي‌دهيد؟ 

 

 چيزي كه مي‌توانم اشاره كنم اين است كه سيستم تيم ملي و باشگاه و هر مربي فرق مي‌كند شايد جوي كه در تيم ملي برقرار است قابل قياس با جو باشگاه نباشد، البته سوتفاهم نباشد ولي متأسفانه مصدوميت‌هايي كه برايم بوجود آمده باعث شده نتوانم آن بازي‌هايي را كه در تيم ملي انجام مي‌دهم در باشگاه انجام دهم و اين باعث شد نتوانم توقعي را كه از خودم داشتم را به نمايش بگذارم. 

 

*به دوران حضورت در سپاهان بر گرديم و ماجراي مصدوميتت كه به شما نگفتند تا مصدوميتت كهنه بشود. در اين رابطه چه صحبتي داريد؟ 

 

 بله درسته من در سپاهان اولين بار مصدوم شدم و چندين سال بازي كردم ولي مصدوميتي نداشتم وقتي كه به اصفهان رفتم سال اول همه چيز خوب بود ولي سال دوم كه مصدوميت برايم بوجود آمد كادر پزشكي تيم تشخيص ندادند كه زانويم مشكل دارد و من هم روي همان عارضه فشار مي‌آوردم و خودم هم نمي‌دانستم وقتي هم با استقلال قرارداد بستم شرايط خيلي بدي از نظر بدني داشتم و باز هم از كادر پزشكي استقلال و تيم ملي تشكر مي‌كنم كه تشخيص دادند زانويم را جراحي كنم و خيلي از مشكلاتم حل شد اميدوارم فصل جديد جبران كنم و فصل خوب و بدون مصدوميتي داشته باشم. 

 

*درباره تيم ملي، ارتباط با كارلوس كروش و تست پزشكي كه قرار بود كادر پزشكي تيم ملي از شما و اميد ابراهيمي بگيرد بگو؟ 

 

 بله چند روز قبل رفتيم و دكتر‌هاي تيم ملي تست پزشكي گرفتند خوب من مشكل مصدوميت نداشتم اما اميد ابراهيمي هنوز سلامت خودش را به‌دست نياورده بود و اين هم تصميم سرمربي است من هم احترام مي‌گذارم و تصميمش را قبول دارم. 

 

*شما بازيكن مورد علاقه كارلوس كروش هستي در اين مورد بگو؟

 

كارلوس كروش مربي بزرگي بود كه وارد ايران شد و رئيس وقت فدراسيون بهترين تصميم را در آن زمان گرفت كه كروش را به ايران آورد، آقاي كروش به من لطف دارد و اگر بداند بازيكني از نظر اخلاقي و فني مورد تايدش است به راحتي ازش نمي‌گذرد و حتي اگر در بدترين شرايط باشد مثلاً مصدوم باشد يا تيم نداشته باشد چون واقعاً از نظر روانشناسي و شناخت افراد مهارت عجيبي دارد و من فكر مي‌كنم آقاي كروش تمام خصوصيات اخلاقي بازيكنان را مي‌داند من همزمان خودش بهترين بازي هايم را براي تيم ملي انجام داده‌ام و ايشان هم هيچ وقت از من نگذشته من هم اميدوارم با آمادگي كامل در خدمت تيم ملي باشم. 

 

*در حالي كه فاصله زيادي به جام‌جهاني‌ نداريم چقدر به حضور در بزرگترين گردهمايي فوتبال دنيا فكر مي‌كنيد؟ 

 

 صددرصد من كلاً هدفم حضور در جام‌جهاني‌ 2018 روسيه است و با كمك خدا و دعاي خير همشهريان عزيزم در كردستان تا بتوانم بازيكن مؤثري براي تيم ملي كشورم باشم، كافي است مصدوميت نداشته باشم چون اينقدر به توانايي‌هاي خودم باور دارم كه كسي نتواند با من رقابت كند. ان‌شاءا...در جام‌جهاني‌ حضور خواهم داشت و بازي هم مي‌كنم. 

 

*تفسير و نگاه شما نسبت به فوتبال كردستان چگونه است؟ آيا راهكار و پيشنهاد خاصي براي برون رفت از وضعيت كنوني پيشنهاد مي‌كنيد؟

 

كردستان فوتبالي ندارد كه آن را تفسير كنيم وقتي زير صفر هستي نه امكاناتي، نه سازماندهي دارد نبايد تفسير كنيم وقتي كه كلاً ورزش كردستان حامي ندارد هيچ امكاناتي و اسپانسري ندارد و مديريت قوي نباشد نمي‌تواند به هيچ جايگاهي برسد متأسفانه فوتبال و ورزش كردستان همين‌طوراست و حرف زدن در موردش بيهوده است. 

 

*آيا استان كردستان توانايي حضور در ليگ برتر يا ليگ يك فوتبال كشور را دارد؟ 

 

 فوتبال كردستان از نظر استعداد واقعاً بي‌نظير است چون كه من قبلاً بازيكنان با‌استعداد مي‌ديدم كه بدون هيچ امكاناتي بهترين كيفيت را داشتند اما وقتي بازيكنان استان‌هاي ديگر را مي‌بينم كه نيمي از توانايي كردستاني‌ها را ندارند واقعاً تأسف مي‌خورم، كردها از نظر ژنتيكي آدم‌هايي قوي هستند در هر ورزشي مخصوصاً فوتبال. ولي متأسفانه وقتي موقعيت، تيم و امكانات نباشد كاري نمي‌توان كرد به نظر من كردستان از نظر استعداد لياقت اين را دارد كه در ليگ برتر فوتبال ايران باشد و حتي جزو تيم‌هاي برتر باشد اما فقط استعداد كافي نيست و به‌ جايي نمي‌رسد. 

 

*مردم استان كردستان وريا غفوري را دوست دارند و بهش افتخار مي‌كنند چه صحبتي داري؟ 

 

 من هم افتخار مي‌كنم كه كرد هستم و اهل استان كردستان و شهر سنندج و اين عشق دو طرفه است بنده هم روي مردم عزيز كردستان و كردزبان‌ها تعصب دارم و ان‌شاءا...بتوانم با حضور و درخشش در جام‌جهاني‌ باعث خوشحالي مردم استان كردستان و ايران شوم. 

 

* در امور خيريه فعاليت داري؟ 

 

 من هميشه سعي كرده‌ام تا جايي كه مي‌توانم كمك كنم و دوست ندارم رسانه‌اي شود و مي‌خواهم در خلوت خودم باشد خيلي كارها در ذهن دارم كه اميدوارم با برنامه‌ريزي كه كرده‌ام پيش برود و بتوانم كارهايي براي زادگاهم انجام دهم. 

 

*در مورد استعدادهاي بزرگ فوتبال كردستان مانند رئوف زارعي و ضيا الدين نيك نفس كه استعدادشان سوخته شد بگو؟ 

 

مصدوميت باعث شد كسي مثل نيك نفس نتواند موفق شود بازيكني كه در تيم پرطرفدار پرسپوليس عضويت داشت و واقعاً يك فوتباليست بي‌نظير بود بعضي‌ها حاضرند چندين ميليارد بدهند و عضو تيم بزرگي مثل پرسپوليس شوند اما بازيكني مانند ضيا الدين نيك نفس فقط با‌استعداد خودش از شهر سنندج به تيم بزرگ پرسپوليس راه يافت پس گنجينه فوتبال كردستان است و مي‌تواند هم از نظر فني و فكري كمك كند اما نيك نفس به دليل مصدوميت شديدي كه داشت نتوانست به جايگاهي كه دارد برسد هر چند در پرسپوليس و ليگ برتر ايران حضور داشت و اين مسئله خيلي مهمي است حالا هم كار درماني را شروع كرده و اميدوارم بتواند فوتبالش را ادامه دهد بازيكنان خوبي در سطح اول فوتبال ايران داريم مانند پويا سيف پناهي، ياسر فيضي، مصطفي احمدي، حتي برادران نيك نفس و... كه ان‌شاءا...شاهد حضور بيشتر بازيكنان كردستاني باشيم.

 جام نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: