کد خبر: ۷۲۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
تعداد بازدید: ۱۳۶۴

عصر، عصر تکنولوژی است و این روزها تمامی زندگی ما همگام با این فناوری ها در حال جلو رفتن است. جنبه های مختلفی از تکنولوژی را می توانیم هر روز در ابعاد مختلف در اطراف خود مشاهده کنیم؛ از منزل و لوازم الکترونیکی ما گرفته تا شهر و کشور ما

شهر ما بر خلاف گذشته تغییرات زیادی را شاهد بوده و هر روز نیز بر این تغییرات افزوده می شود. ظهور مبلمان های شهری با طراحی های بعضا خارق العاده و عجیب غریب که البته هر یک باعث راحتی بیشتر ما می شوند، در کنار پروژکتورهای LED و برج های نوری بخشی از این تغییرات هستند.

بررسی تاثیر فناوری در ظهور المان های شهری مدرن

المان های خلاقانه شهری

به مجموعه مواردی که در راستای تجهیز شهر و جهت رفاه حال عموم مورد استفاده قرار می گیرند، المان های شهری گفته می شود؛ در ادامه این بخش از سری مقالات فناوری روز، با تاثیر فناوری بر المان ها و تجهیزات شهریدر خدمت شما خواهیم بود.

مبلمان شهری

بدون شک باید اذعان داشت که بخش بسیار مهمی از زیبایی هر شهر به مبلمان آن بستگی دارد. اینکه چگونه مبلمان شهری را باید طراحی کرد بسته به عوامل مختلفی است که البته هنر طراح نیز نقش بسیار پر رنگی در آن دارد؛ این طراح است که باید مبلمانی را خلق کند که علاوه بر هم آوایی با محیط اطراف، هم زیبایی بصری مناسبی داشته باشد و هم از راحتی کافی بهره ببرد.

آب نماها، نیمکت ها، تیرهای چراغ برق و… همگی در کنار هم مجموعه مبلمان شهری را تشکیل می دهند. برخی شهرها مثل توکیو، پایتخت ژاپن دارای خلاقانه ترین مبلمان هایی هستند که شاید برخی از انها را در هیچ شهر و کشور دیگری نتوان مشاهده کرد. به هر حال توکیو مدرن ترین شهر جهان است و از طرفی این کشور مهد تکنولوژی ها و فناوری های روز دنیاست.

سفره هفت سین

سفره های هفت سین تزئینی نیز بخشی از المان های شهری را تشکیل می دهند که البته این مورد تنها در کشور ما یا چند کشور همسایه دیده می شود.

سفره هفت سین و عید نوروز بخشی از مهمترین هویت ما ایرانی ها را تشکیل می دهد که در جهت حفظ و اهمیت دادن هرچه بیشتر به این عید باستانی و سنت پهن کردن سفره هفت سین در این عید خجسته، شهرداری های استان ها نیز معمولا در میادین مختلف شهر، فضاهای سبز و برخی اماکن گردشگری با برپا کردن سفره هفت سین هایی که دارای ابعاد بزرگ با جنسی خاص می باشند، سعی در حفظ این رسم دیرینه دارند.

بررسی تاثیر فناوری در ظهور المان های شهری مدرن

سفره هفت سین

شما می توانید جهت مشاهده انواع مختلف از طراحی های بی نظیر سفره هفت سین، به وب سایت سپهر صنعتمراجعه کرده و پروژه های اجرا شده این شرکت در ایام نوروز را مشاهده نمایید.

تلویزیون های شهری

تلویزیون های شهری را احتمالا زیاد در معابر و میدان های اصلی شهر دیده اید.

این تلویزیون های LED که بسیار هم غول پیکر هستند، در معابر، پارک ها، فرودگاه ها، سالن های انتظار و نقاط مختلف دیگر اکثر کشورهای پیشرفته دیده می شود که هر یک کاربردی خاص داشته و اطلاعات بخصوصی را نمایش می دهند.

این نمایشگرهای هوشمند، از تعداد زیادی دیودهای نوری تشکیل شده اند که در کنار هم باعث بوجود آمدن نمایشگری می شوند که قابلیت استفاده در هر مکانی را دارا می باشند.

بررسی تاثیر فناوری در ظهور المان های شهری مدرن

تلویزیون های شهری

نکته دیگری که لازم است آن را نیز مورد توجه قرار دهیم این است که این تلویزیون ها دارای دو نوع مختلف هستند که در محیط های بسته یا محیط های باز می توانند مورد استفاده قرار بگیرند؛ لذا خریداران این تلویزیون ها باید به این موضوع هم توجه داشته باشند که در زمان خرید تلویزیون شهریآن نوعی را تهیه کنند که مناسب محل مورد نظرشان باشد. طبیعتا تهیه کردن یک تلویزیون شهری که برای فضاهای باز طراحی شده برای یک استادیوم سرپوشیده مثل والیبال منطقی نیست!

پروژکتورها

شاید تصورش کمی دور از ذهن باشد اما پروژکتورهای LED نیز بخش کوچکی از المان های شهری را تشکیل می دهند. از پروژکتورها برای موارد متعددی همچون نورپردازی، روشن نمودن یک محیط وسیع در تاریکی، برپایی نمایشگاه، جلب توجه و… استفاده می شود. در مورد این نوع از المان شهری نیز باید دقت کرد که زیاد بودن انواع پروژکتور LEDنباید باعث گمراهی شما در انتخاب مناسب ترین نوع آن باشد.

بررسی تاثیر فناوری در ظهور المان های شهری مدرن

پروژکتور LED

بهترین بودن همیشه دلیل بر خریداری آن نوع پروژکتور نمی شود و ممکن است تنها هزینه اضافی برای شما در بر داشته باشد؛ مثلا برای نورپردازی ساختمان ها و آپارتمان های مسکونی لازم نیست از پروژکتورهایی با قدرت خیلی بالا که پرمصرف هم هستند، استفاده شود.

منبع:

http://www.webtazan.ir

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: