کد خبر: ۷۲۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۲۰۹
عراقچی:
معاون حقوقی و امور بین‌المللی وزارت امور خارجه تاکید کرد: نفس تصویب قانون افزایش تحریم‌های ایران می‌تواند بر خلاف اصل حسن نیت و اصل اجرای موفقیت آمیز برجام باشد.
قانون افزایش تحریم‌های ایران برخلاف اجرای همراه با حسن نیت برجام استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سیدعباس عراقچی در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که تصویب طرح افزایش تحریم‌های امریکا علیه ایران در سنای امریکا از سوی آمریکا نقض برجام است یا خیر؟ گفت: براساس بندهای 26 و 29 برجام، آمریکایی‌ها متعهدند که برجام را با در فضایی سازنده اجرا کنند و از هر اقدامی که اجرای موفقیت‌آمیز برجام را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، خودداری کنند.

او با اشاره به اقدامات امریکا از زمان اجرای توافق هسته‌ای تاکنون اظهار داشت: به اعتقاد ما حرکت‌هایی که در طول یکسال و نیم گذشته چه توسط دولت قبلی و چه توسط دولت جدید امریکا صورت گرفته است، در موارد بسیاری برخلاف تعهدات آمریکا در این سه تا اصل است.  

رئیس ستاد اجرای برجام وزارت امور خارجه ادامه داد: مصوبه کنگره هم اگر نهایی شود از نظر ما در همین راستا ارزیابی خواهد شد.

عراقچی با بیان اینکه ما از نزدیک تحولات را رصد کرده و قانون جدیدی که کنگره دارد روی آن کار می‌کند را بررسی می‌کنیم، تصریح کرد: اصلاحات متعددی تاکنون در این طرح صورت گرفته و آنها تلاش می‌کنند که موارد نقض برجام را از درون این قانون خارج کنند.

او با بیان اینکه به اعتقاد ما نفس تصویب چنین قانونی می‌تواند بر خلاف اصل حسن نیت و اصل اجرای موفقیت‌آمیز برجام باشد، خاطرنشان کرد: همه این تحولات از سوی ستاد اجرای برجام و وزارت امور خارجه در حال رصد شدن است و ما همه موارد را به هیات نظارت بر اجرای برجام گزارش می‌دهیم و تصمیم مقتضی توسط این هیات اتخاذ خواهد شد. 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: