کد خبر: ۷۲۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
تعداد بازدید: ۴۲۷
رییس گروه شکار بن‌لادن و رهبر کارزار پهپادی امریکا در یمن و پاکستان مسئول بخش ایران در سازمان سیا شد
دی آندرا کیست و چرا انتصاب او می‌تواند مهم باشد؟‌ او رییس گروه شکار بن لادن و رهبر کارزار پهپادی امریکا در یمن و پاکستان بوده است. او همچنین رهبری گروه عملیاتی سیا برای به شهادت رساندن عماد مغنیه از فرماندهان حزب‌الله لبنان در همکاری با موساد اسرائیل را برعهده داشته است.
آیت‌الله مایک، مسئول جدید بخش ایران در سیا/ پیام آن برای تهران چیست؟+تصویر نیویورک تایمز در گزارشی مفصل به انتصاب «مایکل دی اندرا» افسر اطلاعاتی آمریکا به عنوان مسئول بخش ایران در سازمان سیا اشاره می‌کند. این روزنامه معتقد است که این انتصاب نشان از موضع تهاجمی‌تر و سرسختانه‌تر اطلاعاتی ترامپ در قبال ایران دارد. 

به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب، دی آندرا کیست و چرا انتصاب او می‌تواند مهم باشد؟‌ او رییس گروه شکار بن لادن و رهبر کارزار پهپادی امریکا در یمن و پاکستان بوده است. او همچنین رهبری گروه عملیاتی سیا برای به شهادت رساندن عماد مغنیه از فرماندهان حزب‌الله لبنان در همکاری با موساد اسرائیل را برعهده داشته است. 



نیویورک‌تایمز می‌نویسد ایران یکی از سخت‌ترین اهداف سیا است چرا که امریکا هیچ سفارتخانه‌ای برای خدمات دیپلماتیک در آن کشور ندارد 

رابرت ایتینگ که از مقام‌های پیشین سیا بوده می‌گوید که اندرا درگیر در برنامه پهپادهای امریکایی در خاورمیانه بود و می‌تواند برنامه بسیار تهاجمی اما هوشمندانه‌ای را علیه ایران تدارک ببیند. نکته جالب آن که آندرا علیرغم آن‌که در هدف قرار دادن اسلام‌گرایان زیادی دست داشته اما خود به اسلام گرویده است و همسرش نیز مسلمان و از اعضای سیا است.
 
«واشنگن اگزماینر» روزنامه دست‌راستی در مقابل گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» نزدیک به دموکرات‌ها و چپ‌های به ادعای آن روزنامه درباره مسئول جدید بخش ایران اشاره می‌کند و معتقد است که نیویورک‌تایمز می‌خواهد افکار عمومی را منحرف کند. واشنگتن اگزماینر اشاره می‌کند که اندرا نمی‌خواهد مشابه کاری که در یمن و پاکستان انجام داده را درباره ایران تکرار کند.

این روزنامه درباره اهداف احتمالی آندرا می‌نویسد: «آندرا رییس مرکز ضد تروریسم سازمان سیا بوده است. این میراث برخی را نگران کرده است. آنان نگران هستند که آندرا همان رویکرد عملیاتی را درباره ایران در پیش گیرد و باعث برهم خوردن برجام و یا حتی ایجاد یک درگیری نظامی با ایران شود. نخست آن که باید گفت آندرا اختیار تام انجام هر کاری را ندارد. او باید مجوز را از مقام‌های عالی‌رتبه‌تر دریافت کند. مانند هر سازمان و نهاد دولتی دیگری در امریکا سازمان سیا نیز در درجه نخست یک دیوانسالاری است و این ساختار مانع آن می‌شود که یک فرد یا یک تشکیلات در درون آن به انجام کارهای خطرناک مبادرت ورزد؛ به عبارت ساده‌تر او باید برای هر کاری نخست رضایت مایک پمپئو رییس سیا را جذب کند و پس از آن امضای ترامپ را دریافت نماید. به نظر می‌رسد حرف‌هایی چون آغاز جنگ با ایران از سوی آندرا که توسط دموکرات‌ها مطرح می‌شوند یاوه محض باشند». 

این روزنامه درباره اهداف احتمالی آندرا می‌نویسد: او احتمالا هدفش جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با منافع، مقاصد و اقدامات ایران خواهد بود. همچنین به احتمال زیاد سردار سلیمانی جزو اهداف درجه یک آندرا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: