کد خبر: ۷۲۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
تعداد بازدید: ۲۳۲
واقعيت آن است كه استقلال برابر العين از همان ابتدا بنا را روي دفاع مطلق و همه‌جانبه گذاشت و خودش را مقيد كرد كه تحت هيچ شرايطي روي دروازه حريف حمله نكند.
درس بزرگ برانکو به منصوریان/ فرق بزرگ استقلال و پرسپولیسبه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز،پرسپوليس پيروزي دلچسبي در قطر به دست آورد و توانست به عنوان تنها نماينده ايران به جمع هشت تيم برتر آسيا راه پيدا كند. در اين ميان سبك بازي شاگردان برانكو در اين مسابقه با آنچه در دو سال گذشته از پرسپوليس ديده بوديم تفاوت داشت. سرخ‌ها كه در همين مسابقات فصل جاري ليگ قهرمانان آسيا هم عمدتا فوتبال مالكانه و پر از پاس و حمله را در دستور كار قرار مي‌دادند، اين بار خيلي محتاطانه به ميدان رفتند و در نهايت جواز صعود را به دست آوردند. شايد نوع نمايش سه‌شنبه پرسپوليس براي برخي از مخاطبان فوتبال تداعي‌كننده بازي 24ساعت قبل استقلال باشد و اين سوال به وجود بيايد كه چرا آبي‌ها باختند و تحقير شدند، اما قرمزها بردند و تحسين شدند؟ به راستي آيا سياست‌هاي فني دو تيم، به هم شبيه بود؟ اينطور به نطر نمي‌رسد.

 

واقعيت آن است كه استقلال برابر العين از همان ابتدا بنا را روي دفاع مطلق و همه‌جانبه گذاشت و خودش را مقيد كرد كه تحت هيچ شرايطي روي دروازه حريف حمله نكند. بازي با هشت عنصر دفاعي، به راحتي و از همان دقيقه اول نيت و مقصود منصوريان را براي كادرفني حريف روشن مي‌كرد. به همين دليل هم العين به سرعت بازي را در اختيار گرفت، انبوهي از موقعيت‌هاي گلزني را خلق كرد و نهايتا جشنواره گل راه انداخت. هر گلي كه تيم اماراتي به استقلال مي‌زد، نماينده كشورمان را يك گام از صعود دور مي‌كرد و طبيعي بود كه ذهن و روان آنها را به هم بريزد. نكته حايز اهميت اينكه استقلال در نيمه اول اين ديدار فقط چيزي حدود 20درصد از مالكيت توپ را در اختيار داشت كه فاجعه‌بار بود. برانكو اما دستش را براي بلماضي رو نكرد. او عينا همان تركيب بازي رفت را به زمين فرستاد تا كادرفني و بازيكنان لخويا نفهمند با چه پرسپوليسي مواجه خواهند شد. اين سياست به ثمر هم نشست و سرخپوشان در 25دقيقه نخست بازي متعادلي ارايه دادند؛ آنچه منجر به گل برتري اين تيم هم شد. گواه صحت اين ادعا هم آن است كه نسبت گردش توپ تا پيش از گل پرسپوليس، 55 به 45 به سود نماينده كشورمان بود. اين گل شيرازه حريف قطري را از هم پاشيد و پس از آن پرسپوليس كه زهرش را به حريف ريخته و سرمايه مهمي اندوخته بود، هوشيارانه عقب نشست. شاگردان برانكو يك ساعت سخت را زير فشار حملات حريف پشت سر گذاشتند و حتي در مواردي خوش‌شانس هم بودند، اما در نهايت بعد از فرا رسيدن دقيقه80 و قطع اميد لخويايي‌ها از پيروزي، پرسپوليس دوباره ابتكار عمل را به دست گرفت و صعود كرد. فرق بزرگ پرسپوليس با استقلال اين بود كه سرخ‌ها ضربه آخر را همان اول زدند، اما آبي‌ها به اميد واهي حفظ نتيجه ديدار رفت راهي امارات شدند و بدترين نتيجه تاريخ را گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: