کد خبر: ۷۲۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
تعداد بازدید: ۵۷۷
رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون است/شعارهای مردم نشان داد رفع حصر خواست اکثریت ملت است
"به عرض می‌رساند رئیس‌جمهور طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی مسئول اجرای قانون اساسی است و وقتی اقدامی مانند حصر خانگی برخلاف اصول ۳۲ تا ۳۷ قانون اساسی است، وظیفه دارد که در دفاع از حقوق شهروندی ملت اقدام کند، خصوصاً که شعارهای مردم در انتخابات اخیر نشان داد که این موضوع خواست اکثریت ملت ایران است. این، ادبیات مناسبی نیست که به رئیس‌جمهوری که مسئول اجرای قانون اساسی است و حدود ۲۴ میلیون رأی داشته ـ و اگر از ادامه رأی‌گیری جلوگیری نمی‌کردند شاید ۲۶ میلیون رأی داشت ـ بگویید شما چه‌کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید؟/جالب است، در واقع می‌فرمایید قوه قضائیه پس از مجازات ۷ سال حصر خانگیِ بدتر از حبس، تازه آن متهم را محاکمه می‌کند تا ببیند مجازات او چیست. مستدعی است این حرف را تکرار نفرمایید که موجب وهن نظام جمهوری اسلامی است.
نامه مهم مطهری به رییس‌قوه قضاییه درباره حصر؛ ادبیات شما درباره رئیس‌جمهور درست نیستنایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه، به اظهارات اخیر وی درباره موضوع حصر واکنش نشان داد و از وی خواست اقدام عاجلی برای رفع حصر انجام دهد.

به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب، در نامه علی مطهری خطاب به آملی لاریجانی که در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است:

«جناب آقای صادق لاریجانی دامت برکاته

رئیس محترم قوه قضائیه

با اهداء سلام، ‌اخیراً در جمع مسئولان عالی قضائی فرموده‌اید: «نقل کرده‌اند که کاندیدایی در جمع هواداران خود خطاب به آنان گفته است که ما آمده‌ایم حصر را بشکنیم. شما چه کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید؟»

به عرض می‌رساند رئیس‌جمهور طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی مسئول اجرای قانون اساسی است و وقتی اقدامی مانند حصر خانگی برخلاف اصول ۳۲ تا ۳۷ قانون اساسی است، وظیفه دارد که در دفاع از حقوق شهروندی ملت اقدام کند، خصوصاً که شعارهای مردم در انتخابات اخیر نشان داد که این موضوع خواست اکثریت ملت ایران است. این، ادبیات مناسبی نیست که به رئیس‌جمهوری که مسئول اجرای قانون اساسی است و حدود ۲۴ میلیون رأی داشته ـ و اگر از ادامه رأی‌گیری جلوگیری نمی‌کردند شاید ۲۶ میلیون رأی داشت ـ بگویید شما چه‌کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید؟

از شما سؤال می‌کنم شما که کاره‌ای هستید، برای حل این موضوع چه اقدامی کرده‌اید؟ آیا مجازات ادامه حصر خانگی تا زمانی که آنها از دنیا بروند، بدون حکم دادگاه علنی صالح، کار درستی بوده است؟

فرموده‌اید: «عالی‌ترین نهاد امنیتی کشور در این زمینه تصمیمی را اتخاذ کرده است.» من عرض می‌کنم اولاً رئیس این عالی‌ترین نهاد امنیتی کشور رئیس‌جمهور است و می‌تواند برای تغییر این تصمیم اقدام کند. ثانیاً این نهاد زمانی که کشور در حال آشوب بود، اضطراراً این حق را داشته است که به صورت موقت چند ماهه تا زمان برقراری آرامش حکم به حصر خانگی بدهد، اما بحث در ادامه‌ی آن است. آیا شورای عالی امنیت ملی پس از آرامش جامعه و رفع خطر می‌توانسته است حکم به مجازات ادامه حصر بدهد، یعنی کار قوه قضائیه را انجام بدهد؟ آن‌هم بدون هرگونه محاکمه‌ای و شنیدن دفاعیات آنها و پرداختن به پرونده سایر طرف‌های فتنه سال ۸۸ ؟

همچنین فرموده‌اید: «به فرض که شورای عالی امنیت ملی مصوبه خود را ملغی کند و رفع حصر اتفاق بیفتد، در این صورت تازه کار قوه قضائیه برای رسیدگی قضایی به این موضوع آغاز می‌شود و تصمیم در مورد این اتهامات و نحوه رفتار با متهمان با قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده و در چارچوب مقررات قانونی خواهد بود.»

جالب است، در واقع می‌فرمایید قوه قضائیه پس از مجازات ۷ سال حصر خانگیِ بدتر از حبس، تازه آن متهم را محاکمه می‌کند تا ببیند مجازات او چیست. مستدعی است این حرف را تکرار نفرمایید که موجب وهن نظام جمهوری اسلامی است.

حفظ اقتدار قوه قضائیه که جناب‌عالی به درستی دنبال آن هستید، با رفتار عادلانه این قوه و دفاع از حقوق آحاد ملت، حتی کسانی که به زعم شما فتنه‌گر بوده‌اند به دست می‌آید نه این که بخشی از وظایف خود را به شورای عالی امنیت ملی محول کنید و در عوض به اظهارنظر درباره برجام و سفر ترامپ به عربستان و مانند آن بپردازید. البته اظهارنظر درباره این مسائل پس از پاسخ به سؤالات قضائی مردم بی‌اشکال است.

از جناب‌عالی می‌خواهم برای رفع ادامه حصر خانگی که می‌رود تبدیل به معضلی برای جمهوری اسلامی شود اقدام عاجل مبذول فرمایید. بجاست که این هفت سال حصر خانگی به عنوان مجازات طولانی کردن اعتراضات آنها که موجب سوءاستفاده دشمن شد منظور شود و به آن خاتمه داده شود. البته انتظار رسیدگی به اتهامات طرف‌های مقابل نیز به جای خود باقی است. برای آن مقام محترم آرزوی توفیق الهی دارم.

با تقدیم احترام

علی مطهری»

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داود
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
اقای مطهری. ادبیات شما در رابطه با رئیس قوه قضائیه درست نیست .خود شیرینی شما برای مخالفین نظام بس است .روح پدرتان بیش از این ازرده نکنید
کاربر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
علي مطهري مدت هاست خود را متولي مسئله حصر موسوي و كروبي مي داند. تازگي هم نامه اي به رييس قوه قضاييه نوشته و حرف هاي هزاربار گفته در اين باره را يك بار ديگر تكرار كرده است.
من چند سوال ساده از ايشان مي پرسم، شايد باب گفت وگويي را باز كند.
١- حصر مصوبه شوراي عالي امنيت ملي و روحاني رييس اين شوراست. اگر قصه حصر هم يكي ديگر از دروغ هاي حضرات براي سركيسه كردن ملت نيست، بگويند چرا در اين ٤ سال موضوع حصر را حتي يك بار لااقل در دستور كار اين شورا نگذاشته اند؟ آيا حق نداريم فكر كنيم آقاي روحاني در تداوم اين موضوع براي خود منافعي قائل است؟
٢- از ماجراي حقوقداني آقاي روحاني كه سر در نياورديم، علي مطهري اما ظاهرا مختصر درسي خوانده است. يك سوال حقوقي از ايشان و آقاي رييس جمهور مشتركا: همين حالا اگر مصوبات شوراي عالي امنيت ملي را از دولت بگيرند، آيا دولت حتي يك ساعت مي تواند صرفا با استناد به قوانين و رويه هاي عادي كشور را اداره كند؟ چطور است كه مصوبات شورا آنجا كه گره گشاي كار دولت است، قانوني است و اينجا كه خلاف خواست سياسي حضرات است، غيرقانوني است؟
٣- آقاي مطهري بفرمايند فاصله ٢٥ بهمن ٨٩ كه حصر اعمال شده، از ٢٢ خرداد ٨٨ كه روز انتخابات و آغاز فتنه بود، چقدر است؟ در اين حدود دو سال كه موسوي و كروبي راست راست در خيابان هاي كشور راه مي رفتند و مردم را به جان هم مي انداختند، چرا كسي كار به كار آنها نداشت؟ و ٢٥ بهمن كه حصر اعمال شد در اين مملكت چه رخ داده بود؟
٤- و يك سوال ديگر، روزي كه حصر اعمال شد حسن روحاني در شوراي عالي امنيت ملي چه كاره بود و در آن جلسه چه رايي داد؟
باقي باشد وقت ديگر!


-
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
0
0
اي کاش که اينقدر اقاي مطهري دم از قانون مي زنند بفرمايند اين همه قانوني که براي اشتغال جوانان روي زمين مونده و خاک مي خوره چرا اجرايي نشده؟؟؟
واقعا مسئله حصر براي ايشون اينقدر مهم شده که مسئله مهم اشتغال و معيشت مردم به فراموشي سپرده شده و مسئله حصري که عده اي براي براندازي نظام کار کردند براي ايشون مهم شده
واقعا جاي تاسف براي همچين ادمي دارم
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: