کد خبر: ۷۲۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
تعداد بازدید: ۲۷۱
وزیر دادگستری:
وزیر دادگستری تاکید کرد: در حال حاضر با همکاری قوا و نهادهای دیگر در چند سال اخیر تصرف و تجاوز به منابع طبیعی به حداقل رسیده است.
تلاش دولت برای رفع تصرفات غیرقانونی ادامه دارد/ تجاوز به منابع طبیعی کاهش یافته استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در گفت‌وگویی گفت: یکی از توصیه‌های موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است که دولت نیز در سال‌های اخیر این مسئله را با جدیت پیگیری کرده است. 

تصرف و تجاوز به منابع طبیعی به حداقل رسیده است

او ادامه داد: در حال حاضر با همکاری قوا و نهادهای دیگر در چند سال اخیر تصرف و تجاوز به منابع طبیعی به حداقل رسیده است. 

وزیر دادگستری تاکید کرد: تلاش ما این است که روند تصرفات غیرقانونی اراضی بیت‌المال متوقف شود یا به حداقل برسد. 

اجازه نداده‌ایم سرعت لجام‌گسیخته تجاوز به منابع طبیعی ادامه یابد

پورمحمدی اظهار داشت: در حال حاضر در بسیاری از نقاط کشور تصرفات غیرقانونی منابع طبیعی متوقف و در نقاط باقیمانده هم این روند کند شده است و اجازه نداده‌ایم که آن سرعت لجام‌گسیخته تجاوز به منابع طبیعی ادامه پیدا کند. 

او افزود: در حال حاضر پرونده‌های زیادی از تصرفات گذشته در دست پیگیری است که برخی منجر به صدور حکم شده و اراضی تصرف شده به منابع طبیعی برگشته و برخی تغییر کاربری‌ها هم اصلاح شده است. 

تغییر کاربری‌ها آفت اراضی عمومی است

وزیر دادگستری تصریح کرد: ما در حفظ منابع زیرزمینی، حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و حریم رودخانه‌ها موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌ایم و موانع جدی برای توقف تصرفات، ایجاد شده است. 

پورمحمدی با اشاره به اینکه تغییر کاربری‌ها آفت اراضی عمومی است، خاطرنشان کرد: بخشی از تجاوز و تعرض به منابع طبیعی به تغییر کاربری زمین‌های مزروعی و تبدیل این اراضی به کاربری‌های دیگر بوده که با این مسئله به طور جدی مقابله کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از صدا سیما پور محمدی ابراز داشت: حفاظت از منابع طبیعی، انفال و اموال عمومی برای حیات انسان و نسل‌های معاصر و آینده بسیار مهم است و تلاش جدی ما در دولت برای رفع تصرفات غیرقانونی و برخورد با عوامل تعرض به منابع طبیعی ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: