کد خبر: ۷۱۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
تعداد بازدید: ۴۸۷
جهانگیری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو:
معاون اول رییس جمهور گفت: برخی از نامزدهای انتخابایت ریاست جمهوری فقط وعده ایجاد اشتغال داده و تاکنون برنامه‌ای برای این امر ارائه نکرده‌اند.
با برهم زدن روابط خارجی نمی‌توان شغل ایجاد کردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، اسحاق جهانگیری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره برنامه‌هایش برای ایجاد شغل پایدار و سرمایه لازم برای این کار و نحوه تامین آن گفت: در این رابطه بحث‌های زیادی شده و برخی کاندیداها هم وعده‌هایی دادند ولی من برنامه مشخصی در این میان ندیدم.

خالص شغل ایجاد شده از سال ۸۴ تا ۹۲ حدود صفر است

او گفت: خالص شغل ایجاد شده از سال ۸۴ تا ۹۲ حدود صفر است و انباشت بیکاری حدود ۳ میلیون بوده و متقاضیان شغل نیز هر ساله اضافه می‌شود و به طور متوسط سالانه یک تا یک و نیم میلیون نفر جویای کار اضافه می‌شود که عمدتاً متولدان دهه ۶۰ هستند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بهترین دوران ایجاد شغل‌مان در دولت اصلاحات است، اظهار کرد: در آن دولت سالانه حدود ۶۵۰ هزار شغل ایجاد شده و در سال‌های اخیر نیز همین حدود شغل ایجاد شده اما نسبت به متقاضیان کم است و به همین دلیل با کسری روبرو هستیم.

طبق برنامه ششم باید سالانه ۹۵۰ هزار شغل ایجاد کنیم

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: بنابر برنامه ششم توسعه باید سالانه ۹۵۰ هزار شغل ایجاد کنیم که باید تولید را افزایش دهیم، سرمایه‌گذاری را بیشتر کنیم تا منجر به ایجاد شغل شود. ما در دولت دوازدهم برنامه‌ای برای ایجاد شغل تهیه کردیم و فکر می‌کنیم اگر سقف ۹۵۰ هزار شغل برنامه ششم توسعه را درنظر بگیریم باید الزامات آن را فراهم کنیم که مقام معظم رهبری نیز پس از اعلام شعار سال به برخی از این الزامات ازجمله حذب سرمایه اشاره کردند.

او با بیان این‌که این الزامات مجموعه‌ای از اقدامات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی است، گفت: اگر تولید کشور رشد پیدا کند و بتوانیم به رشد اقتصادی حدود ۸ درصد برسیم، خود به خود در راستای ایجاد شغل حرکت خواهیم کرد. همچنین باید تولید را افزایش دهیم که در این راستا باید با قاچاق مبارزه شود و برای جذب سرمایه، دیپلماسی فعال در دستور کار قرار بگیرد.

با برهم زدن روابط خارجی نمی‌توان شغل ایجاد کرد

جهانگیری با بیان اینکه برای ایجاد ۹۵۰ هزار شغل، باید ۷۰۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه داشته باشیم، گفت: از این مبلغ ۶۵ میلیارد دلار منابع و سرمایه خارجی خواهد بود و رییس‌جمهوری که به دنبال جذب این میزان سرمایه خارجی است باید تعامل جدی با دنیا داشته باشد و دیپلماسی فعال ایجاد کند و نمی‌توان با شعارهایی که صرفاً به هم زدن روابط با خارج است، ایجاد اشتغال کرد. به همین دلیل هم در یک دوره‌ای باوجود وفور درآمدهای نفتی، میزان شغل ایجاد شده صفر است. چرا که به جای پرداختن به الزامات ایجاد شغل، فکر کردن اشتغال به‌صورت خود به خود حل می‌شود.

ایجاد ۱۱۰ هزار شغل از طریق شرکت‌های دانش‌بینان

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: شاید یکی از ساده‌ترین شیوه‌های ایجاد شغل، شرکت‌های دانش‌بنیان باشد که ما در دولت یازدهم ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایجاد کردیم که از این طریق حدود ۱۱۰ هزار شغل ایجاد کردیم و پیش‌بینی کردیم در دولت آینده این شرکت‌ها به ۱۰۰۰۰ شرکت افزایش یابد.

او ادامه داد: از طرفی برای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و روستا‌ها اقداماتی انجام دادیم که و در دو سال گذشته ۳۴۰ هزار شغل ایجاد شده است. همچنین اواخر سال گذشته لایحه‌ای به مجلس تقدیم کردیم که یک و نیم میلیارد از صندوق توسعه ملی وام ریالی به روستاییان برای ایجاد شغل پرداخت شود که البته مجلس به‌خاطر برخی گرفتاری هنوز به تصویب آن نرسیده اما رییس مجلس قول دادند که در روزهای آینده این لایحه در دستور کار قرار بگیرد.

جهانگیری یادآور شد: میلیاردها دلار دیگر نیز برای صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده که وام روستایی پرداخت کنیم و صنایع کوچک و متوسط نیز ازجمله دیگر سیاست‌های ما است. بهبود فضای کسب و کار به‌معنای این که فضایی درست کنیم که بخش خصوصی با رغبت بیشتر وارد شود نیز در دستور کار است و به‌طور کلی مجموعه‌ای از اقدامات را مدنظر داریم که باید در کنار هم به اجرا دربیاید. در دو هفته گذشته در ستاد اقتصاد مقاومتی برای سال ۹۶ تصویب کردیم که در چه زمینه‌هایی چه اقداماتی انجام گیرد که منجر به سالی ۹۵۰ هزار شغل شود.

تولید مسکن از نیازهای اصلی جامعه است

معاون اول رییس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره راهکارهای دولت برای خروج بخش مسکن از رکود، خاطرنشان کرد: همان‌طور که اشاره کردید، بخش مسکن یکی از پیش‌ران‌های اقتصادی است که با فعال‌شدن آن ده‌ها بخش صنعتی همچون سیمان و کاشی و غیره فعال می‌شود. بخشی از صنعت ساختمان مربوط به طرح‌های عمرانی است و این درحالی است که یکی از نیازهای اصلی جامعه تولید مسکن است.

 این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری یادآور شد: مشکل ما در بخش مسکن تولید مسکن نیست. اخیراً در دو هفته گذشته گزارشی مطرح شد که دو و نیم میلیون واحد مسکن خالی وجود دارد و در تهران نیز بیش از ۶۰۰ هزار واحد مسکونی ایجاد شده که خالی افتاده و حدود ۲۵۰ میلیارد در این حوزه هزینه شده و منابع کشور معطل مانده است و مسکن متناسب با قدرت خرید مردم ایجاد نشده است.

جهانگیری یادآور شد: به عبارتی مسکن متناسب با قدرت خرید مردم ایجاد نشده و متاسفانه در دهه گذشته در یک مقطع قیمت مسکن بسیار بالا رفت و حتی ۱۰ برابر شد و چند موضوع به‌عنوان اولیت‌های تولید مسکن در دستور قرار گرفته است که نخستین اقدام طرحی است برای خانه‌اولی‌ها و بر این اساس یک صندوق سپرده‌گذاری درنظر گرفتیم و پیش‌بینی شده از محل سپرده‌گذاری این صندوق در کلان‌شهر تهران تا ۱۶۰ میلیون تومان و در کلان‌شهرها و شهرهای دیگر نیز به نسبت هر شهر وام پرداخت می‌شود که از روز نخست اعلام این طرح حدود ۱۶۰ هزار زوج جوان نام‌نویسی کرده و سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به نظر می‌آید با وام حدود ۲۰۰ میلیون تومانی که با سود تک‌رقمی پرداخت می‌شود، این مشکل حل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
حرف دل همه مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
0
قیمت آب، برق و بنزین گران شد اما مبلغ یارانه مردم نه!/ رئیسی اصلح است چون نسبت به محرومان بیتفاوت نیست

کسی که امروز دارد به عقب بر میگردد شما هستید، با یک شعار به عقب بر نمیگردیم، مشکل حل نمیشود؛ امروز اگر مشکل بیکاری و رکود اقتصادی بیشتر شده یعنی رو به جلو رفتهاید؟

امیر المومنین میفرمایند: خداوند از علما عهد گرفته است که در برابر شکم بارگی ستمگران و گرسنگی مظلومان بی تفاوت نباشیم. همه در برابر گرسنگی مظلومان و شکم بارگی مترفین مسئولیت دارند.

کسی که در نظام اسلامی مسئول میشود نباید شبانه روز بشناسد بلکه باید به دنبال کمک به مردم و محرومین باشد.

در هر انتخاباتی باید دید آیا مسئولان در جهت رفع محرومیت و توجه به مستضعفین عمل کرده اند یا نه؟ و باید عملکرد آنها را با شاخص های اصلی سنجید.

باید دید کسانی که 4 سال قبل وعده دادند به وسیله لبخند زدن به دشمن میتوانند مشکلات را حل کنند موفق شدند یا خیر؟

امروز قبل از اینکه به بشاگرد برسم در طول مسیر دیدم بواسطه ساخت هزاران خانه روستایی در دولت قبل، تقریبا اثری از کپرنشینی باقی نمانده، آیا در این 4 سال هم این کار انجام شد و خانه ای برای روستاییان ساختند؟

قرار بود قیمت بنزین و گازوییل و آب و برق گران شود به شرطی که یارانه مردم نیز افزوده شود اما در این مدت قیمت همه اینها گران تر شد ولی مبلغ یارانه ها همان است! علاوه بر آن یارانه بخشهایی از مردم نیز حذف شد و در واقع دولت درآمد بیشتری کسب کرد اما مشخص نیست این پولها کجا رفته است؟

وقتی این مباحث مطرح میشود عصبانی میشوند! چرا ناراحت میشوید؟ اگر حرفمان غلط است منطقی بگویید چرا غلط است ولی چرا از طرح آمار و ارقام عصبانی میشوید؟

اتفاقا آن کسی که امروز دارد به عقب بر میگردد شما هستید! با یک شعار "به عقب بر نمیگردیم" مشکل حل نمیشود؛ امروز اگر مشکل بیکاری و رکود اقتصادی بیشتر شده یعنی رو به جلو رفته اید؟!

اگر معتقدیم برادر عزیزمان آقای رئیسی اصلح است به خاطر این است که این فرمایش امیرالمومنین علیه السلام در گوشش هست که نباید نسبت به گرسنگی مظلومان و شکمبارگی مترفین بی تفاوت بود!
حرف دل همه مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
0
یک مستمریبگیر هستم که یارانهام را 16 ماه پیش دولت قطع کرد و 2 بار پیگیری کردم که ترتیب اثر ندادند اما ناگهان در آستانه انتخابات پیامکی برایم ارسال شده است که از 26 همین ماه یارانهام واریز خواهد شد! بعد از این همه مدت قطع بیدلیل یارانه، آیا صحیح است که برای پیروزی در انتخابات مردم را بازیچه قرار دهند؟ ممکن است بعد از پیروزی فرد یارانه همه اقشار قطع شود زیرا برخی گویا آن را ارث پدری میدانند که هر بار تمایل داشته باشند آن را مصادره و هر وقت دلخواه دیگر پرداخت کنند.


دو فرزند معلول دارم که تحت نظر بهزیستی است طی 4 سال اخیر دولت مدعی تدبیر 4 تا پوشاک به این معلولین هم نداد چطور میگوید خانوادههائی که یک معلول دارند اگر مستأجر بودند به آنها مسکن دادهایم؟! یکی با من تماس بگیرد تا در پاسخ آنها بگویم که بهزیستی و کارمندانش چه جوابی به ما میدهند؟! واقعاً متأسفم که برخی دولتمردان این قدر راحت دروغ میگویند!

یارانه بنده که یک فرهنگی هستم دو سال قبل قطع شد! اما حالا بعد از این مدت طولانی و درست نزدیک به انتخابات، بنده پیامکی دریافت کردم مبنی بر واریز یارانه از این دوره! این توهین دولت را فراموش نخواهم کرد.


آقای رئیسجمهور، پیامک دادید که قرار است یارانهام را این ماه که مدتهاست قطع کردهاید، واریز کنید! لطفاً این کار را نکنید چون چند ماه به هر جا مراجعه کردم جز توهین و از این اتاق به آن اتاق پرتاب شدن چیز دیگری عایدم نشد اما حالا که ترس باخت در انتخابات را دارید، دست و دلبازی میکنید و با شعور مردم بازی میکنید. متأسفم که چنین تدبیر فریبندهای دارید!

آقای روحانی، بنده که جزو مرفهین نبودم که یک سال قبل یارانهام قطع شد و به هرجا مراجعه کردم بینتیجه ماند! حال چه شده دولت تصمیم به واریز یارانه افرادی گرفته است که آنان را جزو دهکهای مرفه دانسته بود؟! آیا این عمل دولت خرید یا جمعآوری آرا نیست؟ البته مردم نسبت به اینگونه رفتارها کاملاً بیاعتمادند.

به آقای روحانی ریاست محترم جمهوری بفرمایید چه شد که شب انتخابات به فکر پرداخت مجدد یارانه شهروندانی افتاده که یارانه آنها را قطع کرده بودند. بنویسید اگر مبلغ این یارانه را بر فرض چندین برابر هم بکنند ما به ایشان رأی نخواهیم داد.

دو سال است که یارانه ما را قطع کردهاند ولی چند روز قبل پیامک فرستادهاند که تا بیست و ششم اردیبهشت یارانه شما پرداخت میشود. عرض میکنم این چه تدبیری است که آقای رئیسجمهور برای جذب آرای مردم در پیش گرفته است. چند روز دنیا ارزش این همه پلشتیها را ندارد. در محضر الهی همه باید پاسخگوی اعمال خود باشیم.

دولت برای تمام شهروندانی که یارانه آنها قطع شده پیام فرستاده که یارانه آنها تا تاریخ بیست و ششم اردیبهشت یعنی ۳ روز قبل از انتخابات پرداخت خواهد شد. خطاب به آقای رئیسجمهور بنویسید این کار ایشان خرید رأی مردم با پول خود مردم است.

یارانه مرا دو سال قطع کردند با پیگیریهای متعدد معلوم شد آپارتمان پنج واحدی را که یک واحد آن به من تعلق داشته، کل پنج واحد را به نام من زدهاند. پس از دو سال همزمان با انتخابات اعلام کردند که یارانه شما در تاریخ 96/2/26 واریز خواهد شد!

آقای رئیسجمهور آن هم در کسوت روحانیت باید الگوی جامعه باشد این چه مسابقهای است که بر سر دنیا و قدرتطلبی شروع کرده و تمام اجزای دولت را برای جذب آراء مردم به خود پای کار آورده است.

آقای روحانی نسبت به وعدههای گذشته دولت که دچار فراموشی شده و آنها را منکر میشوند لااقل در مورد محتوای تز دکتری ایشان که بعضا مطالب دیگر نویسندگان و اندیشمندان اسلامی را به نام خود ارائه کرده است، توضیح دهد.

به جای برجام 2 و 3 بهتر است بگوئید لیبی 2 و 3. قذافی ابتدا با آمریکا رابطه برقرار کرد بعد هستهای را تعطیل و در مرحله سوم موشکی را از بین برد و در مرحله بعدی آمریکا به لیبی حمله و کار را یکسره کرد و کشتار و هرج و مرج و تروریسم کنونی را بر این کشور حاکم ساخت. آیا عبرت گیرندهای هست؟!

آقای رئیسجمهور در مناظره انتخاباتی خود نشان داد خوابهای زیادی برای خالی کردن دست ایران در مقابل آمریکا دیده است. به ایشان فرصت داده شود موشکهای کشور را هم تحویل دشمنان خواهد داد.


آقای رئیسجمهور در مناظره سوم وعده برداشتن سایر تحریمها را داده در حالی که تحریمهای هستهای به رغم از بین رفتن توان هستهای کشور برداشته نشده است. ایشان با این عجله مواظب باشند زمین نخورند.

آقای روحانی در مناظره درمیان حیرت همگان گفتند همه تحریمها را برمیداریم. ایشان اول بچه ناقصالخلقهای را که در هستهای زاده شده بزرگ کنند برداشتن سایر تحریمها پیشکش.

دولتیها برای جلوگیری از شکست آقای روحانی به هر ترفند دست زده و میزنند از ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی گرفته تا ساختارشکنی ومخالفت تلویحی با اعدام منافقین مسلح در اوایل انقلاب متأسفانه هیچ حد و مرزی هم نمیشناسند.

آقای روحانی در مناظره سوم مدعی بود در سال 84 از آقای قالیباف پرونده فساد سراغ داشته ولی مردانگی کرده و آن را مسکوت گذاشته است. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد ایشان خیانت کرده و اگر چنین چیزی دروغ بوده چرا از پلکان دروغ میخواهد بالا برود و به قدرت برسد.

72 سال سن دارم در این چند سال ورشکسته شده و تمام زندگیام را از دست دادهام. تحت هیچ شرایطی به رغم همه وعده و وعیدهای آقای روحانی که میدانم بیشتر آنها خلاف واقع است هرگز به ایشان رای نخواهم داد.

آقای رئیسجمهور میگوید رقیبان او دوست ندارند مردم شاد باشند. از قول بنده بنویسید شادی از برای ایشان و آقای جهانگیری است که از بیتالمال بهرهمند شدهاند.


آقای روحانی شما میگویید که رقبای شما تمایل ندارند مردم شاد باشند، به شما عرض میکنم که هیچ میدانید مردم از زمان امضای برجام همان لحظههای اندک خوشی قبل را هم دیگر ندارند؟


آقای روحانی اگر موشکها به رخ دشمنان کشیده نمیشد همان آب خوردنی که شما به برجام گره زده بودید مدتها بود در این سرزمین از گلوی کسی پایین نمیرفت. این موشکها بودند که لذت نوشیدن با آرامش یک لیوان آب را به مردم هدیه دادند. مرزهای امن کشورمان به رغم وحشیگریهای داعش در منطقه حکایت از اقتدار نظام اسلامی دارد. واقعا چرا شما درصدد انهدام این دیوار امن کشور هستید؟!


آقای روحانی با کدام درآمد و چگونه در حالی که مسئول بوده در انگلیس تحصیل کرده و باز در عین حال صاحب ثروتی شده که اکنون یک قلم آن خانه 50 میلیاردی در ولنجک است. نیمه پنهان ایشان چه زمانی باید برای مردم روشن شود؟

اگر به همان اندازه که دولت الان از دادن نبات تبرکی به مردم ناراحت و نگران است نسبت به غارت بیتالمال و تخلفات بانکها و... هم حساسیت داشت، وضعیت خیلی بهتر بود.

دولتیها در مناظرهها میگفتند، مسئولین آمار رسمی کشور آنچه را اعلام میکنند باید پذیرفت و این آمارها درست است. پس به آنها بگویید چرا آمارهای دولت قبل را نمیپذیرفتید؟!
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: