کد خبر: ۷۱۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۳۳۳
با توجه به نزدیکی زمان انتخابات شوراها، مردم از کاندیداها انتظاراتی دارند که شنیدن آن برای کاندیداها چراغ راهی برای ادامه مسیرشان است.
انتظارات مردم از کاندیداهای شورای شهر چیست؟به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، به‌تدریج به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا نزدیک می‌شویم. انتخاباتی که نقش مهمی در تعیین سرنوشت شهر و کشور دارد. سرنوشتی که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت و مردم برای این‌که سرنوشت خوبی را برای خود رقم بزنند هریک از کاندیداها را ارزیابی می‌کنند تا بهترین فرد که توان برآورده کردن انتظاراتشان را دارد انتخاب کنند. انتظاراتی که حق مسلم هر فرد است و برآورده کردن آن نیز وظیفه فردی است که به‌عنوان نماینده مردم انتخاب می‌شود و برای این‌که با توقعات و انتظارات مردم از کاندیداهای شوراها آشنا شویم به میان مردم رفتیم و به انتظاراتشان از شوراها گوش کردیم.

توجه به شعار کاندیداها ملاک مناسبی برای انتخاب فرد اصلح نیست

«پرستو محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص وظایف شورای شهر گفت: تشویق و ترغیب مردم در خصوص گسترش مراکز تفریحی، ورزشی و فرهنگی با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط از وظایف شورای شهر است.

وی ادامه داد: انتخاب شهردار به مدت چهار سال، بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی فرهنگی، آموزش بهداشتی، اقتصادی و رفاهی مردم، نظارت بر سایر سازمان‌های خدماتی و شهرداری، برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی و فرهنگی، نظارت بر بهداشت عمومی شهر و نظارت بر اماکن شهر و سینماها و تدوین مقررات برای نظافت و بهداشت سازمان‌ها و نظارت بر مکان‌های تفریحی ورزشی و فرهنگی از دیگر وظایف شورای شهر است.

این شهروند بیرجند با اشاره به این‌که مردم باید سوابق تحصیلی و حسن نیت و صداقت را معیار انتخاب خود قرار دهند، تصریح کرد: توجه به شعار کاندیداها ملاک مناسبی برای انتخاب فرد اصلح برای شورای شهر نیست.

محمدی در خصوص ارزیابی شورای شهر نیز تصریح کرد: عملکرد شورای شهر بسیار کم‌رنگ و نظارت بر امور بسیار ضعیف است.

وی، اجرای واقعی و برنامه‌ریزی دقیق در راستای وظایف شورای شهر و حضور پررنگ شورای شهر و دخالت مستقیم در کارهای شهرداری و سایر سازمان‌ها را از جمله انتظارات مردم از شورای شهر عنوان کرد.

شوراها باید در کارهایشان امانتدار رأی مردم باشند

«محمد بارانی» یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که شورای شهر وظایف مختلفی به عهده دارد، گفت: تهیه طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه‌حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها برای ارائه به مجلس به‌صورت مستقیم یا از طریق دولت، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح‌های مصوب در امور شهرداری، همکاری با مسئولان اجرایی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی بنا به درخواست آنان، اقدام در خصوص تشکیل انجمن‌ها و نهادهای اجتماعی، امدادی، ارشادی، نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی‌های نقدی، جنسی و اموال منقول و غیرمنقول شهرداری، تصویب آئین‌نامه‌های پیشنهادی شهرداری پس از رسیدگی به آن‌ها با  رعایت دستورالعمل‌های وزارت کشور از جمله وظایف شورای شهر است.

وی با تأکید بر این‌که عضو شورای شهر باید توانایی انجام کار گروهی داشته باشد، ادامه داد: صداقت، برخورداری از مدارک دانشگاهی معتبر و مرتبط با پشتوانه‌های اجرایی و مدیریتی، شناخت شهر از منظر توسعه شهری به‌طور کامل از جمله ملاک‌های لازم برای انتخاب شورای شهر اصلح است.

این شهروند بیرجندی اظهار کرد: شورای شهر باید خدمت به مردم با روحیه بسیجی یعنی ارتباط دائمی با مردم داشته باشند.

بارانی ادامه داد: شوراها باید به وظایف قانونی شوراها عمل کنند و وعده دروغین ندهند که موجب بدبینی مردم شود.

وی با اشاه به این‌که تفاهم و همدلی و دوری از مناقشات سیاسی و جناحی باید مدنظر شوراها قرار گیرد، تصریح کرد: اعضای شورا باید با یکدیگر دوست و همدل باشند.

بارانی یادآور شد: شوراها باید در گزینش‌ها نظارت‌ها و کارهایشان امانتدار رأی مردم باشند.

شوراها نباید خواسته‌های مردم را در صف انتظار قرار دهند

«احسان اکبری» نیز دیگر شهروند بیرجندی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که مردم از شوراها انتظار دارند فقط در زمان انتخابات مردم را نشناسند، گفت: شوراها نباید با ترس از دست دادن پست و مقام خود به نظرات دیکته شده دیگران جامه عمل بپوشانند.

وی با تأکید بر این‌که شوراها نباید خواسته‌های مردم را در صف انتظار قرار دهند، افزود: پرهیز از شعار، داشتن برنامه برای شهر، ایجاد اشتغال با استفاده از پتانسیل‌های شهر، ارائه گزارش کار شفاف، پرهیز از منفی‌گری نسبت به اقدامات گذشته، بیان نقد و انتقاد از دریچه کارشناسی، توجه به فضاهای سبز و زیبا، گردشگری و مکان‌های ورزشی حمل‌ونقل عمومی از جمله‌ اتوبوسرانی از دیگر خواسته‌های مردم از شوراها است.

این شهروند بیرجندی با اشاره به این‌که تا زمانی که رأی دادن از روی شاخص‌های قومی و قبیله‌ای و جناح سیاسی باشد شهری خوب نخواهیم داشت، تصریح کرد: با حل این موضوع می‌توان براساس عملکرد شوراها و از روی استعداد و توانایی‌هایی که افراد جدید دارند رأی داد.

چقدر خوب است که افرادی که امروز کاندیداهای شورای شهر هستند و پس از انتخابات به‌عنوان اعضای شورای شهر انتخاب می‌شوند پای وعده‌های خود و برآورده کردن انتظارات مردم باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: