کد خبر: ۷۱۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
تعداد بازدید: ۳۰۸
وکیلی:
سخنگوی ستاد روحانی از آمادگی رییس‌جمهور برای انجام مناظره‌های رو در رو با نامزدهای دیگر خبرداد و گفت: رییس‌جمهور آماده مناظره‌های دو به دو هم هستند و بجز ایشان، نمایندگان آقای روحانی نیز آماده مناظره هستند.
روحانی آماده مناظره‌های رو در رو است/ نگاه آقایان به مالیات مثل خمس و زکات استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدعلی وکیلی در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات حجت‌الاسلام رییسی مبنی بر برگزاری مناظره دو نفره میان رییس دولت کنونی و رییس دولت قبلی و پیشنهاد حجت‌الاسلام روحانی برای برگزاری این مناظره با خود رییسی گفت: آقای روحانی کارنامه چهارساله دارد و مردم امکان بررسی دقیق برنامه‌اش را دارند اما حافظه و خاطرات مردم درباره عملکرد آقای رییسی مربوط به دوران اخیر نیست.

سخنگوی ستاد حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: این برخورد تا حدی بود که آقای میرسلیم یار غار تیم آقایان رییسی و قالیباف حتی به قالیباف اعتراض کردند که با چه پشتوانه‌ای می‌تواند این شعارها را اجرا کند. آقای روحانی آماده مناظره‌های دو به دو هم هستند و بجز ایشان، نمایندگان آقای روحانی نیز آماده مناظره هستند.

او گفت:‌ انتظار داشتیم صداوسیما این فرصت را به نمایندگان آقای روحانی بدهند که باوجود آمادگی ما هنوزصداوسیما اقدامی نکرده است.

وکیلی در پاسخ به سوالی درباره دریافت مالیات از آستان گفت: از دیر زمان گرفتن مالیات از مردم موجود است و اگر جایی فرار مالیاتی وجود داشته باشد، این امکان وجود دارد که از بخش خصوصی مالیات دریافت شود و جامعه مالیات دهنده در سه سال و نیم پیش افزایش یافته و دوچندان شده است. آنچه همیشه مطالبه جامعه بود، مالیات خصولتی‌ها بود که دولت همیشه توان دریافت مالیات از آنها را تدارد و همچنین دریافت مالیات از نهادهای خاص مثل استان قدس که این امکان عراهم نبود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد‌:‌ این گفته که ما خودمان مالیات را وصول می‌کنیم و خودمان هم تشخیص هزینه می‌دهیم برای مردم نیز این توقع را ایجاد می کند که اگر قرار است آستان به تشخیص خود مالیاتش را هزینه کند، پس تفاوت آنها با مردم چیست.

نگاه آقایان به مالیات مثل خمس و زکات است. مالیات حق حکومت است تا به نمایندگی از مردم مصرف کند و اکر بنا باشد هر کس خودش مالیاتش را هزینه کند، اداره کشور را با اختلال روبرو می کند. بنابر این برای حفظ انسجام ملی و شکل‌گیری دولت مدرن جایی برای این حرف‌ها نیست.

او درباره اعتراف رییسی مبنی بر اینکه دولت یازدهم یارانه اقشار ضعیف جامعه را افزایش داده است، گفت: این اذعان خوبی بود و خوشحالیم آنچه که آنها شعار می دهند دولت عمل کرده  است. اعتراض آقای رییسی این بود که چرا دولت این قانون را عمل می‌کند. ما همواره گفته‌ایم نتایج برجام از نیمه دوم سال ۹۵ خودنمایی کرده و دولت با اتکا به درآمدهای ناشی از آن، اقدامات و تعهدات خود را اجرا می‌کند.

سخنگوی ستاد روحانی اظهار کرد:‌ آنچنان که دولت بنابر منابعی که در سال ۹۶ قابل وصول است، خودش را آماده کرده که در حدود ۵ میلیارد دلار برای اشتعال‌زایی در روستاها سرمایه‌گذاری کند. ممکن است بگویند چرا اکنون چنین کرده است که باید گفت دلیل این کار این است که قبلا منابع آن وجود نداشت.

او افزود: دولت همچنین برای کسانی که تحصیلات پایین دارند امکان کارآموزی را برای آنها فراهم کرده که ظرف چهار ماه کارآموزی ببینند و ظرف یکسال در کارگاه‌های کوچک و بزرگ کار کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حرف دل همه مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
0
0
آقای روحانی اگرملت به توهین های شما پاسخ نمی دهند به خاطرلباس روحانیت است.
روحانی خدمت به مردم با تبلیغات دروغین هیچ کاری برای مردم، بیکاری و جلوگیری قاچاق و... نکرده است.
روحانی یک دروغگوست و دروغ های زیادی گفته است.
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
0
0
واردات کالاهای چینی به قیمت بیکار کردن هزاران کارگر!
واردات کالاهای ترکیه ای به قیمت بیکار کردن هزاران کارگر!
افزایش ۲۳۰ درصدی حقوق کارکنان در دولت یازدهم/ یک دروغ بزرگ است.
افزایش حقوق کارگران 15 – 10 درصد بود.
افزایش حقوق کارمندان 10 درصد بود.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: