کد خبر: ۷۱۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
تعداد بازدید: ۳۱۲
هاشمی‌طبا:
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: به نظرم قاطبه جوانان آنقدر عاقل هستند که خود را در این دسته‌بندی‌ها نیاندازند من برای دسته‌بندی‌ها اصالت قائل نیستم.
برای دسته‌بندی‌های سیاسی اصالت قائل نیستمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سید مصطفی هاشمی‌طبا در برنامه تلویزیونی به انتخاب شما که از شبکه سوم سیما پخش می‌شد در پاسخ به این سوال که تدابیر شما برای تقسیم‌بندی‌های سیاسی رایج چیست، اظهارکرد: اصولا تحزب و حزب‌ها را که امری رایج در دموکراسی‌های دنیاست به عنوان یک عمل قاطع نمی‌دانم معمولا در احزاب افراد گرایش‌های‌ مختلف پیدا می‌کنند ما در ایران به معنای دقیق تحزب نداریم بنابراین به آن معنا خط‌کشی معینی نداریم و حسب حال جامعه گروه‌ها شکل می‌گیرند و پس از مدتی از بین می‌روند. حزب در ایران فراگیر نیست.

او ادامه داد: جوانان ما باید عاقل باشند که سرنوشت خودشان را به دست این‌ها نسپارند چراکه بسیاری از این دسته‌بندی‌های سیاسی هویت مشخصی ندارند و به نظرم قاطبه جوانان عاقل هستند که خود را در این دسته‌بندی‌ها نیاندازند من برای دسته‌بندی‌ها اصالت قائل نیستم.

کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که تدابیر شما برای این مشکل چیست، گفت: این موضوع را مشکل نمی‌دانم اما اگر بخواهیم احزاب را با شکل خاص تشکیل دهیم احزاب معمولا ریشه‌های قدیمی دارند و باید در شهرستان‌های مختلف پایگاه بزنند و به طور شفاف با موضوع برخورد کنند و در جریان گذشت زمان این احزاب استحاله می‌شوند اما امروز افرادی به عنوان تشکل جمع می‌شوند و بعد دوباره جدا می‌شوند و هویت‌شان از بین می‌رود.

هاشمی‌طباء در پاسخ به این سوال که برنامه موثر شما برای رفع آسیب‌ها و چالش‌های تهدیدکننده نسل جوان از جمله اعتیاد و بزه‌های اجتماعی چیست، گفت: این مسائل به سادگی قابل حل نیست به خصوص اینکه ترانزیت مواد مخدر در ایران وجود دارد و فصاهای مجازی آن را مستعدتر می‌کند اما به نظر من مهمترین موضوع این است که جوانان دچار کم‌کاری و بیکاری هستند باید ایران به یک کارگاه بزرگ سازندگی و تولید برای حفظ ایران و تولید و اصلاح کشاورزی و تولید و اشتغال کامل به حرکت در آید و دو سوم این مسائل مربوط به بیکاری است و اگر رفع شود و از نظر انتظامی نیز اقدامات موثری صورت بگیرد.

او خاطرنشان کرد: باید بسیار شدید بااین مساله برخورد کرد کسانی که به قاچاق دست می‌زنند از روی ناچاری است البته عده‌ای هم عامل هستند که باید با آنها به شدت برخورد شود.

هاشمی‌طبا درباره اینکه چه برنامه‌ای برای مسکن ارزان و مناسب برای جوانان دارید، گفت: مساله ازدواج مساله فرهنگی است لذا وقتی بحث مسکن مطرح می‌شود بلافاصله مساله ازدواج در بین جوانان منتفی می‌شود که آن را وابسته به مسکن می‌دانند بنابراین فضای فرهنگی کشور باید به گونه‌ای باشد که ازدواج وابسته به این گونه مسائل نشود.

او ادامه داد: دولت باید بتواند شغل ایجاد کند و در کنار آن تسهیلاتی مانند وام مسکن، اجاره به شرط تملیک ارائه دهد.اکنون در شهرک‌های حاشیه شهرها قیمت‌ها به گونه‌ای است که با اندکی سرمایه‌گذاری و تلاش و وامی که دولت ارائه می‌دهد افراد می‌توانند صاحب مسکن شوند و دولت نباید در امر تولید مسکن شرکت کند و باید آن را  به بازار بسپارد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوال اشتغال پایدار و اینکه برنامه‌تان در این خصوص چیست، گفت: اشتغال پایدار مطلوب است و البته هر اشتغالی مفید نیست و اشتغال باید پایدار و سازنده باشد و آنچه که اصولا در آسیب‌شناسی ایران به آن رسیده‌ایم این است که اول ایران را حفظ کنیم و توجه به مساله محیط‌زیست از جمله تصفیه آب‌ها ، آبهای شهری ، صنعت کشاورزی و حفاظت از محیط زیست را در دستور کار قرار دهیم لذا اگر برنامه‌ای برای حفظ محیط زیست توسط سازمان‌های مربوطه صورت گیرد اشتغال پایدار را هم به دنبال خواهد داشت.

هاشمی‌طبا با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: بند بند اقتصاد مقاومتی نیازمند نقشه راه است لذا دقت‌هایی که در سند اقتصاد مقاومتی شده تولید با کیفیت مبتنی بر صادرات مطرح است و کشاورزی و صنعت مواردی است که در حقیقت اشتغال کمی به عنوان اتوماسیون ایجاد می‌کند.

او افزود: اکنون سه میلیون بیکار داریم یک میلیون سالانه به بازار کار وارد می شوند که چاره کار برای ایجاد اشتغال توسعه گردشگری است و کشاروزی ، صنعت و گردشگری اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.

هاشمی‌طبا بیان کرد: کار و اشتغال باید زاینده باشد و همچنین با فرآیند سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری خارجی همراه شود.

او در پاسخ به این‌که کاهش تورم تا چه حد به سطح معیشتی مردم اثر گذاشته است، گفت: کاهش تورم به معنی نبود تورم نیست بلکه از شدت آن کاسته می‌شود و به طور طبیعی تورم قدرت خرید مردم را کم می‌کند که در کاهش تورم این عدم قدرت خرید کمتر خواهد شد و در کل باید مردم ببینند چه چیزی کمتر تورم دارد و به دنبال آن بروند به طور مثال اگر قیمت گوشت قرمز دارای تورم است و در زندگی آنها مشکل ایجاد می‌کند باید با جایگزینی تنوع ایجاد کنند تا بتوانند این مساله را مدیریت کنند.

هاشمی‌طبا درباره راهکارهای دولت خود برای افزایش ضریب امنیت شغلی جوانان اظهار کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند که امنیت شغلی باید با مقررات پیچیده از طرف کارفرما تضمین شود اما معتقدم اگر قدرت مقرراتی انجام شود ایمنی شغل را بالا نمی‌برد و کاملا برعکس است. در کارگاه‌های کوچک کسی را استخدام نمی‌کنند چراکه دچار مشکل می‌شوند. به نظرم باید شناوری در جامعه باشد تا کارفرما به راحتی بتواند کسی را که می‌خواهد انتخاب کند و کسی که بیکار می‌شود بتواند در جای دیگر کار پیدا کند و این باعث تعامل در جامعه می‌شود. در صنایع دستی اصفهان می‌بینیم که فقط یک پدر و پسر کار می‌کنند و شاگرد نمی‌گیرند در حالی که از این طریق هنرشان هم حفظ می‌شود اما به دلیل مقرراتی که وزارت کار برای آنها ایجاد می‌کند از این کار پرهیز می‌کنند. معتقدم اشتغال در جامعه یا با مقررات پایدار می‌شود یا یک نوع شناوری و تفاهم باید بین طرفین باشد اگر دومی باشد اشتغال پایدار از زمانی است که بخواهیم با مقررات اشتغال آن را پایدار کنیم.

او درباره اینکه چگونه می‌توان سریعتر به مشکلات و سوالات جوانان دسترسی پیدا کرد، گفت: امروزه اگر مسئولی بخواهد در معرض سوالات قرار بگیرد بسیار ساده است مشکل جواب دادن و تعمیم آن است البته ارتباطات خوب شده و مسئولان ما از طریق ایمیل و تلفن‌هایی که پیامک زده می‌شوند می‌توانند در جریان مشکلات قرار بگیرند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه امروز مشکل ارتباطی نداریم، گفت: مهم این است که بعد از این ارتباط مسئولان بتوانند پاسخگو باشند البته ممکن است بسیاری از این مشکلات شخصی و قابل حل نباشد اما باید برای مشکلات عمومی فکر کرد البته دولت نمی‌تواند همه مسائل را حل کند دولت باید سبک بال و قابل انعطاف باشد و از این بار سنگینی که روی دوشش است راحت شود. وقتی برای پرداخت یارانه با مشکلات روبرو هستیم آنقدر بارش سنگین است که پرداخت حقوق برخی از کارمندان و بازنشستگان سخت شده و امکانات درآمدی دولت طوری شده که طرح‌های زیادی روی زمین مانده و دولت باید سبک‌بال‌تر حرکت کند.

هاشمی طبا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای تزریق اعتماد به نفس برای جوانان چه برنامه‌ای دارید؟ اظهار داشت: تزریق اعتماد به نفس جمله جالبی است، اعتماد به نفس تدریجی است و در بحبوبه‌های مختلف مانند امتحانات، ورزش و تربیت بدنی این اعتماد به نفس پیدا می‌شود. تربیت بدنی در جوانان ما به گونه‌ای که احساس کنند می‌توانند با اعتماد به نفس حرکت کنند از ارکان اساسی تربیت جوانان ما خواهد بود.

او افزود: آن چیزی که در آموزش و پرورش به صورت گسترده در مورد آن کمبود داریم این است که دانش آموزان باید تجربه‌های مختلف و اعتماد به نفس داشته باشند اگر این اعتماد به نفس وجود نداشت، باید کارشناسان و روانکاوان برخورد کنند و مواردی را به او بگویند. اینطور نیست که دولت اعتماد به نفس را تزریق کند بلکه جوانان خودشان باید وارد شوند و از تجربه‌ها این اعتماد را کسب کنند البته یک مقداری هم ذاتی است و بعضی‌ها اعتماد به نفس دارند و بعضی‌ها ندارند.

این نامزد ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه برنامه شما برای توسعه بخش کشاوری و روستاها چیست، گفت: متاسفانه کشاورزی ما در وضعیتی است که در برخی نقاط کشور به دلیل کم آبی و روش‌های نامطلوب و کشت نامناسب دچار اضمحلال شده است. کشاورزی ما به شدت در خطر است. توسعه کشاورزی به نظرم توقع زودهنگام است و در درجه اول باید این روند اصلاح شود. جهاد در کشاورزی ما وجود ندارد. آبیاری باید مدرن شود و با حداقل آب محصول به دست بیاید. جزو برنامه‌های من اصلاح کشاورزی در کشور است. رهبری گفتند باید به صورت جهادی کار شود وگرنه اینجوری پیش برود متاسفانه در آینده سرزمین برهوت و خاکستری خواهیم داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: