کد خبر: ۷۱۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
تعداد بازدید: ۱۸۸
ظریف در جمع خبرنگاران:
وزیر خارجه تاکید کرد: یک هیاتی از وزارت خارجه کانادا در ایران است و بحث برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور را دنبال می‌کنیم.
زمینه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در کانادا هنوز فراهم نشده استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمد جواد ظریف در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما بحث‌های خیلی خوبی در پاکستان داشتیم و پاکستانی‌ها وعده کردند حضورشان را در منطقه مرزی افزایش دهند و مانع حمله تروریست‌ها شوند. نکاتی که توسط باقری مطرح شده نکاتی است که جمهوری اسلامی در دفاع از خودش در مقابله ترروریسم به آن می‌کند این گفت‌وگو بین سفرا در تهران و پاکستان یک مطلب طبیعی است امیدواریم دولت پاکستان به وظیفه خود عمل کند و مانع عملیات تروریستی از ناحیه اشرار در پاکستان شود.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه  با حل مشکل صندوق‌های رای کانادا گفت: یک هیاتی از وزارت خارجه کانادا در ایران است و این بحث را انجام می‌دهیم چند شب گذشته در ادامه بحث‌هایی که مدت‌هاست با کانادایی‌ها داریم با وزیر خارجه کانادا صحبت کردم. متاسفانه مقررات کانادا این است که رای‌گیری باید در اماکن دیپلماتیک انجام شود و همانطور که اطلاع دارید در دولت گذشته کانادا اقدام به قطع رابطه سیاسی با ایران کرد و ما حضور دیپلماتیک در کانادا نداریم وزیر خارجه گفتند علاقه مند بودند که این کار انجام بشود ولی هنوز به ترتیباتی که بتوانند بر اساس آن این کار را برای این انتخابات انجام بدهند نرسیده‌اند.

ظریف افزود: ما امروز کماکان بحث را ادامه می‌دهیم ولی وضعیت بسیار خوبی در آمریکا داریم. شعب اخذ رای زیادی در آمریکا داریم. شهروندان کانادایی می‌توانند به شهر نزدیک خود در آمریکا مراجعه کنند ولی ما کماکان تلاش خود را ادامه می‌دهیم. در باقی کشورها صندوق‌های متعددی داریم که امیدوارم بتوانیم فرصت را مهیا کنیم برای ایرانی‌های خارج از کشور که بتوانند با همان نشاط هموطن‌های داخل کشور در تعیین سرنوشت خود حضور پیدا کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: