به گزارش
خبرداغ به نقل از خبرآنلاين، علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس در جلسه امروز
-سه شنبه-19 ارديبهشت- در ابتداي نطقش با تبريك نيمه شعبان گفت: پیشاپیش
سالروز میلاد مهدی موعود ، امام زمان علیهالسلام را به همه مسلمانان جهان و
همه انسانها تبریک میگویم. ما باید برداشت درستی از قیام و انقلاب مهدی
علیهالسلام داشته باشیم. گمان نکنیم که قیام آن حضرت صرفاً برای نجات ما
شیعیان یا انتقامگیری از ظلمی است که به اجداد ایشان رفته است؛ فلسفه
مهدویت بسیار عامتر و والاتر از این حرفهاست.
او ادامه داد: قیام
مهدی موعود برای نجات بشریت و همه اقوام با هر مذهب و زبانی به دست یک
انسان کامل است. در آن دوره عقلها کامل میشود و زمین همه منابع و معادن و
ثروتهای خود را بیرون میریزد.
مطهري با بيان اينكه «اگر تا 20
سال پیش تشکیل حکومت واحد جهانی امری ناممکن جلوه میکرد، امروز با پیشرفت و
توسعه وسایل ارتباط جمعی و پدیده فضای مجازی تشکیل چنین حکومتی نه تنها
ممکن بلکه ضروری به نظر میرسد»، تأكيد كرد: انقلاب اسلامی ما حلقهای از
حلقات مبارزات اهل حق است که به انقلاب حضرت حجت منتهی میشود. به بیان
شهید آیتالله مطهری: قیام مهدی موعود علیهالسلام آخرین حلقه از مجموع
حلقات مبارزات حق و باطل است که از آغاز جهان برپا بوده است. مهدی موعود
تحققبخش ایدهآل همه انبیاء و اولیاء و مردان مبارز راه حق است.
انتخاب
اسماعیل هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس؛ نكتهاي بود كه مطهري
در رابطه با آن هم گفت: اين انتخاب نویدبخش آیندهای بهتر برای این جنبش و
مردم فلسطین است. در سند سیاسی جدیدِ جنبش حماس مرزهای 1967 به رسمیت
شناخته شده. این امر گرچه میتواند به معنی به رسمیت شناختن کشور جعلی
اسرائیل باشد، اما در بخشهای دیگر این سند از سرزمین یکپارچه فلسطین از رود
اردن تا دریای مدیترانه سخن رفته است و این نشان میدهد که جنبش حماس دست
از آرمان آزادی کامل فلسطین برنداشته و پذیرش مرزهای 1967 را باید به عنوان
یک تاکتیک تلقی کرد.
او معتقد است: «برخی رهبران سیاسی غربی و عربی
از نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه یا قفقاز ابراز نگرانی میکنند. به
اینها باید گفت نفوذ ایران در سایر کشورها نفوذ فکری و اعتقادی و
ایدئولوژیک است. انقلاب اسلامی ما از جنس نهضت پیامبران است و با فطرت
خداجوی انسانها سروکار دارد، وقتی پیام این انقلاب به دلها میرسد خود به
خود خاضع میشوند و اساسا از ابتدا مقصود ما از صدور انقلاب همین بوده
است.»
مطهري در ادامه از بانک مرکزی درخواست كرد كه تکلیف سهامداران
مؤسساتی مانند کاسپین و ثامنالحجج و آرمان را زودتر معلوم کند. او براي
توضيح بيشتر اين موضوع، سئوالاتي را مطرح كرد و پرسيد: اساسا چرا این
معضلات پدید میآید؟ آیا جز به خاطر کوتاهی بانک مرکزی در نظارت بر این
گونه مؤسسات اعتباری است؟ اگر از زمان ثبت این مؤسسات نظارت کافی وجود
میداشت و ملاحظه این و آن نمیشد و به تعبیر امیرالمؤمنین اگر مصانعه یعنی
رودربایستی و رفیقبازی و ملاحظهکاری در کار نبود، این مؤسسات این مقدار
رشد نمیکردند. وقتی مؤسسهای میگوید من 35% سود سپرده میدهم آیا بانک
مرکزی نباید سؤال کند از کجا؟ و چرا انضباط مالی کشور را به هم میزنید؟
اين
نماينده ليست اميد در مجلس دهم، گريزي هم به انتخابات رياست جمهوري زد و
گفت: رقابتهای انتخاباتی این دوره باید آسیبشناسی شود. ما از سیره پیامبر
اسلام و ائمه اطهار آموختهایم که برای رسیدن به یک هدف مقدس نمیتوان از
وسیله نامقدس استفاده کرد. مثلا ما برای تبلیغ دین نمیتوانیم از جعل و
دروغ استفاده کنیم اگرچه بر ایمان مردم بیفزاید. زمانی که فرزند شیرخوار
رسول اکرم از دنیا رفت، خورشید گرفت و بر ایمان مردم به پیامبر و اسلام
افزوده شد. ولی پیغمبر اکرم مردم را در مسجد جمع کرد و بالای منبر گفت:
مردم! این خورشیدگرفتگی هیچ ربطی به فوت فرزند من نداشت، آری، او نمیخواست
از جهالت مردم برای تبلیغ دین استفاده کند.
مطهري معتقد است:
«کاندیداها برای رسیدن به هدف مقدس خدمت به مردم و اسلام، از هر وسیلهای
استفاده نکنند، قولهای غیرعملی ندهند، مردم را صرفا طلبکار نکنند.»
او
در ادامه با اشاره به اين موضوع كه «حق، همیشه دوطرفه است»، اظهار كرد:
همان طور که مردم بر حکومت حقوقی دارند، حکومت هم بر مردم حقوقی دارد.
حکومت هم از مردم کار و تلاش میخواهد نه تنبلی و طلبکاری. اوایل انقلاب
هرکس دنبال این بود که چه کاری بر زمین مانده است که انجام دهم. باید فرهنگ
بدهکاری به انقلاب و اسلام احیاء شود. مردم باید کار کنند و مالیات
بپردازند نه این که آخر هر ماه دستشان به سوی دولت دراز باشد که یارانه
نقدی بگیرند.
مطهري در لفافه از وعده يارانهاي قاليباف انتقاد كرد و
گفت: یک کاندیدای مصلح و خیرخواه مردم و حکومت، از نظر من باید بگوید من
یارانه نقدی را قطع میکنم مگر برای از کار افتادگان و معلولان و مانند
اینها. به تعبیر شهید مطهری، مصلح واقعی کسی است که با نقاط ضعف جامعه
مبارزه کند و صلاح اجتماع را در نظر بگیرد هرچند از محبوبیت او کاسته شود.