کد خبر: ۷۱۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
تعداد بازدید: ۵۴۴
روحانی:
رییس جمهوری گفت: بسیار تاثر انگیز است که عده‌ای می‌خواهند از وضعیت معلمان، جامعه را سیاه نشان بدهند.
برخی وضعیت زندگی معلمان را نردبانی برای کسب رای کرده‌اندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در همایش روز معلم، تولید و اقتصاد دانش بنیان که عصر امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، با ذکر یاد و نام شهیدان مطهری، رجایی، باهنر، بهشتی و باهنر و شهدای آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس گفت: تردیدی نیست در اینکه اگر پیشرفتی در کشور هست و تولیدی وجود دارد و افتخاراتی نصیب ملت شده است، در سایه زحمات معلمان شریف ماست. همه ما یکی از دورا‌ن‌های بیادمانی‌مان دوران مدرسه است.

مهم این است که از شغل و کارمان با افتخار سخن بگوییم

او به نمایشگاهی که در حاشیه این مراسم از دستاوردهای علمی برپا شده اشاره کرد و اظهار داشت: نمایشگاه امروز نشان می‌دهد که افرادی روی پا خود ایستادند و ما را در علم و دانش در مسیر رشد و تعالی قرار داده‌اند. وقتی از آنها می‌پرسیدم محصول‌تان کجا مصرف می‌شود، آنها می‌گفتند محصول‌مان صادر می‌شود و در داخل نیز استفاده می‌شود. این موضوع برای من خوشحال‌کننده بود. وقتی از اشتغال افراد دیگر سخن می‌گفتند برای من خوشحال‌کننده‌تر بود. وقتی از درآمد گفتم برخی ابراز رضایت کردند و برخی از آب باریکه نام بردند. مهم این است که از شغل و کارمان با افتخار سخن بگوییم.

سال‌های قبل خیلی شعار شنیدیم

رئیس جمهور با بیان اینکه معلمان شما را آموزش دادند و تریبت کردند و مسیر پیشرفت را به شما نشان دادند و شما در مراحل مختلف به افتخارات علمی دست یافتید، تصریح کرد: راه تعالی ما این است که بازار منطقه و بازار دنیا را تصاحب کنیم. شعارها ما را به جایی نمی‌رسانند. سال‌های قبل خیلی شعار شنیدیم. آنچه مهم است این است که در مقام عمل قدم‌های مهمی را برداریم. برای خودم بسیار تاثرانگیز است که عده‌ای می‌خواهند از وضعیت معلمان و جامعه را سیاه نشان بدهند.

برخی وضعیت معلمان را نردبانی برای کسب قرار داده‌اند

روحانی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم به بخشی سر بزنید و آن بخش‌ بی‌مشکل باشند، تصریح کرد: این مختص به ایران نیست. حتما معلمان ما نیز مشکلات شخصی دارند. اگر من دنبال رای هستم چرا از زندگی معلمان دنبال نردبانی برای کسب رای هستیم. نمی‌شود گفت چرا حقوق معلم کم است ولی گفت هزینه جاری بالاست. هزینه جاری چیست؟ برخی فکر می کنند هزینه جاری یعنی رزق و برق ادارات. شما می‌دانید هزینه اداری، هزینه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و کمک‌گیرندگان بهزیستی و کمیته امداد است. هزینه دوم بزرگ ما هزینه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان است.

تناقضات برخی‌ها برای ما عجیب است

او ادامه داد: اگر ما می‌گوییم هزینه کم شود یعنی حقوق معلمان، بودجه آموزش و پرورش و بهداشت کم شود. می‌گویند برای بخش دفاع هزینه افزایش یابد و برای ملعمان حقوق‌شان بشتر شود. این تناقضات برای ما عجیب است.

در این دولت از هیچ بانکی استقراض نکردیم

رییس دولت یازدهم علت افزایش تورم در سال‌های گذشته و دولت قبل را استقراض از بانک مرکزی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این دولت از هیچ بانکی استقراض نکردیم و بر انضباط مالی تاکید کردیم. می‌توانستیم استقراض کنیم و حقوق‌ها را افزایش دهیم ولی این موجب افزایش تورم می‌شد. راه چیست؟ شعار دادن خیلی ساده و آسان است اما برنامه دقیق دادن و درآمدها را مشخص کردن و اینکه هزینه‌ها از کدام راه تامین می‌شود، سخت است.

حدود ۱۷ برابر نسبت به سال ۹۲ بیشتر پول به کشاورزان داده‌ایم

روحانی با بیان اینکه می‌گویند وضع مردم بدتر شده است، ابراز داشت: ما گندم را از کشاورز هفتصد تومان می‌خریدیم  ولی امسال گندم را تقریبا دو برابر یعنی ۱۳۰۰ می‌خریم. اگر بخواهیم گندم را از خارج وارد کنیم برای ما ۷۵۰ تومان تمام می‌شود ولی ۱۳۰۰ می‌خریم تا کشور به خودکفایی برسد و وضعیت کشاورز ما بهتر شود. کشاورز ما در سال ۹۲ چقدر پول گندم گرفته و امسال چقدر پول گندم دریافت کرده است؟ حدود ۱۷ برابر نسبت به سال ۹۲ بیشتر پول داده‌ایم.

واردات شش میلیون تن گندم عزت است یا صادرات سه میلیون تن گندم؟

او افزود: اینکه ما می‌گوییم باید به کشورمان برسیم، من از شما می‌پرسم مواد غذایی ما که از کشاورزی داخلی تامین می‌شد قبلا چند میلیون تن بود و امروز تا چه اندازه شده است؟ این میزان از ۹۷ میلیون تن به ۱۱۷ میلیون تن رسیده است. یک حرکت بزرگ در کشاورزی ما به وجود آمده و در بخشی از کشاورزی روی پای خود ایستاده‌ایم. سال گذشته سه میلون تن آماده صادرات گندم داشته‌ایم. شش میلیون تن گندم وارد کنیم، عزت است یا سه میلیون تن صادر کنیم؟

سه هزار شرکت دانش‌بنیانی ۱۰۰ هزار شعل ایجاد کرده است

رئیس جمهور با یادآوری حمایت دولت یازدهم از شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: این سه هزار شرکت دانش‌بنیانی که در این دولت مورد حمایت قرار گرفته‌اند، در این سه سال ۱۰۰ هزار شعل برای ما ایجاد کرده است. این شرکت‌ها باید توسعه پیدا کرده و از آنها باید حمایت بیشتری بکنیم. تا پیش از این، ۲۵ میلیارد از این شرکت‌ها کمک می‌شده است ولی این مبلغ به سه هزار میلیارد تومان رسیده است.

هم‌پای تحولات جهانی در صنعت خودرو حرکت می‌کنیم

روحانی با اشاره به رونمایی از دو خودرو طی روزهای گذشته یادآور شد: من در رونمایی از پروژه جدیدی از خودرو پرسیدم که این خودرو چه زمانی در فرانسه رونمایی شده است؟ گفتند که دو ماه پیش. ما در صنعت خودرو هم‌پای تحولات جهانی حرکت می‌کنیم و در حال تبدیل شدن به صادرکننده هستیم. ۳۰ درصد آن خودرو قرار است که صادر شود. اینکه این خودروی ایرانی در دنیا صادر شود برای ما عزت است یا آنکه واردکننده خودرو باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
0
0
باسلام بابا جون حقوق یک کارمند وزارت نفت ۵ برابر یک معلم است ،! تحقیق کنید.......
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: