کد خبر: ۷۱۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
تعداد بازدید: ۲۲۱
یک فعال سیاسی گفت: اگر فردی در انتخابات مشارکت نکند، نسبت به آینده خود بی‌تفاوت بوده و نمی‌تواند نسبت ‏به شرایط نیز اعتراض کند.
بی‌تفاوتی نسبت به انتخابات، خطایی بزرگ استبه گزارش خبرداغ ، «حسین عبادتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخاب عالی‌ترین ‏مقام اجرایی کشور است که قانون این حق را داده تا مردم وی را خود انتخاب کرده و خوشبختانه در این دوره از ‏انتخابات شاهد هستیم که از همه طیف‌ها در این انتخابات حضور دارند و هر فرد می‌تواند شخص موردنظر را انتخاب ‏کند.

وی با اشاره به این‌که بی‌تفاوتی نسبت به انتخابات خطایی بزرگ به‌شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: در این شرایط ‏سرنوشت خود را در اختیار آرای دیگران قرار می‌دهیم و این موضوع چندان خوشایند نیست و باید همه افراد توجه ‏داشته باشند که این موارد حائز اهمیت است.

این فعال سیاسی با تأکید بر این‌که کاندیداها باید قدر آرایی که مردم به آن‌ها می‌دهند را بدانند، افزود: از این ‏ظرفیت باید در راستای توسعه کشور بهره ببرند و البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشند که وعده‌های معقول بدهند و شرایط را بسنجند، چون وعده غیرمعقول توقعات را بالا می‌برد.

عبادتی با اشاره به این‌که اگر کاندیدایی در ایام تبلیغات اخلاق را زیر پا بگذارد، در آینده نیز امکان دارد همین رفتار را ‏تکرار کند، افزود: این موضوع در رابطه با صداقت افراد نیز می‌تواند بروز یابد، اگر فردی در مواجهه با طرف‌داران خود صداقت ‏نداشته باشد امکان این‌که این روند را بعدها نیز ادامه دهد، هست. جذابیت تبلیغاتی نباید به قیمت زیرپا گذاشتن ‏قانون و اخلاق باشد.

وی ادامه داد: وعده‌ها باید متناسب با نیاز مردم باشد و رئیس‌جمهور منتخب باید خود را مکلف به خدمت‌گذاری به ‏قشر مستضعف بداند و حوزه اقتصاد را در رأس امور خود قرار دهد. البته در نخستین مناظره آنچه که به چشم نمی‌آمد ‏ارائه برنامه خاصی از سوی کاندیداها بود. صرف گفتن حرف‌های کلی راضی‌کننده نیست و باید برنامه دقیق از سوی ‏این افراد برای حوزه‌های مختلف ارائه شود.

عبادتی در بخش دیگری با بیان این‌که تشکیلات صنفی در ایران نیز در زمان انتخابات خوب عمل نمی‌کنند، یادآور شد: ‏تشکیلات صنفی باید خواستار برنامه از سوی کاندیداها باشند، چون تشکل‌های صنفی زبان گویای مردم بوده و باید ‏از این ظرفیت بهره کافی را برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: