کد خبر: ۷۱۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
تعداد بازدید: ۲۸۶
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه می‌تواند جایگاه آمریکا در جهان را در اختیار بگیرد و به‌ عنوان یک شریک برای تمامی طرف‌ها نقش‌آفرینی کند.
موگرینی: قدرت آمریکا در جهان رو به افول است/ اتحادیۀ اروپا می‌تواند جایگاه واشنگتن را بگیردبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی‌وی، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جایگاه «رهبریت» آمریکا در جهان را رو به افول دانسته و آن را «فرصتی» برای تبدیل اتحادیۀ اروپا به «شریکی قابل‌اعتماد» در عرصۀ بین‌المللی عنوان کرده است.

وی به امکان سیاست خارجی غیرمنتظرۀ  آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ اشاره کرد و افزود: «اتحادیۀ اروپا می‌تواند به شریک اصلی روسیه،‌ هند و چین تبدیل شود.»

فدریکا موگرینی روز جمعه در کنفرانس پرسش و پاسخ در فلورانس گفت: «برخی اوقات می‌توان شگفتی آفرید، اما برخی اوقات هم شکست می‌خورید و زمانی برای جبران ندارید. روش اروپایی این‌طور نیست.»

وی تصریح کرد: «اروپا می‌تواند جایگاه واشنگتن را در اختیار گیرد. این یک فرصت برای اروپایی‌ها و اتحادیه اروپاست که اتحادیه اروپا می‌تواند به‌عنوان یک شریک برای تمامی طرف‌ها در جهان نقش‌آفرینی کند.»

موگرینی، با توجه به تصمیم دولت واشنگتن در بمباران پایگاه هوایی سوریه در ماه گذشته میلادی و همچنین استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیک سواحل کره شمالی،‌ گفت اتحادیه اروپا به دنبال رویکردی توأم با انعطاف بیشتر است.

موگرینی افزود  در جریان سفر اخیر خود به پکن، دهلی‌نو و مسکو متوجه شده است آن‌ها به دنبال یک روابط نزدیک‌تر با «یک اتحادیۀ اروپای قوی» هستند و تمایل دارند نه‌تنها در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، بلکه در حوزۀ امنیتی و توسعه بشری و همچنین تغییرات آب‌وهوا و سیاست خارجی با اتحادیۀ اروپا همکاری داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: