کد خبر: ۷۱۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
تعداد بازدید: ۳۳۹
بازتاب دومین مناظره انتخاباتی ایران در رسانه‌های عربی؛
مناظره روز گذشته کاندیداهای ریاست جمهوری ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت.
تحول سیاست خارجی، در صورت پیروزی رئیسی و قالیبافبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، روزنامه الشرق الاوسط صحبت‌های «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران در خصوص مسائل هسته‌ای و جمله وی در خصوص همزمانی مذاکرات و شعار نوشتن روی موشک را تقابل دو گروه میانه‌رو و تندرو دانست و آن را نشان از نگرانی بخش عمده‌ای از دولتمردان ایران از تنش‌های منطقه‌ای بیان کرد و نوشت که مهم آن بود که روحانی این جمله را در پاسخ به «محمدباقر قالیباف» که از فرماندهان نظامی ایران بوده، بیان کرده است.

این روزنامه با اشاره به تفاوت‌های مناظره اول با دوم نوشت: به طور مشخص، تفاوتی عمده بین مناظره اول و دوم وجود داشت و به نظر می‌رسد بعد از تذکراتی که از طرف کمیسیون انتخابات به کاندیداها داده شده بود، روز گذشته آنها با آرامش بیشتری سخن می‌گفتند و سعی داشتند از تهییج جامعه جلوگیری کنند.

به نوشته الشرق الاوسط، نکته دیگر این مناظره درخواست صریح روحانی از کاندیداها برای بیان نظر خود نسبت به توافق هسته‌ای بود و آن طور که آنها اعلام کردند، به آن پایبند خواهند بود؛ هر چند در این بین «ابراهیم رئیسی» نشان داد که جزئیات زیادی از این توافق نمی‌داند و «سیدمصطفی میرسلیم» وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به برخی مفاد آن اعتراض داشت و حتی گفت که این توافق باعث اخراج دانشمندان هسته‌ای و توقف پیشرفت هسته‌ای این کشور متوقف شده است.

العربیه نیز در گزارشی ضمن پوشش تصویری این مناظره، سیاست خارجی را مهمترین محور دومین مناظره ریاست‌جمهوری دانسته و گزارش داد که این امکان وجود دارد که با پیروزی مخالفان دولت، سیاست خارجی ایران دوباره دستخوش تحول شود. خصوصا آن که تیم ابراهیم رئیسی متشکل از کابینه دولت احمدی‌نژاد است و قالیباف نیز که سابقه نظامی‌گری دارد، در زمان مذاکرات بارها به طور مستقیم و از طریق تبلیغات شهری مخالفت خود را با توافق هسته‌ای نشان داده است؛ به طوری که جهانگیری در همین مناظرات وی را متهم به تحت تاثیر قراردادن ظریف در خلال مذاکرات کرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: