کد خبر: ۷۱۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
تعداد بازدید: ۳۳۵
هرگونه توزیع یارانه‌ای در فضایی مبهم و غیرشفاف صورت پذیرفته و بدین لحاظ تنها توزیع رانت تلقی می‌شود و منجر به ترویج اخلاق دروغگویی، فقیرنمایی و ارائه گزارش‌های خلاف واقع به منظور دریافت صدقه دولتی خواهد شد.
قالیباف در سال ۸۷: توزیع یارانه منجر به دروغگویی می‌شودبرخی رسانه‌ها نامه محمدباقر قالیباف در سال ۸۷ به رییس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی مجلس را منتشر کردند.

به گزارش خبرداغ به  نقل از  آفتاب‌نیوز؛ در این نامه آمده است: لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها که در مجلس در حال بررسی است آثار مستقیم و غیرمستقیم بر هزینه شهرداری‌های کل کشور خواهد داشت، اثرات کلی لایحه فوق‌الذکرشامل موارد زیر است:

در شرایطی که متاسفانه در کشور ما نظام تامین اجتماعی با ویژگی «بنگاه‌داری» آن شناخته می‌شود و همچنین شبکه مالی و مالیاتی پیوسته و جامعیت یافته در کشور وجود ندارد، طبعا بانک اطلاعات درآمدی در کشور ایجاد نمی‌شود و هرگونه توزیع یارانه‌ای در فضایی مبهم و غیرشفاف صورت پذیرفته و بدین لحاظ تنها توزیع رانت تلقی می‌شود و منجر به ترویج اخلاق دروغگویی، فقیرنمایی و ارائه گزارش‌های خلاف واقع به منظور دریافت صدقه دولتی خواهد شد.

پرداخت اختصاص یارانه ‌‏ها به اقشار فقیر و کم درآمد تنها یک روی سکه است. روی دیگر سکه این است که در اثر اجرای این سیاست، افزایش قیمت برای سایر اقشار اتفاق می‌‏افتد. در مجموع تاثیر لایحه هدفمند نمودن یارانه‌‏ها بر شهرداری‌‏های کل کشور مبلغ ۸۱۰۷۰۹ میلیارد ریال برآورد می‌‏شود که اثرات جبران‌‏ناپذیری را بر مدیریت شهری وارد خواهد کرد.

با تصویب ماده ۱۳ لایحه هدفمند نمودن یارانه‌ها افزایش قیمت‌ها از یک‌سو و کاهش قدرت خرید پرسنل شهرداری‌ها خود زمینه‌ساز نارضایتی پرسنل و بروز مفاسد احتمالی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: