کد خبر: ۷۱۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
تعداد بازدید: ۲۲۷
در مقر آژانس صورت گرفت؛
نخستین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی) ۲۰۲۰ با تصویب دستور کار اجلاس از امروز در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین آغاز به کار کرد.
آغاز نخستین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری NPT در وینبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، رضا نجفی با اشاره به اینکه این اجلاس با توجه به شکست کنفرانس بازنگری ۲۰۱۵ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: محورهای مهم این اجلاس دو هفته‌ای دلایل پیشرفت نکردن خلع سلاح هسته‌ای، اجرا نشدن قطعنامه ۱۹۹۵ خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای و وضعیت اجرای همکاری‌های بین‌المللی برای استفاده از مصارف صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای است.

او افزود: مذاکرات مربوط به معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای که به موازی ان.پی.تی در نیویورک هم ادامه دارد، یکی دیگر از موضوعاتی است که بر این اجلاس سایه افکنده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما اضافه کرد: مخالفت ۴۰ کشور با معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای در نیویورک و نحوه انعکاس این موضوع در روند بازنگری ان.پی.تی. یکی از مسائل چالشی این اجلاس است.  

کشورهای عضو معاهده ان‌.پی.‌تی هر پنج سال یک بار برای بازنگری اجرای این معاهده گردهم می‌آیند.

پیش از هر کنفرانس بازنگری، سه جلسه نشست‌های کمیته مقدماتی برگزار می‌شود.

نخستین جلسه کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری ۲۰۲۰ از امروز در وین آغاز به کار کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: