کد خبر: ۷۱۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۱۸۱
روحانی:
رییس دولت تدبیر و امید گفت: برای اولین بار است که ایران در صنعت خودرو وارد رقابت جهانی می‌شود.
برای اولین بار در صنعت خودرو وارد رقابت جهانی شدیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در حاشیه افتتاح دو خط خودرو دنا پلاس و پژو ۲۰۰۸ در گروه صنعتی ایران خودرو در جمع خبرنگاران گفت: اساس پیشرفت در کشور ما در سایه تولید است. حتی مساله اشتغال هم در سایه تولید است. استقلال اقتصادی، خوداتکایی و خودکفایی کشور نیز بر پایه تولید ملی ما خواهد بود.

او با بیان اینکه امروز دو خط تولید خودرو رسما افتتاح و شروع به بهره‌برداری می‌کند، اظهار داشت: یکی دنا پلاس بود که در سالن قبل افتتاح شد و قطعات آن صد در صد ایرانی است. اینجا نیز سالن تولید خودرو پژو ۲۰۰۸ است که به صورت مشترک میان ایران و فرانسه و با سرمایه گذاری ۵۰ - ۵۰ تولید می‌شود.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه این برای اولین بار است که ایران در صنعت خودرو وارد رقابت جهانی می‌شود، تصریح کرد: ۳۰ درصد خودروهایی که در ایران تولید و مونتاژ نهایی می‌شود به دنیا صادر می‌شود. خودرویی که امروز در اختیار ایرانیان ما قرار می‌گیرد خودرویی است که یک ماه و نیم قبل در فرانسه به بازار آمده است.

روحانی افزود: ما در مساله خودروسازی وارد رقابت شدیم و این روز مبارکی برای صنعت خودرو، مهندسان، کارگران و کشور ما خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: