کد خبر: ۷۱۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۴۱۱
ولایتی در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد:
رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه ستاد نامزدهای انتخاباتی نیست.
دانشگاه ستاد نامزدهای انتخاباتی نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی اکبر ولایتی در ابتدای مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: دانشگاه ستاد انتخاباتی هیچ کاندیدایی نیست. دانشجویان و اساتید مانند همه مردم در سرنوشت کشور شرکت می‌کنند اما دانشگاه پایگاه این کاندیدا یا آن کاندیدا نیست.

او ادامه داد: دانشجو به عنوان یک فرد فرهیخته در کشور باید در سیاست بیشترین فعالیت را داشته باشد اما این به این معنی نیست که دانشگاه ستاد نامزدهای انتخاباتی شود.

ولایتی با بیان اینکه یکی از نکات بسیار مهم در زمینه دانشگاه موضوع فرهنگ است، ادامه داد: گله‌هایی از نابسامانی‌های فرهنگی از دانشگاه می‌شود اینجا دانشگاه آزاد اسلامی است، این اسم باید با مسمی باشد ما اگر در جهت ترویج اسلام اثرگذار نیستیم حداقل خلاف بیین عمل نکنیم.

او تصریح کرد: تقاضای ما این است که با توجه به اینکه این دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی است پس باید فضای اسلامی داشته باشد و دانشگاه در کنار نظام و موید نظام باید باشد.

ولایتی با اشاره به اینکه دست دانشگاه آزاد بازتر از دانشگاه دولتی است، گفت: در دانشگاه دولتی ممکن است به دلیل قوانین و آیین‌نامه‌ها نتوانند فعالیت گسترده داشته باشند بیشتر دانشگاه‌های مهم دنیا غیردولتی هستند.

او با بیان اینکه دانشگاه آزاد می‌تواند جایگاه بالایی داشته باشد، ادامه داد: دانشگاه آزاد این ظرفیت را دارد که حرف اول را در کشور بزند.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: نکته دیگر مساله شعبات ما در خارج از کشور است ما ۱۲ شعبه در خارج از کشور داریم. این شعب در آن کشورها ایجاد شده تا به مردم آنجا کمک شود اما باید ببینیم ایجاد دانشگاه در آنجا لازم است یا نه.

ولایتی با اشاره به توسعه کمی و کیفی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد همانطور که توسعه کمی داشته باید ارتقای کیفی نیز پیدا کند. یکی از ویژگی‌های دانشگاه آزاد نه در ایران بلکه در دنیا این است که هزینه این دانشگاه توسط مردم ایران تامین می‌شود.

او افزود: مردم ایران از غنی‌ترین تا فقیرترین مردم با پرداخت هزینه تحصیل فرزندانشان هزینه دانشگاه آزاد را تامین می‌کنند در هیچ موسسه‌ای این مشارکت عمومی وجود ندارد بنابراین باید مراقبت کرد تا این هزینه بجا خرج شود.

رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مهمترین خدمت دانشگاه آزاد به مردم گفت: مهمترین خدمت دانشگاه به مردم این است که علم را به دورترین نقاط کشور برده است و کار بجایی رسیده که تعداد صندلی‌های خالی بیش از دانشجویان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: