کد خبر: ۷۱۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
تعداد بازدید: ۴۰۶
مدیران فدراسیون فوتبال بر خلاف صحبت‌هایی که در چند ماه گذشته در رسانه‌ها مطرح کرده بودند، وقتی فهمیدند فسخ قرارداد و قطع همکاری کامل با شرکت جیووا برای آنها دردسرهای حقوقی و خسارت میلیاردی به دنبال خواهد داشت، ‌از مواضع خود کوتاه آمدند.
قرارداد با آدیداس هوا شد؟به گزارش خبرداغ به نقل از شهروند: مدیران فدراسیون فوتبال بر خلاف صحبت‌هایی که در چند ماه گذشته در رسانه‌ها مطرح کرده بودند، وقتی فهمیدند فسخ قرارداد و قطع همکاری کامل با شرکت جیووا برای آنها دردسرهای حقوقی و خسارت میلیاردی به دنبال خواهد داشت، ‌از مواضع خود کوتاه آمدند.  به این ترتیب کار به جایی رسیده که آنها تصمیم بگیرند شرایط را به گونه‌ای جلو ببرند که به صورت همزمان با شرکت‌های آدیداس و جیووا همکاری داشته باشند.

عجله عجیب

قرارداد با شرکت جیووا در آخرین روزهای ریاست علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال به صورتی عجیب و غیرقابل باور با عجله امضا شد. هنوز جواب این سوال که به چه دلیل رئیس سابق اصرار داشت تنها چند روز مانده به پایان ریاستش این قرارداد منعقد شود مشخص نشده است.  با این وجود اتفاقی که نباید درنهایت رخ داد و جیووا اسپانسر پوشاک تیم‌های ملی فوتبال ایران شد و حتی مراسم  رونمایی از پیراهن تیم‌ملی هم با حضور نماینده این شرکت و مدیران فدراسیون برگزار شد که انتقادهای بسیار زیادی را به دنبال خود داشت.  

پروژه فسخ قرارداد منتفی شد

چند ماه بعد با فشارهای کی‌روش و انتقاد شدید رسانه‌ها و مردم  مهدی تاج که به ریاست فدراسیون رسیده بود دستور فسخ قرارداد با جیووا را صادر می‌‌کند. در همان مقطع فدراسیون تصمیم گرفت برای  بازی‌های تیم‌ملی بزرگ‌سالان در انتخابی جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه چندین دست لباس آدیداس خریداری کند و همین اتفاق هم افتاد.  اما در تمام این مدت پرونده جیووا و فدراسیون فوتبال همچنان باز مانده است و حالا بعد از چند ماه کار به جایی رسیده که جییوا در ازای فسخ قرارداد ادعای غرامتی سنگین دارد و برای فدراسیون هم مقدور نیست که هم قرارداد را فسخ کند و هم خسارتی چند میلیاردی به این شرکت ایتالیایی بدهد.

قرارداد با آدیداس

مدیران فدراسیون فوتبال چندی پیش اعلام کرده بودند در آستانه عقد قرارداد با شرکت آدیداس برای اسپانسرینگ تمام تیم‌های ملی هستند. اما این برنامه که قرار بود ٦ اردیبهشت نهایی شود لغو و به زمان دیگری موکول شد تا این‌که حالاخبر می‌رسد فدراسیون به شرکت جیووا پیشنهاد داده به صورت همزمان با  هر دو شرکت همکاری داشته باشد.  به این ترتیب که البسه تیم‌ملی بزرگسالان از شرکت آدیداس و سایر تیم‌های ملی در رده‌های مختلف از لباس‌های جیووا به شرکت با کیفیت بودن استفاده کنند. گفتنی است قرارداد پیشنهادی آدیداس هم به فدراسیون رسیده، اما باتوجه به مسائل حقوقی که در میان است وکلای حقوقی اعلام کرده‌اند ابتدا باید قرارداد با شرکت جیووا تعیین تکلیف شود و سپس قرارداد با آدیداس امضا شود.

توضیح جالب وکیل فدراسیون

صفی‌الله فغان‌پور، وکیل حقوقی فدراسیون فوتبال روز گذشته در مصاحبه‌ای درباره شرایط فعلی اسپانسرهای پوشاک اعلام کرد:   «با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری؛ آقای تاج و مجموعه فدراسیون فوتبال نگاه به تولید داخل دارند و این سمت قضیه را هم در نظر داریم. این‌که تولیدهای داخلی شرکت جیووا با کیفیت بهتر صورت بگیرد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: