کد خبر: ۷۱۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
تعداد بازدید: ۲۱۴
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: 10 نفر در همدان بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف قرص برنج جان خود را از دست دادند.
قرص برنج جان 10 همدانی را گرفتبه گزارش خبرداغ ، «علی‌احسان صالح» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آمارها افزایش تلفات ناشی از مصرف قرص برنج را در سال 95 نشان می‌دهد به طوری‌که 3 زن و 7 مرد در این مدت جان خود را بر اثر مصرف قرص برنج از دست دادند.

وی استفاده نادرست از قرص برنج را دارای عواقب جبران‌ناپذیری دانست و افزود: سال 94 نیز 8 نفر در همدان شامل 2 زن و 6 مرد به علت مسمومیت ناشی از مصرف این قرص جان باختند.

صالح در زمینه تبعات منفی استفاده از قرص برنج نیز عنوان کرد: با جذب قرص برنج در بدن انسان، آنزیم‌های سلولی بلوکه شده و زمینه سمی شدن سلول‌ها در تمام سیستم بدن مهیا می ‎ شود.

وی با بیان اینکه پادزهری برای بی‌تأثیر کردن مسمومیت با قرص برنج وجود ندارد، تأکید کرد: مصرف قرص برنج دارای علائمی چون کم ‎ خونی، کاهش اشتها و وزن، شکستگی و مرگ تدریجی استخوان ‎ ها است.

صالح با بیان این‌که استفاده نصف قرص برنج برای یک فرد بالغ کشنده است، یادآور شد: اختلالاتی چون اختلال نبض، کبدی و عصبی، اختلالات متابولیکی، از کارافتادگی کلیه، افت فشار خون و بی‌هوشی از اثرات استفاده از این قرص به شمار می ‎ رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: