کد خبر: ۷۱۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
تعداد بازدید: ۳۳۰
قالیباف زمانی پای در رکاب رقابتی سخت کرده که بیش از گذشته باید پاسخگوی افکار عمومی باشد
همه قرائن و شواهد نشان می‌دهد قالیباف به مصداق ضرب‌المثل تا سه نشه بازی نشه برای رقابت تا گام آخر آمده است/صفت عجول‌بودن در قالیباف سبب شد در آخرین مناظره انتخاباتی سال ۱۳۹۲ بی‌محابا به رقیب خودگازانبری حمله کند و با جواب برق‌آسای روحانی با کاهش رای وافر روبرو شود/ قالیباف ظاهرا قرار نیست از تجربه تاریخی خود بیاموزد و بازهم بی‌محابا سخن می‌گوید./قالیباف سخنگو و نماینده کدام بخش ازجامعه ایرانی است؟
از حمله گازانبری تا املاک‌نجومی و استخدام‌های جنجالی؛ آقای قالیباف، آرزو می خواه و لیک اندازه خواه...به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،غلامعلی دهقان-محمدباقرقالیباف برای سومین‌بار کاندیدای ریاست‌جمهوری شده تا بار دیگر بخت خویش بیازماید و طی همین مدت کوتاه پس از تاییدصلاحیت گفتار و رفتار خاصی را از خود بروز داده که نشان از جدی‌بودن وی در این عرصه دارد.

در این‌باره نکات زیر قابل توجه است؛

۱-اصولا یکی از ویژگی‌های یک سیاستمدار خردمند حفظ آرامش و صبر و حوصله در مقام بیان کلمات است. و اگر غیر از این باشد وی می‌بایست مدام سخنان قبلی خود را تکذیب و دچار تناقض شود. همین صفت عجول‌بودن در قالیباف سبب شد در آخرین مناظره انتخاباتی سال ۱۳۹۲ بی‌محابا به رقیب خودگازانبری حمله کند و با جواب برق‌آسای روحانی با کاهش رای وافر روبرو شود. 

قالیباف ظاهرا قرار نیست از تجربه تاریخی خود بیاموزد و بازهم بی‌محابا سخن می‌گوید. از افزایش دوبرابری درآمد ایرانیان طی مدت کوتاهی خبر می‌دهد و این درحالی است که مطابق نظر کارشناسان اهل فن فقط با رشد ۲۶درصدی می‌توان به این اندازه از درآمد رسید و میانگین رشد سالیانه چهار دهه اخیر ۳درصدبوده است. از ایجاد ۵میلیون شغل سخن به میان می‌آورد اما فکر نمی‌کند که این اندازه از شغل طی ۵ سال نیاز به بودجه‌ای معادل چندین برابر بودجه عمرانی کشور دارد. قرائن و شواهد نشان می‌دهد دور از انتظار نیست وی باز هم با چشم بسته به هجوم خود طی روزهای آتی ادامه دهد. اما از قدیم گفته‌اند خودکرده را تدبیر نیست.

۲-نکته بعدی در ارتباط با کاندیداتوری سه‌باره قالیباف، طرح این پرسش است که پایگاه رای قالیباف کجااست؟ واقعیت این است پایگاه رای جناح‌های سیاسی کشور مشخص است اما قالیباف سخنگو و نماینده کدام بخش ازجامعه ایرانی است؟ به‌نظر می‌رسد وی بر روی رای خاکستری جامعه حساب ویژه بازکرده است. و این عملا به معنای آن است که رای نیمی از جامعه راکه رای جناح‌ها است هیچ زمان نخواهد داشت؛ مگر اینکه بطور مثال در همین انتخابات رئیسی انصراف دهد و از حامیان خود بخواهد به قالیباف رای دهند که بازهم به جهت دیدگاه‌های ایدئولوژیک در اصولگرایان بخشی از آنها رای نخواهند داد و او باید همچنان دلخوش رای خاکستری باشد. تفاوت وی با احمدی‌نژاد همین‌جاست؛ احمدی‌نژاد در ۸۴ و ۸۸ حمایت قاطبه اصولگرایان را داشت و آنان او را ازسنخ خود می‌دانستند که این نکته درباره قالیباف صدق نمی‌کند. البته برخی اصولگرایان انتظاردارند قالیباف به نفع رئیسی انصراف دهد که اگر اینچنین شود بازهم به جهت رای خاکستری قالیباف بیشتر از آنکه به نفع رئیسی باشد به نفع رقبای دیگراست.

۳-قالیباف زمانی پای در رکاب رقابتی سخت کرده که بیش از گذشته باید پاسخگوی افکار عمومی باشد؛ از موضوع املاک نجومی گرفته تا استخدام‌های آنچنانی در شهرداری و...

۴-همه قرائن و شواهد نشان می‌دهد قالیباف به مصداق ضرب‌المثل تا سه نشه بازی نشه برای رقابت تا گام آخر آمده است. اما وی نباید این سخن مولانا را فراموش کند. آرزومی خواه و لیک اندازه خواه...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
تیرداد مهراد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
1
آقای قالیباف در حوزه اجرائی مدیری خلاق وتوانمند شاید باشند واین واقعیت در طی سالها مصدر کار بودن ایشان به اثبات وتصدیق عموم رسیده است اما این مقوله تنها یک وجه از وجوه لازم وکافی برای شخصی میباشد که میخواهد سکاندار کشتی مملکت در یک دریای متلاطم وطوفانی آنهم با یک کشتی آسیب دیده باشد

آسیبهای وارده به این کشور از جانب کسانی بوده است که مردم از آنها انتظار بیشتری در رعایت قانون وپاسداری از آن را داشتند ومتاسفانه آنها خودرا فراتر از قانون دانسته وبجای تولید با تاسیس بانکهای متعدد وبازی با نقدینگی مردم وسودا گری به اقتصاد ربوی دامن زدند. بخشی نیز با ارتزاق از سود سپرده های دولتی که قانونا"نباید بدان سود تعلق بگیرد به نفع معدودی خواص!کاملا در نقطه مقابل روح اقتصاد مقاومتی !علیرغم آنهمه تبلیغ وشعارباعث تحمیل تورم وافزایش نقدینگی به کل اقتصاد کشور شده واقتصاد حبابی وبی اعتباری پول ملی را به ارمغان آورده که انشاالله با طرح ممنوعیت سپرده گذاری قوای ثلاثه کشور از جانب کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از سال جاری دفع این مفسده گردد.

خالی شدن بانکها وعوارض ناشی از اختلاسهای آسیمه سرانه دولتهای نهم ودهم وعدم بازگشت وامهای نجومی به خزانه بانکها و ورشکستگی پی در پی صندوقها وموسسات اعتباری ومالی و عوارض ناشی از بی اعتمادی عموم به ایشان در نتیجه سوء عمل ایشان در واگذاری املاک گران قیمت ونجومی به ثمن بخس به همکاران وآشنایان و وابستگانشان واستخدام و استفاده از مجرمین خشن وزندانیان شرور در جهت مقابله با تخلف سدمعبر که گاها"به قتل نیز انجامیده واستخدامهای مشکوک در مترو ودادن حقوق نجومی به مداحها وعناصر کف خیابانی از محل افزایش قیمت بلیت مترو ونا کار آمد بودن سازمان آتش نشانی بدلیل ضعف تجهیزات وعدم توانائی در فرو نشاندن آتش سوزی ساختمان پلاسکو همه از عواملی هستند که در نقطه مقابل خدمات ایشان در زیبائی شهر ارتقای فن آوری سیستم حمل ونقل احداث تونلهای طویل ومستحکم وزیر گذرها وپلهای هوایی جهت روان نمودن ترافیک ،سامانه موفق دفع زباله وزیبا کردن پیاده روها وتعبیه نیمکتهای سنگی وتوسعه کمی وکیفی پارکها وبوستانها قرار گرفته والبته ایشان بهتر میدانند که قرار گرفتن در جایگاه ومسئولیت ریاست جمهوری بسیار با شهرداری متفاوت بوده وهر سخن نسنجیده میتواند بحرانزا باشد که تاوانش را نه ایشان بلکه مردم وجوانان این مملکت باید بپردازند وهرگونه عقب نشینی یا مدارا چه با زورمداران وچه زر مداران داخلی وچه قدرتهای نظامی واقتصادی وسیاسی خارجی چه هزینه های درازمدتی را از هر نظر به مردم سختی کشیده که ناظر بیکاری ویک لاقبایی فرزندان ناکامشان هستند واختلاف طبقاتی وسطح در آمدما بین خود ومسئولینی که باصطلاح میخواستند علی وار حکومت کنند ونشد!!...را شاهد باشند را وارد مینماید اگر مرد میدان مبارزه با نفس خود هستید بسم الله.....وگرنه عرض خود میبرید وزحمت ما میدارید....ورود ننمائید بهتر است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: