کد خبر: ۷۱۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
تعداد بازدید: ۲۰۹
روحانی در دیدار جمعی از اساتید:
رییس‌جمهور گفت:‌ مگر آدم هر چیزی را باید بگوید و هر روز صبح برای اتفاقاتی که برایش افتاده اعلامیه بدهد. خیلی کارها را در زندگی خصوصی انجام می‌دهیم که به دیگران ربطی ندارد.
نباید هر روز صبح برای اتفاقاتی که برایمان رخ داده اعلامیه بدهیمبه گزارش  خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسن روحانی در جمع برخی اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور عنون کرد: در گذشته در دانشگاه‌ها این گونه بود که اگر کسی یک علوم و مواد قانونی را خوانده بود، مهارت نداشت این فرد باید کارآموزی می‌دید تا بشود. دانشگاه به دانشجو مهارت را آموزش نمی‌داد در زمان ما سیستم اینگونه بود اما امروز شاید وضعیت دانشگاه بهتر شده باشد. اگر ما در کنار علم مهارت را هم بیاریم و دانشگاه به صنعت و تولید متصل شود آن وقت وضعیت بهتری داریم چرا فارغ‌التحصیل بیکار داریم.

روحانی با اشاره به رشته‌هایی مانند هتل‌داری گفت: ما برای هتل‌داری نیرو می‌خواهیم اما جایی برای اینکه این‌ها آموزش ببینند نداریم البته به نظر ساده است اما سر جای خودش بسیار مهم است و خیلی دقت لازم دارد و شیوه و انضباط می‌خواهد. در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که درباره اشتغال صحبت می‌شد وزیر آموزش و پرورش گفت در یکی از دبیرستان‌های ما در شهرستان بچه‌ها درس را رها می‌کنند و مشغول به کار می‌شوند تا بتوانند در بیرون جذب شوند و می‌گویند دیپلم به درد ما نمی‌خورد و ما  شغل داریم و نیازی به تحصیل نداریم.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما می‌گوییم به برند فکر می‌کنیم و برای‌مان مهم است که ماشینی که سوار می‌شویم چه برندی است اما در کشور ما یک موسسه پیدا نمی‌کنید که برند داشته باشد و بدانید که لوله ساختمان را خراب‌تر نمی‌کند. بجای اینکه کار را درست کند اما بدتر می‌کند و صد مشکل ایجاد می‌کند. این مشکلات وجود دارد که من دارم بازگو می‌کنم.

رییس جمهور با بیان اینکه مسئله حقوق شهروندی بسیار مهم است،‌گفت: مسئله حقوق شهروندی برای ما بسیار مهم است و انتظار دارم دانشگاه و دانشجو‌ها در این زمینه فعالیت کنند و ما باید با حقوق شهروندی‌مان آشنا شویم و شما باید در این زمینه فعالیت کنید. بسیاری از ما نمی‌دانیم حقوق‌مان چیست. اگر مردم به حقوق خودشان آشنا شوند می‌دانند چه جایی باید جواب دهند و چه جوابی ندهند.

او با بیان اینکه شخصی به دادگاه رفته بود و پرونده‌اش را به من داد تا ببینم  من نیز به او گفتم نباید به چندین سوال این پرونده جواب می‌دادید،‌ گفت: مگر آدم هر چیزی را باید بگوید و هر روز صبح برای اتفاقاتی که برایش افتاده اعلامیه بدهد. خیلی کارها را در زندگی خصوصی انجام می‌دهیم که به دیگران ربطی ندارد. آن مامور هم نمی‌داند وظیفه‌اش چیست. حتی آبروی محدورالدم هم ارزش دارد. یک محکوم به اعدام را فیزیکی از بین می‌برید اما با روح و روانش چه کار دارید او می‌داند با خدای خودش ما همه عبد خدا هستیم.

روحانی در پایان تاکید کرد: ما باید با حقوق‌مان آشناتر شویم و این کار دانشگاه‌هاست و امیدوارم همه دست به دست دهیم و شاهد دانشگاهی امن‌تر و نه امنیتی‌تر، آزادتر باشیم و دانشگاه مهارت بیشتری را به وجود بیارود و با بخش‌های مختلف جامعه ارتباط بیشتری داشته باشند و آثار و ثمرات بیشتری را از دانشگا‌ه‌های موثر ببینیم دانشگاهایی که باعث فخر و افتخار ما هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: