کد خبر: ۷۱۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
تعداد بازدید: ۲۰۷
بنابر مصوبه مجلس؛
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند درآمدهای حاصل از اجرای این قانون به منظور مقابله با منابع آلوده کننده هوا هزینه شود.
درآمدهای حاصل از قانون هوای پاک جهت مقابله با منابع آلوده‌کننده هوا اختصاص می‌یابدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس که به ادامه بررسی لایحه هوای پاک اختصاص داشت، در ماده‌ای از این لایحه مصوب کردند، صد در صد درآمدهای حاصل از اجرای این قانون به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز تا صرفا در قالب بودجه سنواتی جهت مقابله با منابع آلوده کننده هوا هزینه شود.

همچنین ۲۰ درصد از وجوه مذکور از طریق موسسه عمومی غیر دولتی صندوق ملی محیط زیست به منظور ارائه تسهیلات و به منابع آلاینده هوا اختصاص می یابد.

تعدیل میزان جریمه خسارت های وارده به محیط زیست مندرج در این قانون هر دو سال یک بار توسط سازمان با همکاری دستگاه های ذیربط تهیه می شود و به تصویب مجلس می‌رسد.

نمایندگان مجلس با ۱۴۲ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر به این مصوبه رای دادند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان مجلس در عین حال ماده ۳۴ این لایحه را که درباره لازم‌الاجرا بودن این قانون و رعایت بندهایی از مصوبات پیشین بود را مراعا گذاشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: