کد خبر: ۷۱۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
تعداد بازدید: ۳۵۵
شورای امنیت امروز (چهارشنبه) نشست خود را برای بررسی صدور قطعنامه‌ای پیرامون حمله شیمیایی در خان شیخون در ادلب سوریه آغاز کرد.
نشست شورای امنیت درباره قطعنامه سوریهبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در جلسه شورای امنیت گفت: پیشرفت شکننده‌ای در مذاکرات ژنو میان طرف‌های سوری حاصل شده است.

وی گفت: هیات‌ها در مذاکرات ژنو بر مسائل مختلفی تمرکز کردند.

پیشتر گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو علیه پیشنویس قطعنامه انگلیسی، فرانسوی و آمریکایی ارائه شده به شورای امنیت درخصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه از حق وتو استفاده خواهد کرد.

 به نقل از اسکای نیوز،دی میستورا عنوان داشت: من تکرار می‌کنم که راه حل سیاسی در سوریه تنها راه حل در این کشور است. در میدان نبرد در سوریه کسانی هستند که خواهان مذاکره نیستند.

وی خاطرنشان کرد: دبیرکل سازمان ملل حمله شیمیایی را محکوم کرده و خواهان انجام تحقیقات درخصوص آن است.

درهمین حال، متیو ریکرافت، نماینده انگلیس در شورای امنیت گفت: به دلیل حمایت روسیه از بشار اسد، شورای امنیت نتوانسته در مورد سوریه دست به تحرکاتی بزند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: