کد خبر: ۷۱۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
تعداد بازدید: ۹۰۰
این خبرگزاری، تعدادی هواپیمای قدیمی که شرکت های ایرانی اجاره کرده اند را به عنوان هواپیماهای برجامی به مردم قالب کرده است.
مأموریت ویژه دلواپسان، تخریب دولت با استفاده از سلاح دروغ است. ای کاش آنها آنقدر حریت داشتند که نقاط ضعف دولت را - که کم هم نیستند - برجسته و منصفانه نقد کنند نه این که رسماً و علناً دروغ بگویند.
 
به گزارش خبرداغ به نقل از عصر ایران، یکی از دروغ های آشکار همین تصویری است که یک خبرگزاری منتشر کرده و طی آن لیست هواپیماهای برجامی را - به زعم خود - منتشر کرده است.
هواپیماهای برجامی، به هواپیماهایی گفته می شود که قبل از برجام، امکان ورود به کشور را نداشتند ولی بعد از برجام، ایران توانست آنها را به صورت نو بخرد.

یکی از دروغ های تصویری دلواپسان (+عکس)

با این حال، خبرگزاری مهر که تا دیروز در تنور خودساخته "مرجوعی بودن" هواپیماهای نوی خریداری شده از ایرباس و بوئینگ می دمید، امروز اینفوگرافی تحت عنوان " هواپیماهای برجام از کجا آمده اند؟" منتشر کرده و  تعدادی هواپیمای قدیمی که شرکت های ایرانی اجاره کرده اند را نیز به عنوان هواپیماهای برجامی به مردم قالب کرده است.

این در حالی است که ایران در همه 37 سال گذشته، می توانست هواپیماهای قدیمی را از شرکت های مختلف جهان بخرد یا اجاره کند و این مسأله ربطی به برجام ندارد و قبل و بعدش، انجام می شد و می شود. واقعاً کجای این هواپیماهای قدیمی که چند شرکت خصوصی همانند 37 سال گذشته اجاره کرده اند برجامی است؟!

جالب اینجاست که این خبرگزاری خودش در خبرهای قبلی، ورود هواپیماهای برجامی را اطلاع رسانی کرده و عکس هایشان را هم منتشر کرده است که در زیر می بینید ولی در ادامه ، برای تخریب این موفقیت،  آنها را یا حذف کرده یا کنار چند هواپیمای قدیمی اجاره ای گذاشته است تا القا کند دستاورد برجام، اجاره هواپیماهای قدیمی بوده است!

خبر ورود هر سه هواپیمای نوی برجامی که قبلا در همین خبرگزاری با عکس های مربوطه منتشر شده است
یکی از دروغ های دلواپسان (تصویر)

یکی از دروغ های دلواپسان (تصویر)

یکی از دروغ های دلواپسان (تصویر)

 
گفتنی است دو شرکت ایران ایر و آسمان قرارداد خرید 230 فروند هواپیمای ایرباس، بوئینگ و ای تی آر را با سازندگان این هواپیماها در فرانسه، آمریکا و ایتالیا منعقد کرده اند که از این تعداد، 3 فروند تحویل ایران ایر شده و بقیه هواپیماها نیز طبق عرف هواپیمایی و قراردادهای منعقد شده، به تدریج وارد کشور می شوند. (تا دو هفته دیگر 4 فروند ای تی آر و تا دو ماه دیگر، اولین بوئینگ تحویل می شوند.)

حال چرا این خبرگزاری، "هواپیماهای نوی خریداری شده" را سانسور یا با عبارت "مالکین سابق"  تحریف کره و "هواپیماهای کهنه اجاره ای" را جایگزین آنها کرده و به عنوان "هواپیماهای برجامی" جا زده است دلیل کاملاً مشخصی دارد: آنها موظف اند کاری کنند که کارهای خوب دولت دیده نشود و به جای روحانی نزدیکان خودشان را به قدرت برسانند. حال آیا می توان برای رسیدن به این هدف مدام دروغ گفت، بستگی تام و تمام به شرافت افراد دارد.

انصاف، نعمت بزرگی است که خداوند به انسان ها داده است و البته برخی ترجیح می دهند از آن استفاده نکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: