کد خبر: ۷۱۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
تعداد بازدید: ۱۸۹
برخلاف بالای جدول و نزدیک شدن پرسپولیس به قهرمانی لیگ برتر، هنوز در فاصله ٥ هفته مانده تا پایان لیگ شانزدهم تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده مشخص نیست.
پنج‌ضلعی مرگ در لیگ برتربه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه شهروند: برخلاف بالای جدول و نزدیک شدن پرسپولیس به قهرمانی لیگ برتر، هنوز در فاصله ٥ هفته مانده تا پایان لیگ شانزدهم تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده مشخص نیست.

خطر سقوط برای ١٣ تیم!

با توجه به نزدیکی امتیازات در میانه جدول لیگ برتر هنوز روی کاغذ ١٣ تیم در خطر سقوط قرار دارند. امسال با نظر سازمان لیگ تعداد تیم‌های سقوط‌کننده به ٢ تیم کاهش یافته و این شانس را برای تیم‌های لیگ برتری افزایش می‌دهد تا بتوانند خود را در این رقابت‌ها حفظ کنند. از ماشین‌سازی ١٦ امتیازی و سیاه‌جامگان ٢٠ امتیازی تا ذوب‌آهنی که با ٣٥ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد، روی کاغذ ممکن است به یک دسته پایین‌تر سقوط کنند، اگرچه این احتمال برای برخی از تیم‌ها بسیار بعید به نظرمی‌رسد.

جنگ اصلی بین ٥ تیم

اگر از بحث معادلات روی کاغذ عبور کنیم، به نظر می‌رسد با توجه به شرایط جدول ٥ تیم برای قرار نگرفتن در رده‌های پانزدهم و شانزدهم در پایان هفته سی‌ام با یکدیگر رقابت می‌کنند. ماشین‌سازی با ١٦ امتیاز از همه تیم‌ها بیشتر به سقوط به دسته پایین‌تر نزدیک است، سیاه‌جامگان با ٢٠ امتیاز فعلا دومین تیم سقوط‌کننده محسوب می‌شود، صبای قم با ٢٢ امتیاز به شدت خطر سقوط را احساس می‌کند، سایپا با ٢٥ امتیاز همچنان در معرض خطر قرار دارد و نفت آبادان که با شکست پرسپولیس کمی خودش را جدا کرده،‌ با ٢٨ امتیاز هنوز هم باید برای فرار از سقوط تلاش کند.

شانس کدام تیم بیشتر است؟

باز هم اگر بخواهیم با معادلات روی کاغذ پیش برویم، بدون‌شک ماشین‌سازی و سیاه‌جامگان محتمل‌ترین تیم‌های سقوط‌کننده به شمار می‌روند اما حضور فرهاد کاظمی در تیم تبریزی و اکبر میثاقیان در تیم مشهدی، هواداران و مسئولان این دو تیم را برای جدایی از انتهای جدول در هفته‌های پایانی امیدوار کرده است. از سوی دیگر ٥ کاندیدای اصلی سقوط در هفته آینده دیدارهای رودررو و سرنوشت‌ساز خواهند داشت. نفت آبادان-سیاه‌جامگان (هفته ٢٧)، سایپا- نفت آبادان (هفته ٢٨)، ماشین‌سازی- سیاه‌جامگان (هفته ٢٩) و سایپا- ماشین‌سازی (هفته ٣٠) به مصاف هم می‌روند تا درنهایت تکلیف ٢ تیم سقوط‌کننده به دسته اول مشخص شود، اگرچه ممکن است قبل از فرا رسیدن هفته سی‌ام سقوط یک یا ٢ تیم و ماندن چند تیم در لیگ قطعی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: