کد خبر: ۷۱۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
تعداد بازدید: ۲۷۴
رئیس کل دادگستری استان گلستان :
رئیس کل دادگستری استان گلستان از آزادی ۱۳۲ زندانی با همت شوراهای حل اختلاف خبر داد.
سال گذشته بیش از ۷۵ هزار پرونده در شعب شورا رسیدگی شدبه گزارش  خبرداغ به نقل از ایلنا، هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف رابط بین مردم و دستگاه قضایی هستند، اظهارکرد: اگر ظرفیت شورای حل اختلاف نبود روند رسیدگی به پرونده ها در محاکم طولانی بود و سبب نارضایتی مردم می شد.

هاشمیان با ارائه آماری از تعداد ورودی پرونده ها در شوراهای حل اختلاف گفت: سال گذشته بیش از ۷۵ هزار پرونده در شعب شورا رسیدگی شد که این امر نشان می دهد شورا بار بزرگی از دوش دستگاه قضایی برداشته است .

او اضافه کرد: با پیگیری و کمک اعضای شورا که بیشترشان از افراد تاثیرگذار در محل زندگی شان هستند امسال ۱۸هزار پرونده کمتر به محاکم استان وارد شد .

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه از سازش ۵۰ درصدی پرونده های قضایی در شوراهای حل اختلاف خبرداد وگفت: در همه دادگستری‌ها و دادسراهای استان شعبه‌های ویژه سازش شورا مستقر کرده ایم که خوشبختانه آمار نشان می‌دهد ۵۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به این شعب سازش می‌شود .

او افزایش ۲ درصدی در سازش پرونده‌های ورودی به شعب شورا را نشان از عملکرد خوب  همکاران در شوراهای حل اختلاف عنوان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: