کد خبر: ۷۱۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
تعداد بازدید: ۲۰۵
وزیر امور خارجه آمریکا ساعتی پیش در آنکارا با نخست وزیر ترکیه دیدار کرد.
وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر ترکیه دیدار کردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا،  دفتر بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه بدون اشاره به اختلافات میان آنکارا و واشنگتن در خصوص نقش نیروهای کرد در مبارزات ضد داعش در بیانیه‌ای گفت: این دو متحد ناتو با تقویت همکاری‌ها در مسائل منطقه‌ای موافقت کردند.

در این بیانیه کوتاه و مختصر آمده است که این دو مقام درباره مبارزه با داعش و همچنین درخواست آنکارا برای استرداد فتح الله گولن، مبلغ اسلامی مستقر در آمریکا که گمان می‌رود در کودتای نافرجام ژوئیه 2016 دست داشته نیز صحبت کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تیلرسون و ییلدیریم با ادامه مذاکرات رسمی در سطح مقامات عالی رتبه موافقت کردند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا که پس از ییلدیریم با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار داشت تاکید کرد که ترکیه برای امنیت آمریکا و روابط اقتصادی منطقه بسیار مهم است.

در این دیدار اردوغان با انتقاد از همکاری آمریکا و یگانهای مدافع خلق کرد سوریه در مبارزه با داعش، بر مشارکت بازیگران مشروع و درست در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

یگانهای مدافع خلق شاخه نظامی گروه اتحاد دموکرات کرد سوریه است و ترکیه این گروه را وابسته به گروه پ.ک.ک دانسته و یک گروه تروریستی تلقی می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: