کد خبر: ۷۱۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
تعداد بازدید: ۳۱۶
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با بیان اینکه خواهان عمق بخشیدن به تعاملات و روابط میان کشورمان با آلمان در زمینه‌های مختلف هستیم، گفت: این روابط باید تقویت شود و توسعه یابد.
خواهان توسعه انعقاد قراردادهای خواهرخواندگی با کشور آلمان هستیمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سید رمضان شجاعی کیاسری در نشستی با سفیر آلمان که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: هم اینک همکاری دوجانبه میان برخی استان‌های کشورمان همچون آذربایجان شرقی و خراسان شمالی با برخی ایالات کشور آلمان برقرار است و تفاهمنامه‌ای هم در این باره به امضا رسیده است اما خواسته ما این است که زمینه همکاری‌های دوجانبه و فعالیت های اقتصادی بیشتری میان آلمان با استان‌های بیشتری از کشورمان برقرار شود.

شجاعی اظهار کرد: هم اینک آمادگی خود را برای همکاریهای دو جانبه میان استان های کشورمان با ایالات آلمان را از طریق وزارت خارجه اعلام کرده ایم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در ادامه با اشاره به انعقاد قراردادهای خواهرخواندگی برخی استانها و شهرهای کشور با برخی ایالات آلمان نیز افزود: خواهان توسعه انعقاد قراردادهای خواهر خواندگی با کشور آلمان هستیم و از این موضوع استقبال می‌کنیم.

شجاعی کیاسری موضوع مهار بحران و حوادث طبیعی را از دیگر موضوعات مهم قابل بحث عنوان کرد و گفت: کشور ما به لحاظ برخورداری از جغرافیای متنوعی که دارد شاهد رخداد انواع بلایا و حوادث از قبیل زلزله و سیل و طوفان است و در این زمینه نیز مایل هستیم تا همکاری بیشتری صورت پذیرد.

او با اشاره به نقش‌آفرینی‌های متعدد وزارت کشور نیز خاطرنشان کرد: وزارت کشور ایران به طور گسترده در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی فعالیت دارد و در حال حاضر ۳۱ استانداری را سیاست‌گذاری و مدیریت می‌کند.

او در عین حال افزود: سازمان هایی زیادی در مسائل مختلف عمرانی و اجتماعی فعالیت دارند که می‌توان به سازمان مدیریت بحران، سازمان امور دهیاری ها و شهرداری های کشور و سازمان ثبت احوال اشاره کرد.

شجاعی گفت: علاوه بر این مسئولیت دبیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با وزیر کشور است.

در ادامه این گفت‌وگوی صمیمانه میکائیل کلور برشتولد، سفیر آلمان در بخش نخست سخنانش گفت: خوشحالم که بگوییم هم‌اینک همکاری خوبی با کشور ایران به ویژه استان‌های خراسان شمالی و آذریابجان شرقی و نیز کرمان وجود دارد.

او اعلام کرد: از هر پیشنهاد همکاری که منتج به بهبود و توسعه روابط میان کشور ایران و ایالات آلمان شود استقبال می‌کنیم.

سفیر آلمان خاطرنشان کرد: کشور آلمان کشوری برخوردار از جمهوری فدرال است و همانطور که اطلاع دارید در همه زمینه‌ها حتی سیاسی دارای استقلال است و سیاست‌ها و روابط و ارتباطاتش را با دیگر کشورها خود تعیین می‌کند.

میکائیل کلود برشتولد با اشاره به روابط خواهرخواندگی ایران با برخی ایالات آلمان هم گفت: با انعقاد تفاهمنامه خواهر خواندگی میان برخی شهرهای ایران و ایالات آلمان؛ هم اینک مذاکرات در این باره درحال انجام است.

او تاکید کرد: از پیشنهاد توسعه روابط با کشور ایران و انعقاد قرارداد خواهر خواندگی برخی استان‌های کشور با ایالات آلمان استقبال کرده و از آن حمایت می‌کنیم.

سفیر آلمان موضوع مدیریت بحران را از بعد سیاسی امری مهم قلمداد کرد و افزود: بلایا و بحران‌ها نقش و تاثیر بسزایی در مسائل سیاسی مهمی دارند.

وی با اشاره به سابقه فعالیت‌هایش در حوزه بحران در کشور آلمان نیز گفت: آنظور که به خاطر داریم سابقه همکاری آلمان با ایران به وقوع زلزله بازمی‌گردد. این موضوع اهمیت دارد که بتوانیم سریع و صحیح واکنش نشان دهیم و اطلاعات و ارتباطات را در یک مرکز متمرکز کنیم تا بتوانیم از امکانات صحیح استفاده کنیم.

سفیر آلمان اعلام آمادگی خود را برای کمک به کشور ایران در مواقع بحرانی با تبادل اطلاعات اعلام کرد.

او در ادامه تاکید کرد: منظور بنده قصد دخالت در مدیریت بحران نیست بلکه ما ابزار و تجهیزات مورد نیاز را در مواقع بحران تهیه و در اختیار ایران قرار خواهیم داد.

میکائیل کلود برشتولد گفت: در کشور آلمان موسساتی وجود دارند که در زمان بحران مورد استفاده قرار می‌گیرند از جمله موسسه THW که زیر مجموعه دولت آلمان است و مجهز به تجهزات فنی پیشرفته و سگ‌های جستجوگر است که در مواقع بحران از این تجهیزات بهره می‌برد.

سفیر آلمان اظهارداشت: پیشنهادات شما را در زمینه بحران به موسسه THW انتقال می‌دهم تا موجب تعاملات بیشتر با کشور ایران شود.

سفیر آلمان ادامه داد: هم اینک همکاری خوبی میان سازمان صلیب سرخ و هلال احمر ایران برقرار است که باید این روابط توسعه یابد.

وی با اشاره به موضوع بحران زلزله هم افزود: آمادگی لازم برای همکاری در حوزه زلزله را برای تامین تجهیزات مورد نیاز و تدوین استانداردهای زلزله و موارد حقوقی مربوطه داریم.

سفیر آلمان هم گفت: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی با اداره اتباع خارجی ایران وجود دارد و از پیشنهادات همکاری با ایران استقبال می کنیم و آماده همکاری برای بهبود اوضاع آوارگان و پناهجویان از جمله آموزش آنها هستیم.

شجاعی هم در ادامه این سخنان با تشکر از ابراز همکاری و تعامل سفیر آلمان گفت: برای گسترش همکاری ها لازم است هم هیات ایرانی به کشور آلمان سفر داشته باشد و هم هیات آلمانی به ایران بیایند تا بتوانیم مذاکرات را هر چه بیشتر و عمیق‌تر دنبال کنیم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل نیز با اشاره به مبارزه علیه تروریسم و افراطی‌گری نیز گفت: مایلیم در این حوزه‌ها نیز همکاری خوبی داشته باشیم.

شجاعی با بیان اینکه تروریسم هیچ جای امنی را در منطقه باقی نگذاشته است و بنام اسلام چهره اسلام را مخدوش جلوه می دهد؛ گفت: از نظر ما، مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری که منطقه را تهدید می‌کنند یک امر ضروری است.

او با اشاره به مبارزه علیه مواد مخدر هم گفت: به باندهای مافیایی که ایران را امن‌ترین مکان برای انتقال کالا به سمت اروپا می‌دانند اجازه ورود نمی‌دهیم و سرسختانه با موضوع مواد مخدر و مافیا مبارزه می‌کنیم و کشته و شهدایی هم در این راه داده‌ایم انسان دوستی و بشر دوستی در شریعت و باورهای دینی و اعتقادی ما جای دارد.

شجاعی از سفیر آلمان خواست تا همکاری جدی‌تری را در زمینه مبارزه با مواد مخدر که بشریت و جوانان را تهدید می‌کند داشته باشند.

او همچنین گفت: آمادگی همکاری با دولت آلمان در زمینه پسماند، مبلمان شهری، حمل و نقل عمومی و حمل و نقل ریلی همچون مترو داریم.

شجاعی از حمایت‌ها و سخنان سفیر آلمان در عمق بخشیدن به همکاری‌های دو جانبه ایران و آلمان تشکر و قدردانی کرد و او را فردی با تجربیات فراوان با نظرات کارشناسی ارزنده عنوان کرد.

در ادامه این گفت وگو، سفیر آلمان نیز مبحث حمل و نقل عمومی و حمل و نقل ریلی را موضوع مهم خواند و گفت: برای اجرایی کردن پیشنهادات شما فکر می‌کنم بتوانیم کارهایی انجام دهیم.

سفیر آلمان گفت: مبارزه با مواد مخدر را امر مهمی تلقی کرد و گفت: علاقمند به همکاری در این زمینه هستیم.

او گفت: موضوع تروریسم قابل درک است و در سال‌هایی که سفیر یمن بودم این موضوع را بیشتر مشاهده می‌کردم و می‌دیدم که القائده چطور روز به روز قدرتمندتر می‌شود متاسفانه مردم دنیا در این زمینه آگاهی کافی ندارند.

سفیر آلمان اظهار کرد: ما و شما هر دو سوار یک کشتی هستیم که از سوی تکفیری‌ها تخریب می‌شویم باید همکاری مشترک در این زمینه داشته باشیم و در این زمینه با یکدیگر همسو اقدام کنیم.

سفیر آلمان همچنین گفت: درباره موضوعات پسماند، حمل و نقل عمومی و حمل و نقل ریلی که مطرح شد آمادگی همکاری با کشور ایران وجود دارد.

در ادامه این گفت‌وگوها آزرم‌نیا معاون حوزه بین‌الملل مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور هم گفت: درباره موضوعات مهمی صحبت شد و ما آمادگی داریم تا در همه زمینه‌های مطروحه همکاری کنیم.

وی اظهار کرد: پیشنهادات ارائه شده در این جلسه را از طریق دیپلماسی و وزارت خارجه ایران به استحضار سفیر و کشور آلمان خواهیم رساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: