کد خبر: ۷۱۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
تعداد بازدید: ۲۷۲
محسنی‌اژه‌ای:
معاون اول قوه‌قضاییه با بیان اینکه بخشش و گذشت فوق العاده مورد اهتمام اسلام است، گفت: با قهر بودن امکان تبادل افکار و همکاری محدود می‌شود و وقت‌ها صرف نزاع می‌شود.
قهر امکان تبادل افکار را محدود می‌کند/ نباید وقت‌ها را صرف نزاع کردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در اولین همایش ملی "صبر" ضمن تبریک تولد حضرت فاطمه زهرا و فرا رسیدن سال نو گفت: مساله صلح و سازش و رضایت چیزی نیست که در یک زمان خاص در یک جامعه و قشر خاص مورد احترام و ارزش باشد. صلح در همه زمان‌ها و جوامع بشری مورد نیاز و مورد ارزش بوده است. در اسلام عزیز به مساله صلح سازش اهمیت فراوانی داده شده است.

معاون اول قوه قصاییه گفت: در قرآن مجید  سوره‌ها و آیات مختلف اختصاص به صلح دارد و به آن اشاره  کرده است.  یک معنای صلح، آشتی و آرامش است. صلح ممکن است بین اطراف یک نزاع و جنگ و قهر باشد. باید ببینیم در مقابل صلح چیست و آنها چقدر زیان بار هستند. اگر دو کشور و شخص با هم جنگ داشته باشند چه خطراتی در بر دارد؟ صلح به میزان خطر موجود و بیشتر از آن ارزش دارد. با وجود صلح آرامش می‌آید و جامعه تعالی پیدا می‌کند. با قهر بودن امکان تبادل افکار و همکاری محدود می‌شود و وقت‌ها صرف نزاع می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه تشریح کرد: اصل وجود صلح که دنباله آن ارامش است، مهم است. بخشش و گذشت فوق العاده مورد اهتمام اسلام است و هم در کتاب و هم سنت به آن اشاره شده است. آثار گذشت در جامعه بین فرد و فرد و فرد و جامعه مشخص است.  گذشت نه برای اسلام و مسلمین بلکه برای کل بشریت مشخص است و می‌گویند جامعه باید به دور از جنگ باشد و انسان بخشش را تقویت کنند هرچند که ممکن است در عمل اینگونه نباشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: