کد خبر: ۷۱۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
تعداد بازدید: ۲۱۸
نشست طرف‌های سوری درباره صلح در سوریه، در حالی امروز در پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود که معارضان اعلام کردند در آن حاضر نمی‌شوند.
نشست صلح سوریه در «آستانه» در هاله‌ای از ابهامبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، وضعیت برگزاری مذاکرات صلح سوریه، در آستانه، در سایه تحریم این نشست توسط گروه‌های معارض سوری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 گروه‌های معارض سوری مدعی شده‌اند، از آنجا که روسیه آماده نیست به حملات هوایی علیه غیرنظامیان در مناطق تحت کنترل معارضان پایان دهد و همچنین دولت سوریه را برای پایبندی به آتش‌بس توافق شده تحت فشار قرار دهد، معارضان در نشست آستانه مشارکت نخواهند کرد.

 قرار است نشست صلح سوریه، امروز در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شود. وزارت خارجه قزاقستان، روز گذشته از تداوم تلاش‌های روسیه، ایران و ترکیه برای پیشبرد نشست آستانه، خبر داد و اعلام کرد هیات نمایندگی نظام دمشق وارد آستانه شده است.

«اسامه ابو زید» سخنگوی معارضان سوری در این‌باره خاطرنشان کرد، هیات معارضان تصمیم نهایی خود مبنی بر عدم حضور در نشست آستانه را در نتیجه کارشکنی‌های روسیه، اتخاذ کرده و طرف ترکیه‌ای را از این تصمیم خود مطلع کرده است.

به نقل از اسکای‌نیوز،گروه‌های معارض سوری، شنبه گذشته نیز تعویق مذاکرات صلح در قزاقستان را خواستار شده بودند. معارضان می‌گویند برگزاری نشست‌های صلح به پایبندی دولت سوریه و هم‌پیمانانش به آتش‌بسی بستگی دارد که از هفتم مارس در این کشور اجرا می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: