کد خبر: ۷۱۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
تعداد بازدید: ۲۲۱
معاون وزیر امور خارجه گفت: ما برای فعالیت‌های دفاعی‌مان از کسی اجازه نمی‌گیریم و این اقدامات براساس ملاحظات کشور و برنامه منظمی که مسئولان نظامی کشور آن را تهیه می‌کنند، انجام می‌شود.
آمریکایی‌ها نمی‌توانند با ادبیات تهدید، رعب و وحشت ایجاد کنند/ برای فعالیت‌های دفاعی‌مان از کسی اجازه نمی‌گیریمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مجید روانچی در حاشیه نشست امروز موسسه دیپلماسی ایرانی با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که آیا از ایران برای نشست اتحادیه اروپا درباره سوریه دعوتی شده است، گفت: حضور ایران در برنامه منوط است به دعوت شدن، و این مسئله پس از دعوت، بررسی خواهد بود.

او با بیان این‌که اتحادیه اروپا در موصوعات منطقه‌ای از جمله سوریه فعال است، اظهار داشت: در مذاکراتی که با یکدیگر داشته‌ایم؛ چه در قالب اتحادیه اروپا و چه به‌صورت دوجانبه با کشورهای اروپایی درخصوص مسائلی همچون یمن و سوریه رایزنی‌هایی داشتیم.

معاون وزیر خارجه درباره ادعای رسانه‌های غربی در رابطه با بلوکه شدن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از پول ایران در لوکزامبورگ تصریح کرد: این پولی است که از زمان تحریم‌ها در این بانک بلوکه شده بود و متعلق به بانک مرکزی است و به‌خاطر تحریم‌ها امکان دسترسی به آن‌ را نداشتیم.

او ادامه داد: در فاصله مذاکرات برجام و پیش از آن، کسانی که در جهت ضدیت با ایران در امریکا و خارج از امریکا عمل می‌کردند، سعی داشتند مصوبه داخلی امریکا درباره تروریسم را به خارج این کشور تعمیم دهند و این در حالی است که این مصوبه از نظر ما مردود و ظالمانه و غیرعادلانه و کاملاً بی‌مبنا است.

روانچی با بیان اینکه پول ما در اروپا است و هیچ تحول جدیدی در آن باره در روزهای اخیر صورت نگرفته است، تصریح کرد: وکلای بانک مرکزی ما با وکلای آن بانک لوکزامبورگی در ارتباط هستند و در حال انجام رایزنی برای دسترسی به آن پول هستیم. در واقع، مسدود شدن آن پول قبل از آغاز مذاکرات برجام بوده است.

او در پاسخ به آن سوال که آیا با سیاست‌های ترامپ امکان جنگ میان دو کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: خیر؛ طرف مقابل می‌داند نمی‌تواند با جمهوری اسلامی ایران این‌گونه صحبت کنند و درعین حال می‌دانند نمی‌توانند از طریق این ادبیات در دل ما رعب و وحشت ایجاد کنند. تجربه سی و خرده‌ای سال گذشته نشان داده که تحریم‌ها و ادبیات منفی اثر معکوس داشته است.

این مقام عالی‌رتبه وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آمانو گفته که آژانس درخواست دسترسی‌های بیشتر به تاسیاست هسته‌ای ایران دارد، ابراز داشت: ایشان چنین چیزی نگفته‌اند. ما در چارچوب پروتکل الحاقی عمل می‌کنیم و به چیزی بیشتر از آن پایبند نیستیم.

روانچی درباره آینده روابط ایران با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پس از سفر حسن روحانی به کویت و عمان هم بیان کرد: نسبت به رابطه با کشورهای این منطقه خوشبین هستیم؛ اگرچه اختلاف‌نظرهایی داریم ولی فکر می‌کنیم از طریق گفتگو می‌توان مشکلات را حل کرد.

او افزود: وزیر امور خارجه کویت سفری به تهران داشت و به همراه خود پیامی ازسوی امیر کویت به رییس جمهور ارائه کرد. فکر می‌کنیم این نوع گفت‌وگوها و رفت‌وآمدها قطعاً در دستیابی به تفاهم بیشتر و تلاش برای یک درک مشترک موثر است.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا دیروز ایران در منطقه خلیج فارس دو موشک بالستیک آزمایش کرده، پاسخ داد: اطلاعی از این مساله ندارم. ما برای فعالیت‌های دفاعی‌مان از کسی اجازه نمی‌گیریم و این اقدامات براساس ملاحظات کشور و برنامه منظمی که مسئولان نظامی کشور آن را تهیه می‌کنند، انجام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: