کد خبر: ۷۰۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۳۲۹
رئیس جمهور اسبق مصر مجددا اتهام مشارکت در قتل معترضان در انقلاب 2011 مصر را رد کرد.
مبارک بار دیگر مشارکت در قتل تظاهرکنندگان را رد کردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ، حسنی مبارک، رئیس جمهوری اسبق مصر امروز (پنجشنبه) در دادگاه فرجام خواهی حاضر شد. او به مشارکت در قتل عمد، شروع به قتل و تشویق به آن متهم است.

وی برای محاکمه در پرونده "قتل معترضان" در جریان انقلاب ژانویه 2011 وارد آکادیمی پلیس شد. مبارک مجددا اتهام مشارکت در قتل معترضان را رد کرد.

حکم دادگاه فرجام (عالی‌ترین دادگاه استیناف مصر) نهائی و غیر قابل شکایت خواهد بود و این حکم فصل الخطاب شکایتی است که توجه افکار عمومی مصر و جهان را به خود معطوف کرده است.

در شش سال گذشته علیه مبارک در پرونده‌های مختلف از مشارکت در قتل تظاهر کنندگان گرفته تا سوء استفاده از قدرت و فساد مالی، احکامی صادر شد که گاه تا اعدام هم پیش رفته است اما تنها چند سال زندان به اتهام فساد علیه او قطعی شد که مدت محکومیت در آن پرونده‌ هم پایان یافته است.
 به نقل از الیوم السابع، مبارک از پرونده قتل تظاهر کنندگان تبرئه شده است اما خانواده قربانیان این حکم را نپذیرفتند و پرونده به دادگاه فرجام خواهی ارجاع داده شد که پیش‌بینی می‌شود حکم نهایی و غیر قابل اعتراض را صادر کند. در صورت تبرئه شدن مبارک در دادگاه فرجام خواهی به احتمال زیاد او آزاد خواهد شد. مبارک 88 ساله اکنون به دلیل شرایط جسمی در یک بیمارستان نظامی تحت مراقبت قرار دارد.

وکلای مدافع خانواده‌های قربانیان خواستند تا عبد الفتاح السیسی را برای شهادت دادن در دادگاه به عنوان مدیر  واحد اطلاعات نظامی ارتش در زمان انقلاب 2011 حاضر شود. دادگاه درخواست‌های وکلا را دریافت اما حکمی در این باره را صادر نکرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: