کد خبر: ۷۰۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
تعداد بازدید: ۳۶۵
یک کارمند زن مسلمان آمریکایی در کاخ سفید فاش کرد که به دلیل صدور فرمان جنجالی و مشهور ترامپ درباره ممنوعیت ورود اتباع هفت کشورمسلمان ، از سمت خود کناره گیری کرده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از آناتولی، رومانا احمد، کارمند بنگلادشی‌الاصل و تنها پرسنل محجبه کاخ سفید آمریکا پس از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور برای منع ورود شهروندان ۷ کشور مسلمان به آمریکا، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

وی همچنین با انتشار مقاله‌ای در مجله «آتلانتیک» آمریکا در ارتباط با تجاربش در کاخ سفید و و دلیل این اقدام خود نوشت: «موقعی که ترامپ تصمیم منع ورود شهروندان ۷ کشور مسلمان و پناهجویان سوری به این کشور را اتخاذ کرد، می‌دانستم که دیگر نمی‌توانم بیش از این برای دولتی که من و انسان‌های همانند من را به عنوان یک خطر تلقی می‌کند، به کار ادامه دهم. از این رو از سمت خود در ۲۸ ژانویه کناره‌گیری کردم.»

احمد با بیان این که در سال ۱۹۷۸ همراه با خانواه‌اش از بنگلادش به آمریکا مهاجرت کرده است، اظهار داشت: «از ۱۲ سالگی همواره محجبه بودم. اکثر جمعیت مردم آمریکا را مهاجران تشکیل می‌دهند، اما دولت جدید در خلاف جهت این اصل گام برمی‌دارد.»

images

به گزارش ایلنا ، او در ادامه نوشت: «در سال ۲۰۱۱ به استخدام کاخ سفید و پس از کار در بخش‌های مختلف در سال ۲۰۱۴ در بخش شورای امنیت ملی کاخ سفید آغاز به کار کردم. من به‌ویژه در روابط دولت قبلی با جوامع اسلامی در آمریکا نقش به سزایی داشتم. فضای آمریکا در دوران باراک اوباما معتدل‌تر بود، اما با آمدن ترامپ این فضا نیز در جهت منفی تغییر یافت.»

images66

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: