کد خبر: ۷۰۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
تعداد بازدید: ۲۴۵
سفیر ایران در مسکو:
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با رییس کمیسیون امور بین‌الملل دومای روسیه دیدار کرد.
در سفر روحانی به روسیه اسناد مهمی به امضا می‌رسدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، در این دیدار موضوعات همکاری‌های روسیه و جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله گسترش روابط پارلمانی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. 

لئونید اسلوتسکی با اشاره به اینکه در حال حاضر روسیه همکاری‌های خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش می‌دهد، گفت: در دومای روسیه هم روحیه توسعه روابط با ایران حاکم است. 

او افزود: اطمینان دارم که در آینده نزدیک با برگزاری جلسات کمیته‌های سیاست خارجی پارلمان‌های دو کشور، مواضع ما در خصوص مسائل کلیدی بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله در مورد سوریه و خاورمیانه هرچه بیشتر نزدیک خواهد شد. 

مهدی سنایی، سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه نیز با اشاره به اینکه روابط و همکاری ایران و روسیه در تمامی زمینه‌ها از جمله در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی با رویکرد مثبت دچار تحول گردیده است، بر وجود اشتراکات در دیدگاه‌های طرفین در خصوص مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله در بحث مبارزه با تروریسم تاکید کرد. 

او افزود: روسای جمهور دو کشور هشت نوبت طی سه سال اخیر با یکدیگر ملاقات کرده‌اند و در سفر رسمی آقای روحانی رئیس جمهور ایران به روسیه نیز اسناد مهمی به امضا خواهد رسید. 

طرفین در این دیدار توافق کردند که همکاری‌های پارلمان‌های دو کشور و همچنین همکاری گروه‌های دوستی بین پارلمانی افزایش یابد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: