کد خبر: ۷۰۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
تعداد بازدید: ۲۵۰
دولت سوئد از پوشش روسری و حجاب توسط هیات اعزامی‌اش به ایران دفاع کرده و این مساله مورد انتقاد روزنامه‌های افراطی آمریکا قرار گرفته‌است.
حفظ حجاب، قانون ایران است و نمی‌توانیم از آن سرپیچی کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه «بریت بارت» که به جهت‌گیری‌های ضد‌اسلام و ضدایرانی معروف است، مسئولان سوئد که چندی پیش برای برخی مذاکرات دیپلماتیک به ایران سفر کرده بودند، از رعایت قوانین داخلی ایران و پوشیدن حجاب دفاع کرده‌اند این درحالی است که به ادعای این روزنامه حرکت آنها دورویی و پشت پا زدن به اصول فمینیستی بوده است.

«بریت بارت» درباره «ایزابلا لوین» معاون نخست وزیر سوئد نوشت: او اخیرا به ترامپ رییس‌جمهور آمریکا برای کابینه‌ای مردانه حمله کرده بود. با این حال زمانی که همکاران او به ایران سفر کردند، به پوشیدن حجاب در این کشور هیچ اعتراضی نکرده‌اند.

در این گزارش همچنین گفته شده ۱۱ زن در این سفر همراه نخست وزیر سوئد «استفان لوون» بودند که بر اساس گزارش‌ها همه آنها در این سفر پوشش حجاب داشته‌اند.

به گزارش ایلنا ، به ادعای روزنامه ضدایرانی و ضداسلامی «بریت بارت» در ایران حضور زنان در جامعه بدون پوشیدن حجاب ممنوع است و در ایران پلیس امنیت اخلاقی به نظارت بر اجرای این قوانین موظف است. زنان باید موها و بدنشان را بپوشانند تا بتوانند در جامعه حاضر شوند در غیر این صورت متخلف خواهند بود.

«جن جرکلند» رهبر حزب لیبرال سوئد نیز مدعی شده حجاب یکی از نمادهای سرکوب زنان در ایران است و این نه تنها مرسوم است بلکه به طور قانونی نیز تصویب شده است و باعث تاسف است که وزرای سوئد نیز در تصاویر با حجاب دیده شده‌اند.

با این حال «آن لیند» وزیر امور تجاری اتحایه اروپا از حزب سوسیال دموکرات سوئد از این حرکت دفاع کرده و گفته کسانی که به ایران رفته‌اند نمی‌توانستند از قوانین ایران سرپیچی کنند.

او گفته این قانون ایران است برخلاف عربستان سعودی که از نظر قانونی نیازی به پوشیدن حجاب نیست. من قرار است ماه دیگر به عربستان بروم و قطعا در آنجا حجاب نخواهم پوشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: