کد خبر: ۷۰۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
تعداد بازدید: ۶۲۷
مدافع سابق سرخ‌آبی‌ها گفت: «توی دربی برادر به برادر رحم نمی‌کند و همه مثل گلادیاتورها می‌شوند.»
بازیکن اگر غیرت داشته باشد در دربی به هیچ کس رحم نمی کند / استقلال باید از پرسپولیس تشکر کندبه گزارش خبرداغ ، مهدی هاشمی‌نسب را می‌توان یکی از دربی‌بازترین ستاره‌های فوتبال ایران نامید. وی که سابقه حضور و گلزنی در هر دو تیم دارد، معتقد است که غرور و عدم تمرکز کار دست سرخ‌ها داد و حالا باید آبی‌ها برای کسب این سه امتیاز و خارج شدن از بحران از رقیب سنتی‌شان تشکر کنند: «استقلال باید از پرسپولیس تشکر کند!»

 

اظهارات هاشمی نسب را در ادامه می خوانید:

 

* دربی را چطور دیدی؟

- من قبل از بازی هم به دوستانم گفتم که دربی خوب و جذابی را خواهیم دید و می‌دانستم که بازی خوبی انجام می‌شود. به نظر من استقلال به خاطر بردهایی که این اواخر آورده بود خیلی پرانگیزه و باروحیه بود. از طرف دیگر پرسپولیس هم این روزها خیلی خوب بازی می‌کند و اگر همه‌چیز عادی باشد باید بگویم که پرسپولیس از لحاظ تاکتیکی و تیمی بهتر از بقیه است. اما بحث دربی همیشه فرق می‌کند. دربی همیشه شرایط خاص خودش را داشته و کسی نمی‌تواند چیزی در مورد دربی پیش‌بینی کند.

 

* تو پیش‌‌بینی می‌کردی که استقلال ببرد؟

- پیش‌بینی دربی خیلی کار سختی است ولی من مثل بعضی‌ها از قبل سه امتیاز دربی را به پرسپولیس داده بودم. من پیش‌بینی می‌کردم که در این بازی اتفاق‌های عجیب و غریب بیفتد و می‌دانستم که استقلال راحت نمی‌بازد و حتی می‌تواند همه احتمالات را به هم بریزد.

 

* خیلی‌ها معتقدند که پس از گل اول، پرسپولیس دچار آن اتفاق‌ها شد.

- پرسپولیس وقتی گل زد، رفت روی ابرها! آنها تیم برتر میدان بودند و خیلی زود هم به گل رسیدند. من فکر می‌کنم که پرسپولیس خیلی به موقع گل زد و خیلی زود هم بازی را از دست داد. آنها اگر بازی خودشان را می‌کردند این اتفاق‌ها نمی‌افتاد و نمی‌باختند. به نظر من غرور و بعد از آن ترس از شکست باعث شد تا پرسپولیس بازی را واگذار کند.

 

* قبول داری که پرسپولیس از نبود کامیابی‌نیا ضربه خورد؟

- صد در صد... گل اول استقلالی‌ها از جایی به ثمر رسید که کامیابی‌نیا نبود و توپ دوم هم از سمتی آمد که ماهینی بود. غیبت کامیابی‌نیا باعث شد تا ماهینی جانشین او شود و با این کار پرسپولیس هم کامیابی‌نیا را نداشت و هم ماهینی را. البته من دوست ندارم در مورد مهره‌چینی برانکو و هر مربی دیگری صحبت کنم و این فقط نظر من است.

 

* درگیری‌های این بازی ما را یاد دربی‌های سابق انداخت.

- وقتی آن مراسم شام را ترتیب دادند، خیلی‌ها فکر می‌کردند که بازی مساوی می‌شود. خدا را شکر که این اتفاق نیفتاد تا حرف و حدیث‌ها در مورد دربی بیشتر نشود. به هر حال شرایط دربی طوری است که در آن برادر به برادر رحم نمی‌کند. بازیکن اگر غیرت داشته باشد و پیراهن برایش مهم باشد، به هیچ‌کس رحم نمی‌کند! نه اینکه بزند و بکشد... یعنی اینکه برای پیراهنش جان می‌دهد و به عشق مردم در زمین می‌دود.

 

* یعنی با ماجراهای رحمتی و سیدجلال موافق هستی؟

- به هر حال این‌جور چیزها در دربی پیش می‌آید. من نمی‌گویم که چه کسی درست رفتار کرد و چه کسی اشتباه. اگر قرار به این‌ها باشد، کلا گل سیدجلال خطا بود. حرف من این است که شرایط دربی فرق می‌کند و نباید با دیدن یکسری چیزها شوکه شوید. توی دربی برادر به برادر رحم نمی‌کند و همه مثل گلادیاتورها می‌شوند.

 

* بعضی‌ها می‌گویند که پرسپولیس دچار بحران می‌شود و افت می‌کند!

- وقتی یک تیم بازی به این مهمی را می‌بازد، هزار و یک‌جور داستان برایش درست می‌شود... شکست و باخت کلی دردسر دنبال دارد و هنوز می‌بینید که دربی تا چه حد برای مردم مهم و قابل توجه است. به نظر من پرسپولیس هنوز مدعی اصلی قهرمانی است. فاصله امتیازهای پرسپولیس هنوز با تیم دوم قابل توجه است و من فکر نمی‌کنم که اتفاق بدی برای پرسپولیس بیفتد. پرسپولیسی‌ها باید زودتر خودشان را پیدا کنند و یادشان نرود که لیگ هنوز تمام نشده است.

 

* قبول داری که استقلال با این بازی تا حدود زیادی از بحران خارج شد؟

- استقلال در چند بازی آخر خوب کار کرد و بردهای خوبی آورد. استقلال توی دربی هم خوب گل زد و هم خوب دفاع کرد. من فکر می‌کنم که استقلال باید از پرسپولیس تشکر کند چون حالا آنها یک بازی بزرگ و سخت را برده‌اند و قطعا باروحیه و انگیزه بهتری کارشان را در لیگ دنبال می‌کنند. من به سهم خودم امیدوارم که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا موفق و سربلند باشند تا آبروی فوتبال‌مان حفظ شود.

 

* از مشهد و سیاه‌جامگان چه خبر؟

- فعلا که هستیم و کارمان را می‌کنیم.

 

* خداداد می‌گفت که باتوجه به شرایط نامساعد باشگاه،‌بچه‌های تیم با تو درددل می‌کنند؟

- والا چه بگویم... یکسری مشکلات وجود دارد که همه می‌دانند و بهتر است من در موردش حرف نزنم. فقط نمی‌دانم گناه خداداد در این فوتبال چیست که وقتی نیستم همه می‌گویند او باشد و وقتی می‌آید این همه داستان برایش درست می‌کنند. خداداد از روی معرفت اینجا آمده و با این شرایط سخت کار می‌کند. الان دیگر همه می‌دانند که بچه‌های ما چه مشکلاتی دارند و با چه دردسرهایی دست و پنجه نرم می‌کنند. من هم به خاطر آقا خداداد آمدم و یک تار موی او را با کسی عوض نمی‌کنم... تا روزی هم که آقای عزیزی باشد، هستم.

روزنامه گل

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: