کد خبر: ۷۰۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
تعداد بازدید: ۲۸۸
سخنگوی فراکسیون امید به تشریح جلسه عصر امروز این فراکسیون با وزیر آموزش و پرورش پرداخت و با تاکید براینکه این فراکسیون با استیضاح دانش‌آشتیانی مخالف است گفت: این استیضاح هرگز در این مجلس رای نمی‌آورد اما فکر کردن به آن هم منطقی نیست.
جزئیات نشست فراکسیون امید با وزیر آموزش پرورش/ استیضاح دانش آشتیانی هرگز در این مجلس رای نمی‌آوردبه گزارش خبرداغ ، بهرام پارسایی در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست بعدازظهر امروز فراکسیون امید با وزیر آموزش و پرورش، اعلام کرد: پیرو سلسه جلساتی که در فراکسیون امید با وزرا و اعضای کابینه دولت و دیگر مسئولان داشتیم، این جلسه به ریاست آقای عارف و باحضور آقای دانش آشتیانی و اعضای فراکسیون برگزار شد.

او گفت: وزیر آموزش و پرورش در این جلسه به بیان نکاتی درباره اقداماتی که درطول سه ماه گذشته که مسئولیت وزارتخانه را برعهده گرفته، پرداخت و توضیحاتی درباره برنامه تحول بنیادین که برای وزارت آموزش و پرورش درنظر دارد، ارائه کرد و در ادامه برخی از اعضا دغدغه‌های خود درمورد جامعه فرهنگیان را با وزیر در میان گذاشتند.

سخنگوی فراکسیون امید در پاسخ به سوالی درباره نظر این فراکسیون درخصوص طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: به هر حال طبیعی است که وقتی وزیری در چنین جلسه‌ای شرکت می‌کند و همزمان بحث استیضاح‌اش نیز از سوی چند نماینده مطرح شده، در این رابطه نیز صحبت شود.

او خاطرنشان کرد: نظر قطعی فراکسیون امید این است که در این مدت کوتاه نمی‌توان انتظار خاصی داشت و درحالی که بحث آموزش و پرورش با مشکلات بنیادین در چند دهه گذشته دست به گریبان بوده، انتظار تحول در این فرصت کوتاه، عجولانه و غیرممکن است.

سخنگوی فراکسیون امید تصریح کرد: بر این اساس این اکثریت قاطع اعضای فراکسیون مطلقا موافق استیضاح نیست و به چندین دلیل با این طرح استیضاح مخالف است.

او توضیح داد: اولا هنوز امضای حکم وزیر آموزش و پرورش خشک نشده و درثانی چندماهی به پایان کار دولت باقی نمانده و طرح استیضاح وزیر عاقلانه نیست.

پارسایی تاکید کرد: البته استیضاح دانش آشتیانی هرگز در این مجلس رای نمی‌آورد اما فکر کردن به آن هم منطقی نیست.

سخنگوی فراکسیون امید در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح برخی مسائل جناحی و منطقه‌ای ازسوی استیضاح کنندگان به عنوان علت این استیضاح گفت: این مسائل به هیچ وجه قانع کننده نیست. یک وزیر نمی‌تواند خواست تمام نمایندگان را برآورده کند. چرا که ممکن است هر نماینده‌ مطالبه‌ای در منطقه خود داشته باشد.

پارسایی درپایان تصریح کرد: نباید منافع ملی را قربانی منافع جناحی، منطقه‌ای و قومی خودمان کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: