کد خبر: ۷۰۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
تعداد بازدید: ۲۱۰
بر اساس تحلیل برخی رسانه‌ها، رویکردهای تخاصمی رئیس‌جمهوری آمریکا به حفظ جایگاه روحانی در انتخابات آینده کمک خواهد کرد اما هم زمان برای وی چالش‌هایی نیز ایجاد می‌کند. رییس‌جمهوری تندرو درایران ممکن است تنش‌ها میان تهران و واشنگتن را تشدید کند.
رویکرد جنگ‌طلبانه ترامپ به انتخاب مجدد روحانی می‌انجامد/تندروهای ایران هیچ کاندیدایی ندارندبه گزارش خبرداغ  به نقل از «اکونومیک تایمز»، اظهارات جنگ‌طلبانه دونالد ترامپ در مورد ایران احتمالا حسن روحانی را بار دیگر در پستش به عنوان رییس‌جمهوری ابقا خواهد کرد. در انتخابات آینده و با توجه به رویکردهای خصمانه دولت جدید آمریکا، احتمالا تندروهای ایران از تلاش‌هایشان برای به ریاست‌جمهوری رسیدن فردی از جناح متبوعشان دست کم برای مدتی دست خواهند کشید.

به گزارش این مجله، هیچ کاندیدایی در حال حاضر از جناح اصولگرایان تندرو در ایران برای رقابت با روحانی وجود ندارد. در عوض مقام‌های ایرانی از اتحاد رقبای ایدئولوژیک پشت سر روحانی برای مقابله با ترامپ حرف می‌زنند.

به گفته یکی از مقام‌های ارشد ایران که تحت شرایط افشا نشدن نامش با این مجله مصاحبه کرده است: برای اینکه ایران از تهدیدات خارجی در امان بماند باید اختلاف‌های داخلی کنار گذاشته شده و در برابر دشمن اتحاد ایجاد شود. در شرایط فعلی روحانی بهترین گزینه برای این کار به نظر می رسد.

به گزارش  ایلنا  ، در این گزارش آمده است که حامیان روحانی نگرانند که حتی با وجود اینکه تندروها دیگر به دنبال حذف وی نیستند، درصدد استفاده از مزایای رویارویی با دولت ترامپ باشند.

انتخاب روحانی در سال ۲۰۱۳ به کاهش انزوای ایران در پی توافق هسته‌ای انجامید و ایران به واسطه لغو تحریم ها به بازارهای جهانی راه پیدا کرد.

یک تحلیلگر گروه بحران‌های بین‌المللی می گوید در حال حاضر تندرو های ایرانی به این نتیجه رسیده‌اند که هنوز به روحانی نیاز دارند تا در صورتی که توافق هسته‌ای از بین رفت، تقصیر ها را گردن واشنگتن بیاندازند.

روز جمعه صدها هزار ایرانی در سالگرد انقلاب به خیابان آمدند و شعار مرگ بر آمریکا دادند . روحانی در این روز سخنرانی داشت که به تندی بقیه بود. او گفت که ملت ما پاسخ مناسبی به تهدیدها و فشارهای آمریکا در انتخابات پیش رو خواهد داد.

به گزارش «اکونومیک تایمز» به نظر می‌رسد رای‌دهندگان ایرانی به حفظ روحانی در انتخابات بعدی تمایل دارند. شکایت‌های بسیاری درمورد منافع اقتصادی اندک بعد از لغو تحریم ها وجود دارد با این حال تمایل کمی برای روی کار آمدن و تغییر مسیر به سمت تندروهایی نظیر احمدی نژاد وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: