کد خبر: ۷۰۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
تعداد بازدید: ۲۲۰
فرمانده ارشد آمریکا مطرح کرد؛
فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان گفته روسیه و پاکستان و ایران برنامه‌های خودشان را در کشورهای جنگ‌زده دنبال می‌کنند.
ایران و روسیه همچنان برنامه‌های خودشان را در کشورهای جنگ‌زده دنبال می‌کنند/ ادعای حمایت تهران از افراطی‌گری در افغانستانبه گزارش خبرداغ به نقل از «اینترنشنال نیوز»، جان نیکلسون فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان مدعی شده که ایران و روسیه و پاکستان رویکرد خودشان را با توجه به شکنندگی و پیچیدگی جنگ علیه تروریسیم و افراط‌گرایی در منطقه در کشورهای جنگ‌زده دنبال می‌کنند.

او گفته ما نگران بازیگران خارجی هستیم.

به گفته نیکلسون رابط‌های روسیه با طالبان نیز یکی از منابع نگرانی آمریکا به شمار می‌روند.

او گفته روسیه، طالبان را مشروع کرده و از این گروه حمایت می‌کند؛ در عین حال طالبان از تروریست‌ها حمایت می‌کند. من از اینکه می‌بینم روسیه از طالبان حمایت می‌کند، متاسفم.

نیکلسون درباره ایران مدعی شده که تهران از افراط‌گرایی در غرب افغانستان حمایت می‌کند اما موقعیت پیچیده‌تر از مساله روسیه است. در این منطقه باید بین ایران و افغانستان رابطه وجود داشته باشد؛ چراکه از این طریق روابط تجاری افغانستان که با پاکستان کم شده است، باید جبران شوند.

او در این مصاحبه درباره پاکستان هم گفته ما خواستار همکاری با پاکستان علیه تروریست‌ها هستیم. همه ما امیدواریم که رفتار پاکستان تغییر کند . این به نفع پاکستان است

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: