کد خبر: ۷۰۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
تعداد بازدید: ۴۱۸
این روزها هر مراسم مهم هنری که برگزاری می‌شود، بدون اشاره به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پرحاشیه آمریکا به پایان نمی‌رسد.
جو ضد ترامپ در مراسم «گرمی»‌به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: مراسم معرفی برندگان و اعطای جوایز «گرمی» که به اسکار دنیای موسیقی معروف است مانند چند مراسم هنری دیگر، با اشاره‌ها و کنایه‌هایی به سیاست‌های رئیس‌جمهور جدید آمریکا برگزار شد.

انتقادهای «مریل استریپ» در مراسم «گلدن گلوب» که البته از سوی «ترامپ» بی‌پاسخ نماند، ‌جزو اولین صداهای مخالفی بود که از جامعه هنری جهان بلند شد. شب گذشته نیز «کیتی پری» - خواننده - با بازوبندی که روی آن نوشته شده بود «مقاومت» در مراسم «گرمی» حاضر شد.

«جیمز کوردون» هم با خواندن یک ترانه رپ، اجرا را شروع کرد که می‌گفت: همه‌اش را زندگی کن، چون این بهترین کار است. با «دونالد ترامپ» ما نمی‌دانیم در آینده چه پیش می‌آید.

این هنرمند همچنین در بخش دیگری از مراسم، توییت‌ها و کامنت‌های مخالفش را «اخبار کذب» دانست و با به کار بردن این کلمه،‌ توییت «ترامپ» را مورد تمسخر قرار داد. رئیس‌جمهور جدید آمریکا پیش از این نوشته بود: هر توییتی که با توییت‌های من مخالف باشد، جزو «اخبار کذب» است.

«جنیفر لوپز» - خواننده - نیز روی سن آمد و گفت: در این برهه‌ی بخصوص تاریخ، بیش از همیشه به صداهای ما نیاز است.

«بوستا رایمز» و گروه «یک قبیله» هنرمندان موسیقی رپ هم در پایان اجرای‌شان «ترامپ» را «شیطان» و «مامور نارنجی» خواندند. پس از آن هم گروهی از زنان با حجاب روی صحنه آمدند و فریاد زدند:‌ مقاومت کنید‍‍!

اما تنها هنرمندان مخالف «ترامپ» در پنجاه‌ونهمین دوره جوایز «گرمی» شرکت نکرده بودند؛‌ «جوی ویلا» که از طرفداران رئیس‌جمهور کنونی آمریکاست، با لباسی آبی‌رنگ در مراسم حاضر شد که روی آن شعارها و نام «ترامپ» نوشته شده بود؛ اما اقدام این خواننده و ترانه‌سرا با واکنش‌های تندی در فضای توییتر مواجه شد. برخی کاربران این شبکه اجتماعی نوشتند: «او (ترامپ) چقدر بهت پول داده؟» یا «جوی ویلا تصور کن پیش از این‌که بدانند تو که هستی، دوران کاری‌ات را خاتمه بدهی».

«نیل پارتنُو» - رئیس آکادمی ضبط ترانه - نیز اظهار کرد: آمریکایی‌ها دائما به فکر چیزهایی هستند که ما را از هم جدا می‌کند، نژاد، مذهب، جهت‌داری‌های جنسی و سیاست؛ اما آنچه بیش از همه باید به یاد داشته باشیم، چیزهایی است که ما را به هم پیوند می‌دهد.

پنجاه‌ونهمین دوره جوایز معتبر «گرمی» در حالی شامگاه گذشته برگزار شد که آلبوم «Sing Me Home» به سرپرستی «یویوما» و نوازندگی «کیهان کلهر» در آن، توانست جایزه بهترین موسیقی جهانی را از آن خود کند. در این مراسم جوایزی به گروه «بیتلز»، «باب دیلن» و «دیوید بویی» - خواننده درگذشته - هم تعلق گرفت. «اَدل» خواننده انگلیسی بیشترین تعداد «گرمی» را به خانه برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: