کد خبر: ۷۰۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
تعداد بازدید: ۲۱۷
مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ به سختی تلاش می‌کند تا از جنجالی که بر سر تماس‌های او با مقام‌های روسیه پیش از روی کار آمدن رئیس‌جمهوری جدید آمریکا به وجود آمده، نجات یابد.
جنجال در کاخ سفید بر سر ارتباط مشاور امنیت ملی آمریکا با روس‌ها به گفته مقام‌های آمریکایی، این تماس‌ها موجب نگرانی‌هایی در کاخ سفید شده است.

به گزارش خبرداغ، مقام‌های ارشد کاخ سفید در حال بررسی تماس‌های مایکل فلن، مشاور امنیت ملی آمریکا با روس‌ها و نیز بررسی این مساله هستند که آیا او درباره احتمال لغو تحریم‌های واشنگتن علیه روسیه در صورت روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا سخن گفته است یا خیر.

به گزارش ایسنا، در صورتی که این مساله ثابت شود، نقض قانونی است که دخالت شهروندان عادی در سیاست خارجی را منع می‌کند. مایکل فلن یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکاست و سابقا مدیر آژانس اطلاعات دفاعی بوده است. او که از حامیان ترامپ است، به شدت از ارتقای روابط آمریکا با روسیه دفاع می‌کند.

فلن در ابتدا هرگونه گفت‌وگو درباره لغو تحریم‌ها را با طرف‌های روس رد کرد و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا هم مقابل دوربین‌ها رفت و در دفاع از فلن سخن گفت.

یک مقام‌ آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد که اظهارات مایک پنس براساس گفت‌وگوی او با مشاور امنیت ملی آمریکا مطرح شده و احتمال دارد که پنس گمراه شده باشد. به گفته یک مقام آمریکایی دیگر، مایکل فلن از معاون ترامپ و سایر مقام‌ها به دلیل این اتفاق عذرخواهی کرده است.

به گفته برخی از مقام‌های کاخ سفید، مشاور امنیت ملی آمریکا در شرایط خطرناک و بحرانی قرار گرفته اما احتمال برکناری فوری او اندک است. با این وجود، مقام‌های دولتی نیز چندان از او طرفداری نمی‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: