کد خبر: ۷۰۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
تعداد بازدید: ۱۶۲
دبیرکل سازمان ملل:
دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که منافع ایران نباید بر کشورهای منطقه تاثیر بگذارد.
منافع ایران نباید بر منطقه تاثیر بگذاردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، روز یکشنبه در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه «العربیه» گفت که منافع ایران نباید بر کشورهای منطقه تاثیر بگذارد.

گوترش همچنین اظهار داشت که پایانی قریب‌الوقوع برای بحران پناهجویان نمی‌بیند.

وی بحران سوریه را دشوارترین آزمون برای سازمان ملل خواند و خاطرنشان کرد، نبود راه‌حل سیاسی فراگیر در سوریه، باعث تقویت حضور داعش می‌شود، چرا که به گفته وی، آن‌چه در موصل عراق روی داده، در نتیجه بحران سوریه است.

دبیرکل سازمان ملل، که در سفر منطقه‌ای به‌سر می‌برد، تصریح کرد که سفرش به منطقه با هدف افزایش همکاری با کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و همچنین رایزنی درباره بحران‌های یمن، لیبی و عراق صورت گرفته است.

گوترش در بخشی دیگر از مصاحبه خود به منازعه فلسطینان و اسرائیل اشاره کرد و گفت که تنها راه‌حل این منازعه تشکیل دو کشور مستقل فلسطینی و اسرائیلی است. وی همچنین از مخالفت آمریکا با نامزدی «سلام فیاض» به عنوان نماینده سازمان ملل هم ابراز ناخرسندی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: