کد خبر: ۷۰۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
تعداد بازدید: ۱۹۲
اداره های مهاجرت فدرال آمریکا صدها مهاجر بدون مدرک را دست کم در چهار ایالت این کشور بازداشت کردند که به گفته مسئولان مربوطه ، این بازداشت ها در راستای اقدامات عادی در اجرای قوانین بوده است.
صدها مهاجر بدون مدرک در آمریکا بازداشت شدندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا  ،گزارش ها درباره بازداشت مهاجران در این هفته نگرانی هایی را در میان مدافعان حقوق مهاجران و خانواده هایشان برانگیخته است. این اقدام بلافاصله به دنبال فرمان اجرای ترامپ در ممنوعیت ورود پناهجویان و مهاجرانی از هفت کشور عمدتا مسلمان صورت گرفته است، فرمان ترامپ فعلا به حالت تعلیق در آمده است.

'علی نورانی' مدیر اجرایی سازمان مدافع حقوق پناهجویان موسوم به «فروم مهاجرت ملی» در واشنگتن دی سی در بیانیه ای گزارش ها درباره حمله به جوامع مهاجران را بسیار جدی خواند و گفت نگرانی مهاجران و آمریکایی های بومی که مهاجران را دوست دارند، قبال لمس است.

«دیوید مارین» از مقام های سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا نیز گفت: اقدامات سازمان های فدرال در بازداشت مهاجران بدون مدرک در ایالت های آتلانتا، نیویورک، شیکاگو، لس آنجلس و اطراف ان انجام شده است.

به نقل از رویترز، این سازمان از اعلام تعداد کلی بازداشت شدگان خودداری کرد. به گفته «برایان کوکس» سخنگوی دفتر آتلانتای سازمان مذکور حدود200 نفر در این ایالت بازداشت شده اند.
وی افزود: 161 بازداشت در لس آنجلس در منطقه ای انجام شده که خود شامل هفت بخش پرجمعیت است.

مارین همچنین در گفت و گو با خبرنگاران این عملیات پنج روزه را جزو اقدامات عادی اعلام و اشاره کرد، نظیر چنین اقدامی تابستان گذشته در دوران «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا نیز در لس آنجلس انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد از میان بازداشت شدگان در جنوب کالیفرنیا فقط 10 نفر سابقه جنایی داشته اند و پنج نفر از آنها خواسته شده بود که کشور را ترک کنند.

«مایکل کاگان» استاد حقوق مهاجرت در دانشگاه نوادا در لاس وگاس گفت: حامیان حقوق مهاجران نگران ان هستند که چنین بازداشت هایی نشانه آغاز اقدامات شدیدتر و افزایش اخراج مهاجران در دولت ترامپ باشد.

به گزارش ایرنا، به دنبال فرمان اجرایی ترامپ در 8 بهمن که خواستار ممنوعیت ورود مهاجران و پناهجویان هفت کشور مسلمان شد، شهرهای مختلف آمریکا به صحنه تظاهرات علیه سیاست های مهاجرتی وی تبدیل شد. اجرای فرمان ترامپ با رای قاضی دادگاه فدرال متوقف شد.

پس از انتشار تصمیم نهایی قضات حوزه نهم دادگاه استیناف، طرف بازنده (دولت ترامپ) در دادگاه 14 روز فرصت خواهد داشت تا با ارائه یک دادخواست خواستار بررسی مجدد پرونده در حضور تمام قضات دادگاه استیناف شود. ارائه پرونده به دیوان‌عالی نیاز به تنظیم چنین دادخواستی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: