کد خبر: ۷۰۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
تعداد بازدید: ۲۳۸
تحلیل فارین پالسی از بلوف‌های ترامپ؛
مجله سیاست خارجی آمریکا در مقاله ای با بیان اینکه اوباما معتقد بود قدرت های بزرگ بلوف نمیزنند و به شدت از لفاظی های پوشالی دوری میکرد نوشت این در حالی است که ترامپ ریاست جمهوری اش را بر مبنای بلوف استوار کرده است. او کسی نیست که به مسائل عمیقا فکر کرده باشد، و ممکن است با اظهاراتش خودش را خراب کند.
ترامپ به حرف‌هایی که می‌زند فکر نکرده/آمریکا از خطوط قرمز جدید برای ایران پشیمان می‌شودبه گزارش  خبرداغ به نقل از مجله «فارین پالسی»، ترامپ از تعیین خطوط قرمزش برای ایران پشیمان خواهد شد. این مجله در مقاله ای با بیان اینکه بعد از دو هفته که از ورود ترامپ به کاخ سفید می‌گذرد تیم او خطوط قرمز جدیدی را برای ایران وضع کرده‌اند، نوشت: مایکل فلین در اولین نشست خبری خود در کاخ سفید اعلام کرد که ایران باید مراقب رفتارهای خود باشد.

فارین پالسی نوشت: چهار سال پیش هم اوباما درست در چنین موقعیتی گفت بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده و خطور قرمز را رد کرده و باید مراقب واکنش‌های آمریکا به این اقداماتش باشد. نویسنده این مقاله گفته به عنوان یک مقام پنتاگون در سال ۲۰۱۲ که مسئولیت هایی در سوریه داشته ام ، عبارات اوباما در اولین جلسه عمومی اش را به خاطر دارم. در حالی که همه ما می‌دانستیم استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه بازی را تغییر خواهد داد اما در این باره هیچ تصمیمی نگرفتیم. اظهارات اوباما در آن شرایط هم نتیجه یک فرآیند تصمیم سازی سیاسی نبود.

در این مقاله آمده: عبارات فلین هم در روز چهارشنبه معلوم نیست از چه فرآیند سیاسی‌ای عبور کرده است. در واقع جیمز متیس وزیر دفاع ترامپ در تماسی که اخیرا با شورای امنیت داشته به وضوح گفته آنها هنوز گزینه های ممکن را چه نظامی و چه هر چیز دیگر را بررسی نکرده اند.

فارین پالسی در این مقاله مدعی شده که اوباما اغلب می گفت که قدرت‌های بزرگ بلوف نمی‌زنند. این یعنی آمریکا نباید تا زمانی که آماده حمله نظامی نشده است ادعا کند که قصد حمله نظامی دارد. اوباما از اینکه ماشه را بکشد نمی‌ترسید . او منعطف بود و می‌خواست گزینه‌های سیاسی‌اش را حفظ کند.

او به شدت از لفاظی‌های پوشالی دوری می‌کرد. ترامپ از آن طرف ریاست جمهوری اش را بر مبنای بلوف استوار کرده است. او کسی نیست که به مسائل عمیقا فکر کرده باشد. او ممکن است با اظهاراتش خودش را خراب کند.  دولت او به اظهار نظر نرم اعتقادی ندارد. اظهارات  ترامپ می‌تواند او را به سمت رویارویی در خاورمیانه سوق دهد و این چیزی نیست که حامیان ترامپ از او انتظار داشتند.

در این مقاله در آخر این سوال مطرح شده که الان چه کاری از ما ساخته است؟ اگر ایران به اقدامات ترامپ واکنش نشان داد ما نباید این واکنش را دلیل ضعف دولت ترامپ بدانیم و به او برای اقدامات نظامی اش طعنه بزنیم و اعتبار آمریکا را زیر سوال ببریم. ترامپ کارش را به خوبی انجام داده و در عوض ما باید بگذاریم که ترامپ زمان داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: